Łukasz Józwik

Łukasz Józwik własciciel, FHU
Łukasz Józwik

Temat: Zerwnie umowy a utracone korzysci

Witam

Mam taki problemik. W listopadzie 2011 szukałem firmy która wykona mi hale stalowa na magazyn. miałem wiele ofert ale jedna była bardzo atrakcyjna. Dogadalismy szczegóły własciele firmy przyjechał zeby podpisac umowe i zainkasowac zaliczke. No i tu był mój pierwszy bład ze wogóle podpisałem ta umowe :) Umowa prosta wczesnij mailowo skonsultowana naniesione jakies tam poprawki - załącze ja na koncu tego posta. Chciałem zaliczke wpłącic przelewem i wtedy koles powiedził ze woli gotówke a na szczescie nie miałem takiej przy sobie i tu juz zapaliła mi sie lampa. umówilismy sie ze bedzie jechał chyba nastepnego dnia to zajedzie po zaliczke w gotówce. Firma ta miesci sie 300km od mnie. Ale zaraz po jego odjezdzie i dnia nastepnego podzwoniłem zeby dokłądniej sprawdzic firme no i wyszły kwiatki, na 90% był to plan na wyłudzenie zaliczki i tyle bym go widział bo nie byłby w stanie wykonac tej hali. Ustalilismy ze nie nie było tematu nie buduja ja nie wpłaciłem kasy jest oki. w umowie nie było zadnego zapisu który by na mnie nakładał jakas kare umowna. po kilku miesacach dostaje pismo o wypowiedzeniu umowy z mojej winy z powodu nie wpłacenia zaliczki i to sobie olałem. Rozwiazana i tyle. Dzis dostałem pisemko z nota obciazeniowa na kilka tys złotych za rozwiazanie umowy z mojeje winy z powodu nie wpłacenia zaliczki. Zadzwoniłem do kolesia i mówi ze jak nie wpłace to wystapi do sadu o odszkodowanie z tytułu utraconych korzysci.

I teraz sedno sprawy czy ma na to szanse zeby takie odszkodowanie dostac skoro nawet nie rozpoczał inwestycji, od razu było wiadomo ze nie bedzie tego wykonywał ?

WZÓR UMOWY BUDOWLANEJ

Zawarta w dniu …………………….. 2011 r. w ………………… pomiędzy firmą :

…………………………..
………………………….
…………………………..
……………………………..

reprezentowaną przez :

zwaną dalej ZLECAJĄCYM

a

reprezentowane przez

Zwane dalej WYKONAWCĄ

Art. 1

ZLECAJĄCY powierza, WYKONAWCA przyjmuje do wykonania :
Dostawa i montaż wiaty stalowej o wym. 40x 15 x 5 m. W zakres zadania wchodzi :

1. Dostarczenie projektu konstrukcyjnego ( fundamenty i konstrukcja stalowa )
2. Dostawa i montaż kotew fundamentowych na fundamentach przygotowanych przez inwestora
3. Dostawa i montaż konstrukcji stalowej. Kolor ram głównych ………..
4. Dostawa i montaż blachy trapezowej dachowej T43 w kolorze RAL ………..wraz 18 szt. pasm świetlnych o długości 2,00 m. Obróbki blacharskie w kolorze RAL …………
5. Dostawa i montaż blachy trapezowej T35 na ścianę w kolorze RAL ……………..wraz z 2 wrotami przesuwnymi o wym. 4,80 m x 4,50 m i 8,00 m x 4,50 m

Art. 2
OBOWIĄZKI WYKONAWCY

WYKONAWCA zobowiązuje się do :
1. Wykonania robót z należytą starannością zgodnie z zasadami sztuki budowlanej,
2. Dostarczenia wszystkich niezbędnych do wykonania prac materiałów,
3. Wspólnego uzgadniania ze ZLECAJĄCYM szczegółów detali wykończeniowych,
4. Utrzymywania porządku na budowie, przestrzegania przepisów BHP i P-poz.

