Wojciech
Stokarski
Doradca Techniczny,
Donau Lab
Temat: Praca w firmie Szwajcarskiej wykonywana na terenie Polski
Witam,Zapoznałem się z wątkami poświęconymi zatrudnieniu w firmie zagranicznej i wykonywaniu pracy na jej rzecz na terenie Polski.
(np. http://www.goldenline.pl/forum/prawo-pracy-i-ubezpiecz...
Wszystkie te komentarze i linki są bezcenne, dotyczą one jednak firmy mającej swoją siedzibę w jednym z krajów Unii Europejskiej. Mam zatem pytania:
1. Czy mają one zastosowanie także w przypadku firmy szwajcarskiej? Jeśli nie, to jakie przepisy powinny być zastosowane?
2. Jak najlepiej rozliczać koszty związane z wykonywaniem pracy: koszty użytkowania samochodu służbowego (paliwo, serwis, materiały eksploatacyjne), koszty podróży (bilety lotnicze, hotele), użytkowanie telefonu komórkowego i inne koszty np. materiały biurowe?
Czy użytkowanie samochodu służbowego nie będzie traktowane przez Urząd Skarbowy jako dodatkowy dochód?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.