Marta C.

Marta C. Office Manager

Temat: Regulamin Pracy

Witajcie! Kto w firmie powinien być odpowiedzialny za stworzenie Regulaminu Pracy? Czy mogę prosić o polecenie osoby, która dostosuje Regulamin Pracy do zasad panujących w organizacji, przy
jednoczesnym zachowaniu zasad Kodeksu Pracy? Z góry bardzo
dziękuję za pomoc :)
Małgorzata Z.

Małgorzata Z. dział kadr, "ze
świata każdy ma
tyle, ile sam
weźmie" G. ...

Temat: Regulamin Pracy

zasadniczo regulamin pracy ustala pracodawca w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową. Strony ustalają sobie termin, do którego mają ustalić treść postanowień regulaminu pracy tak, aby był on satysfakcjonujący i dla pracodawcy i dla pracowników.
Od tej zasady ustawodawca przewidział jednak dwa wyjątki. pracodawca ustala regulamin pracy sam jeżeli:

Regulamin pracy nie zostanie uzgodniony z organizacją związkową w wyznaczonym terminie,
U pracodawcy nie działa żadna organizacja związkowa.
W tych dwóch sytuacjach pracodawca ma prawo samodzielnie i arbitralnie ustalić treść obowiązującego w danym zakładzie regulaminu pracy.
a samo przygotowanie treści regulaminu warto polecić prawnikowi.Ten post został edytowany przez Autora dnia 17.05.16 o godzinie 22:27



Wyślij zaproszenie do