Alicja
S.
Specjalista ds. kadr
i płac ; Doradca
personalny ;
Konsul...
Temat: Odzież służbowa dla pracowników sklepów odzieżowych.
Witajcie,Potrzebuję ukierunkowania na sprawę wyposażenia pracowników sklepów konkretnej marki odzieżowej w ubrania, w których będą świadczyć pracę, pochodzące z produktów własnych tej marki, opatrzone logo firmy i pochodzące z bieżących kolekcji. Czy jest to w ogóle możliwe do zrobienia, nie tworząc oddzielnych (nie pochodzących z kolekcji) ubrań na ten cel?
W regulaminie pracy (w fazie tworzenia), pracodawca chce zobowiązać pracowników do noszenia ubrań tej marki. Jak wspomniałam nie są to ubrania specjalnie szyte do tego celu, a jedynie te, które są w aktualnej kolekcji.
Jak przeprowadzić taką operację, aby była zgodna z prawem w tym z rozliczeniami z US i ZUS?
1a. Jeśli pracownicy zakupią od pracodawcy tę odzież, to czy możemy wymagać od nich noszenia jej w czasie wykonywania pracy?
2a. Jeśli pracodawca na ten cel przekaże pracownikom jakąś określoną kwotę (ubrania do tanich nie należą, wiec kwota może przekroczyć 300 zł) to czy te pieniążki podlegają pod rozliczenie PIT i ZUS?
3a. Jeśli udzielimy pracownikom na ten cel rabatu, np. 50% ceny, to od jakiej ceny należy go naliczyć: zakupu czy sprzedaży towaru?
4a. Czy różnica w cenie sprzed rabatu i po rabacie powinna być rozliczona w PIT i ZUS?
1b. Jeśli pracodawca przeznaczy na ten cel konkretną ilość towaru własnego i przekaże go pracownikom w użytkowanie to czy powinien rozliczyć to w płacach naliczając od tego podatek i składki ZUS?
2b. Jeśli pracodawca przeznaczy tę odzież jak w punkcie 1b, to czy może to potem sobie jakoś w koszty zaliczyć?
Nie wiem, czy o coś jeszcze powinnam zapytać. Jestem (jeszcze) laikiem w tej kwestii. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto temat zna i podzieli się swą wiedzą.