Art. 3
OBOWIĄZKI ZLECAJĄCEGO

ZLECAJĄCY zobowiązuje się do :
1. Zapewnienia miejsca składowania materiałów niezbędnych do wykonania zadania,
2. Wskazania miejsca poboru energii elektrycznej i wody do nieodpłatnego z nich skorzystania
3 Udostępnienie możliwości korzystania z pomieszczenia socjalnego i WC
4 Uzgadniania na bieżąco wszelkich występujących w trakcie wykonywania robót wątpliwości
5 Dokonywania odbiorów i rozliczeń finansowych w uzgodnionych terminach
8 Dozorowania placu budowy w zakresie składowanych i wybudowanych materiałów

ART. 4
TERMINY

WYKONAWCA przystąpi do wykonania robót w terminie 30 dni momentu zgłoszenia przez INWESTORA rozpoczęcia prac fundamentowych, a zakończy prace w 5 tygodnie do ich rozpoczęcia.
Projekt konstrukcyjny dostarczony będzie w przeciągu 30 dni od podpisania umowy.
Warunkiem dotrzymania uzgodnionego terminu jest :
1. Dotrzymanie terminów płatności przez ZLECAJĄCEGO,
2. Ukończenia wszystkich robót innych wykonawców na styku z robotami WYKONAWCY
3. Termin może również ulec przedłużeniu w przypadku wprowadzenia przez ZLECAJĄCEGO zmian i robót dodatkowych nie przewidzianych w zakresie robót.

Art. 5
PŁATNOŚCI

1. Strony uzgadniają zryczałtowaną kwotę umowną w wysokości 120 000,00 zł ( słownie : sto dwadzieścia tysięcy złotych ) netto bez podatku VAT. Kwota płatna będzie na konto wykonawcy o nr : 70 2490 0005 0000 4500 5250 1241
2. Kwota umowna płatna w następujących wysokościach :

a) 3 600,00 zł + VAT – 3% wartości umowy w dniu podpisania umowy
b) 36 000,00 zł + VAT – 30 % wartości umowy do dnia 31.12.2011 ( bądź uzgodniony termin )
c) 35 000,00 zł + VAT – po zmontowaniu konstrukcji stalowej w terminie 7 dni
d) 35 000,00 zł + VAT – po zmontowaniu blach trapezowych w terminie 7 dni
e) 10 400,00 zł + VAT – po zakończeniu inwestycji w terminie 14 dni.

Art. 6
ODBIORY

1. ZLECAJĄCY dokona odbioru końcowego w dniu zgłoszenia zakończenia robót przez WYKONAWCĘ,
2. Protokół odbioru końcowego zawierać będzie ewentualne zastrzeżenia oraz terminy usunięcia wad.
3. Wystąpienie wad o charakterze nieistotnym nie upoważnia ZLECAJĄCEGO do wstrzymania zapłaty.
4. Nie przystąpienie do odbioru w wyznaczonym terminie upoważnia WYKONAWCĘ do wystawienia faktury zobowiązującej do płatności wg. art.5 ust. 2 e) oraz podpisania jednostronnego protokołu odbioru
5. Po zakończeniu realizacji umowy wszelkie reklamacje WYKONAWCA uwzględniać będzie jedynie pod warunkiem, że całkowicie zapłacone zostało wynagrodzenie WYKONAWCY.

Art. 7
ROZWIĄZANIE UMOWY

1. ZLECAJĄCEMU przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy w przypadku gdy WYKONAWCA opóźnia się z postępem robót o dłużej niż 21 dni a przyczyna opóźnienia nie będzie leżała po stronie ZLECAJĄCEGO
2. WYKONAWCY przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy w przypadku :
a) zwłoki w zapłacie należności ponad 21dni od terminów wyznaczonych w art.5
b) przerwania robót, z przyczyn leżących po stronie ZLECAJĄCEGO, na okres dłuższy niż 21 dni.
3. O odstąpieniu od realizacji umowy strony powiadomią się wzajemnie z zachowaniem 14 dniowego terminu wypowiedzenia

Art. 8

KARY UMOWNE

1. W przypadku opóźnienia w wykonaniu robót określonych w art.4 WYKONAWCA zapłaci ZLECAJĄCEMU karę umowną w wysokości 1% wartości przedmiotu umowy za każdy dzień opóźnienia.

Art. 9
GWARANCJA I RĘKOJMIA

1. WYKONAWCA udziela gwarancji na wykonany przedmiot niniejszej umowy na okres 5 lat od zakończenia robót.
2. ZLECAJĄCY może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi po upływie tego terminu, jeżeli reklamował wadę przed jego upływem.

Art.10

1. Wszelkie sprawy wynikłe z realizacji niniejszej umowy będą załatwiane polubownie
2. W przypadku gdy strony nie dojdą do porozumienia, ewentualne spory będą rozstrzygane przez Sad właściwy terytorialnie dla strony wytaczającej powództwo

Art. 11

W kwestiach nieuregulowanych niniejszą umową znajdują zastosowanie przepisu Kodeksu Cywilnego i Prawa Budowlanego

Art. 12

Umowa sporządzona została w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

ZLECAJĄCY WYKONAWCA