Damian
K.
współwłasciciel,
biuro tłumaczeń,
rolnik, hodowca
Temat: Czy można rzadać jakichś dopłat od klienta, który nie...
Ma problem z pewnym klientem, który nie dość, że jest dłużnikiem(niedużo, ale też nie tak mało, ok. 5 tyś. zł), dostał wszelkie możliwe wyliczenia i wyjaśnienia, to ciągle podważa i opóźnia zapłatę (niebawem będzie rok), a na dodatek odwraca kota ogonem, manipuluje faktami (żeby nie powiedzieć, że mija się znacząco z prawdą).Niespieszenie się z zapłatą mnie nie dziwi, ale zaczyna mnie drażnić jego narażanie mnie na strate czasu i kolejne koszta.
Czy mogę wydać mu jakąś ostateczną opinię, krótką, bo już naprawde sporo nerwów i czasu na niego straciłem, aż wreszcie postawić granice, że od tego i tego dnia, jago dalsze niepłacenie, podważanie płatności itd. będzie się wiązało z pokryciem kosztów mojej pracy i czasu jaki nad nim niepotrzebnie siedze i tracę?
(FV dostał, od prawie roku nie płaci za nią, dlatego na dniach chce wysłać ostateczne wezwanie do zapłaty i jakieś pismo, żeby urócić dalsze tracenie czasu, albo przynajmniej niech wie, że będzie musiał za mój czas poswiecony na to znowu dopłacać).
Czy będzie to zgodne z prawem, mogę coś takiego napisać?
Z góry dziekuje za podpowiedzi.