Temat: informacja o warunkach zatrudnienia
Wydaje mi się, że trzeba trochę usystematyzować kwestie poruszone w tym wątku, żeby się nie pogubić i żeby Ania mogła z naszych odpowiedzi jak najwięcej skorzystać:)
A więc:
1) kwestia umieszczania i formy informacji o 12 godzinnym systemie pracy zmianowej - z tego co widzę patrząc na wszystkie wpisy - dokładnie wyjaśniona/potwierdzona przez Magdę, Justynę i moją skromną osobę;)
2) kwestia ustalenia dopuszczalnej liczby godzin ponad określony w umowie wymiar czasu pracy, których przekroczenie uprawnia pracownika, oprócz normalnego wynagrodzenia, do dodatku do wynagrodzenia, o którym mowa w art. 151 § 1 Kodeksu Pracy
rozwinięcie, o które Ania prosiła:
Podam w formie przykładu, jeśli np. pracownik pracuje na 3/4 etatu i jego przeciętna średniotygodniowa norma wynosi 30 godzin, zapis może brzmieć: Dopuszczalna liczby godzin, których przekroczenie uprawnia pracownika, oprócz normalnego wynagrodzenia, do dodatku do wynagrodzenia, o którym mowa w art. 151 § 1 Kodeksu wynosi 35 godz. (przykładowo)
W równoważnym systemie jeszcze lepiej odnieść się po prostu do wymiaru czasu pracy, wklejam link do wyjaśnienia PIP:
http://www.pip.gov.pl/html/pl/porady/07063018.htm na pewno rozjaśni wszystkie wątpliwości. Nakładając na to czas pracy w służbie zdrowia (Ania zajmuje się kadrami w tej "branży" jeśli tak to można ująć:)) - sposób postępowania jest taki sam (z uwzględnieniem szczegółowych zasad wynikających z Ustawy o działalności leczniczej; dalej: Ustawa).
3) ostatnie pytanie Ani - moja wczorajsza odpowiedź wymaga doprecyzowania, jeśli weźmiemy pod uwagę specyfikę służby zdrowia (a z tego co wiem Ani o to chodziło) norma pracownika zatrudnionego na 3/4 etatu wyniesie 7 godz. i 35 min. a średniotygodniowa norma - 37 godz i 55 min. tak jak dla pełnoetatowca - normy się nie zmieniają zmienia się tylko wymiar, którego przeliczenie jest faktycznie kłopotliwe ze względu na te minuty, ale możliwe (na pewno z praktyki Aniu znasz temat lepiej ode mnie). W każdym razie jeśli męczy Cię kwestia co wpisać w tej informacji dot. warunków zatrudnienia odnośnie norm - to wpisz jak powyżej. A osobną kwestią jest ustalenie wymiaru i harmonogramu pracy takiego pracownika.
Jeśli coś jest niejasne, daj znać. Pomimo specyfiki czasu pracy w służbie zdrowia nie widzę w regulacjach prawnych jakichś innych szczególnych zasad (oprócz art. 93-art. 99 Ustawy) odnośnie powyższych kwestii.