Andrzej Soliwoda HR Manager
Temat: Nowe obowiązki informacyjne pracodawcy w zakresie BHP
Pytanie nastepujące, może i mało istotne, ale warto moim zdaniem podyskutować. Skierowane szczególnie do osób, które tworzą teczki osobowe.Nowelizacja kodeksu pracy naklada na pracodawców nowe obowiązki informacyjne w art. 207 kodeksu pracy.
Pracodawca zatem jest obowiązany przekazywać pracownikom informacje o zagrożeniach dla zdrowia i życia występujących w zakładzie pracy, na szczególnych stanowiskach pracy itp... , informować o działaniach ochronnych i zapobiegawczych podjetych w celu wyeliminowania tych zagrożeń oraz informować o osobach wyznaczonych do udzielenia pierwszej pomocy oraz wyznaczonych do czynności w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Te ostatnie osoby należy wskazać z imienia, nazwiska, miejscu pracy i numerze kontaktowym.
Jak myślicie, czy takie informacje / oświadczenia będą kolejnymi dokumentami w aktach osobowych pracownika? Ja osobiście myślę, szczególnie o konieczności informowania o tych osobach wyznaczonych, że bezpieczniej będzie dać pracownikom informację, że zostali poinformowani do podpisu a nastepnie do akt.
Co do tych "zagrożeń" i środkach zapobiegawczych, to czy szkolenie BHP nie wystarczy?