Katarzyna
Kozłowska
specjalista ds.
finansów
Temat: nieszczęsna delegacja i rozliczenie czasu pracy itd...
Mam problem z ustaleniem zasad rozliczenia czasu pracy (i wynagrodzenia) pracownika w zw. z delegacją. Sytuacja jest następująca:Pracownik pracuje na pół etatu, 5 dni w tygodniu od 8 do 12.
W poniedziałek przychodzi normalnie do pracy i pracuje swoje 4 h, po czym - wysyłam go w delegację, w którą rusza o godzinie 16. Po 5 h drogi dociera na miejsce, trafia do hotelu i robi sobie co tam chce. Dopiero nazajutrz (we wtorek) zaczyna wykonywać powierzone mu zadanie i wykonywanie tego zadania mieści się w czterogodzinnym wymiarze czasu pracy pracownika (robi to od 8 do 12), po czym wraca do domu (podróż znów 5 h). W dniu powrotu z podróży już do biura oczywiście nie przychodzi, przychodzi dopiero w dniu kolejnym, w środę.
Przyznam szczerze że mam problem z ogarnięciem tej sytuacji w każdym właściwie aspekcie czyli:
- jak rozliczyć czas pracy?
- czy tu gdzieś pojawiają się nadgodziny? Jeżeli tak to ile?
- czy naruszam obowiązkowy okres dobowego odpoczynku? Arytmetycznie - tak, ale przecież pracownik będzie miał dokładnie 11 h dla siebie, tyle że w hotelu a nie w domu...
Będę zobowiązana za sugestie.