konto usunięte

Temat: Oddelegowanie pracownika do pracy za granicą

Witam,

Spotkałam się z problemem rozliczania czasu pracy pracownika oddelegowanego. Mam nadzieję, że ktoś z Was ma doświadczenie w tej kwestii i będzie w stanie udzielić mi odpowiedzi na pytanie.

1) Czas pracy a podróż w miejsce oddelegowania?

Czy za czas podróży w miejsce oddelegowania należy się pracownikowi wynagrodzenie? Podróż w miejsce oddelegowania organizowana jest przez pracodawcę i łącznie trwa ponad 24 godziny (podróż autobusem, przerwa - nocleg, podróż autobusem). Jakie przepisy można tutaj zastosować? Co do zasady czas podróży do miejsca świadczenia pracy nie jest wliczany do czasu pracy (oprócz godzin które pokrywają się z rozkładem czasu pracy). (wg. rozkładu pracy dniówka 8h - normalny system czasu pracy)
I jeszcze pytanie - czy tutaj zastosować też należy przepisy dot. podróży służbowej w zakresie zagwarantowania transportu/zwrotu środków do miejsca pracy?

Z góry dziękuję za pomoc. Temat jest mi zupełnie nowy i chętnie poczytam trochę poleconych publikacji ;)
Małgorzata Z.

Małgorzata Z. dział kadr, "ze
świata każdy ma
tyle, ile sam
weźmie" G. ...

Temat: Oddelegowanie pracownika do pracy za granicą

jeśli pytasz, o samą podróż, to myślę że podobnie jak czas podróży w kraju - nie wlicza się do czasu pracy chyba że przypada na harmonogramowy czas pracy pracownika. Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.06.15 o godzinie 20:58

konto usunięte

Temat: Oddelegowanie pracownika do pracy za granicą

Tak chodzi mi głównie o samą podróż... Też wydaje mi się to najbardziej "rozsądnym" rozwiązaniem. Dziękuję.

Następna dyskusja:

ZUS pracownika oddelegowane...




Wyślij zaproszenie do