konto usunięte

Temat: kara upomnienia

Mam pytnie odnośnie kary upomnienia, art. 113 par. 1 KP mówi, że "Karę uważa się za niebyłą, a odpis zawiadomienia o ukaraniu usuwa z akt osobowych pracownika po roku nienagannej pracy..."
Rozumiem, że to jest fizyczne usunięcie pisma o ukaraniu, tylko nie bardzo wiem co mam zrobić z wpisem w spisie dokumentów w części B. mam ta kare upomnienia zamazać i zostawić puste miejsce i luke? Czy należy sporządzić protokół zniszczenia takich dokumentów??Proszę o podpowiedz.dzieki

konto usunięte

Temat: kara upomnienia

Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest wpisywać tę karę ołówkiem w linijce obok z literką, na przykład poz.10 - Zakres obowiązków, obok piszę ołókiem 10A - Kara upomnienia. Po roku nie będzie śladu ani pustego miejsca - ołówek zetrzesz gumką, a dokument wyjmiesz z akt:)

Pozdrawiam
:)

konto usunięte

Temat: kara upomnienia

Problem w tym że ta kara jest wpisana juz w spis, długopisem, pod konkertnym numerem. Jeśli ją wykreślę to zostanie luka w numeracji,nawet jak przekreślę to coś tam jednak zostanie:)i zawsze będzie pytanie co tam było:)a chyba chodzi o to zeby nie było pytań::)

konto usunięte

Temat: kara upomnienia

W tej sytuacji już niewiele da się zrobić, chyba, że ktoś inny zna jakieś kosmetyczne metody. Trudno - zostanie luka. Masz rację, nie powinno być najmniejszego śladu:)
Joanna Z.

Joanna Z. senior project
manager, mama
Tygrysa

Temat: kara upomnienia

W mojej firmie jest następująca praktyka (przejałam po poprzedniczce)
1. Po roku dokument jest wyjmowany i niszczony
2. wpis jest przekreślany z adnotacja anulowano
3. pod tym numerem wpinana jest kartka z napisem dokument anulowany na podstawi.... i podpisem osoby to czyniącej.

Chociaż to pozostawia ślad całkiem się sprawdza. Praktyczniej jest nie wpisywać kary jako "kara" w spisie a jako decyzja. I wtedy śladu nie ma.

Dopisywanie ołówkiem z nr np. 10A tez jest praktyczne.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: kara upomnienia

Joanna Kiriczok:
W mojej firmie jest następująca praktyka (przejałam po poprzedniczce)
1. Po roku dokument jest wyjmowany i niszczony
2. wpis jest przekreślany z adnotacja anulowano
3. pod tym numerem wpinana jest kartka z napisem dokument anulowany na podstawi.... i podpisem osoby to czyniącej.

Chociaż to pozostawia ślad całkiem się sprawdza. Praktyczniej jest nie wpisywać kary jako "kara" w spisie a jako decyzja. I wtedy śladu nie ma.

Dopisywanie ołówkiem z nr np. 10A tez jest praktyczne.
Pozdrawiam

Chyba skorzystam z Twojej rady Asiu.Taki sposób wydaje się całkiem logiczny. Niestety ja przejęłam akta po poprzedniej pracownicy która wpisała karę upomnienia długopisem. postaram się to zamazać tak aby jak najmniej było widac wpis i zrobię tak jak radzisz.
Małgorzata S.

Małgorzata S. doktorantka,
Instytut Nauk
Prawnych PAN

Temat: kara upomnienia

A ja bym wpięła do akt kopertę, do której wkładałabym decyzje o ukaraniu, które po zatarciu niszczyłabym i koperta byłaby pusta. Jeśli kopertę włoży sie wszytskim pracownikom to nikt nie powinnien się zorientować, który z pracowników był ukarany. Taki mój pomysł:)



Wyślij zaproszenie do