Urszula
C.
Specjalista ds BHP;
Event Manager
Temat: "osrabianie" dni świątecznych w sobotę
Dzień dobry. Ostatnio dowiedziałam się,że pewna bliska mi osoba ma taką sytauacje w pracy:pracuje w hurtowni, tydzień pracy jest od poniedziałku do piatku, mniej więcej raz w miesiącu jest pracująca sobota za którą oddawane jest wolne w następnym tygodniu. W związku ze zbliżajacymi się kilkoma dniami wolnymi ze wzgledu na święta ( poniedizałek wielkanocny, 1 maja, 3 maja ) - święta wypadają w tygodniu, wszyscy pracownicy zobowiązani są przyjąć do pracy w soboty wyznaczone przez pracodawcę.
Z jednej strony myślę,że to wbrew prawu, bo
Art130 § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w dniu innym niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin.
z drugiej strony zastanawiam się,czy pracodawca nie wpisał w dzień świąteczny "dnia wolnego", przez co aby wyrobić godziny w danym okresie potrzebne jest zrobienie tego właśnie w sobotę...
Czy mógłby ktoś napisac czy miał doczynienia z podobnym przypadkiem oraz czy pracodawca może w ten sposób postępować?
edit. przepraszam za literówkę w tytule :/Urszula C. edytował(a) ten post dnia 30.03.12 o godzinie 11:16