Temat: Fiszki dla pracowników
Podstawą wydawania "pasków", "fiszek" czy po prostu RMUA jest art. 41 ust. 8 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych:
"Informacje zawarte w raportach, o których mowa w ust. 1-6, [raporty miesięczne] płatnik składek przekazuje ubezpieczonemu na piśmie lub za zgodą ubezpieczonego - w formie dokumentu elektronicznego w celu ich weryfikacji."
Jeśli pracownik dostaje RMUA, to nie ma obowiazku przekazywać mu dodatkowo innego dokumentu zawierającego inf. o wynagrodzeniu.
Jeśli natomiast dostawałby tylko pasek albo fiszkę, bez RMUA - to muszą one zawierać wszystkie informacje wskazane w art. 41.
Co do daty, to wydaje mi się, że nie jest on sztywno określony - muszą być wydawane co miesiąc (są plany, aby były wydawane raz na kwartał, ale to na razie projekty znajdujące sie w Sejmie).