Karina Popieluch KaiZen HR
Temat: Nazwa stanowiska w języku angieslkim, a umowa o pracę.
Witam,Proszę o wypowiedż osoby biegłe w temacie.
Czy Polska firma działająca na terenie RP może w umowie o pracę umieszczać nazwy stanowisk typu Account Executive, HR Manager, Team Leader, itp?
Jeśli prawdą jest że:
Umowa o pracę musi być dla pracownika zrozumiała. To jest w zasadzie pierwszy warunek. Rozstrzygające jednak w tej sytuacji jest to, iż jeżeli pracownik ma wykonywać pracę na terenie RP, to z całą pewnością podlega prawu polskiemu. Umowa o pracę powinna więc zostać zawarta w języku polskim, gdyż dokumenty na terenie RP powinny być sporządzane w języku polskim właśnie. Podstawą takich twierdzeń jest Ustawa o języku polskim (Dz.U.1999 Nr 90 poz. 999), która w art. 7 stanowi, iż języka polskiego używa się w obrocie prawnym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej pomiędzy podmiotami polskimi oraz gdy jedną ze stron jest podmiot polski
to
W związku z powyższym w umowie o pracę tam gdzie jest to konieczne umieszczanie obok nazwy w języku polski nazewnictwa w języku angielskim?
Wdzięczna będę za merytoryczne komentarze i informację na temat praktyk w tym zakresie.
Pozdrawiam
Karina PopieluchKarina Popieluch edytował(a) ten post dnia 22.11.08 o godzinie 19:15