Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

O wadze, jaka przywiązywana do publikacji firmowych w innych krajach, świadczy otwieranie specjalnych kierunków studiów podyplomowych kształcących specjalistów od „Corporate Publisching”. Tego typu studium otworzono w 2005 roku w Szwajcarii. Jak podaje portal peroenlich.com, po 12 miesiącach nauki w „CP-Studium” można legitymować się tytułem „Executive Master in Corporate Publishing”. Ciekawe czy kiedyś doczekamy się podobnych studiów u nas w kraju. Na studiach podyplomowych niejednokrotnie podejmowana jest tematyka wydawnictw firmowych. Niejednokrotnie jednak podejmowane kwestie różnią się od rzeczywistości.Michał Pogodowski edytował(a) ten post dnia 22.11.07 o godzinie 14:33
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Wg mnie to trochę "sztuka dla sztuki".
:)
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Myślę, że chodzi o potencjał rynku i możliwości. Widać Helweci cenią wydawnictwa firmowe.
Tomasz K.

Tomasz K. Dyrektor
zarządzający, Agape
custom publishing

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Bardzo ciekawa inicjatywa, ale w Polsce jest za wcześnie moim zdaniem na tego typu działanie. Na studiach podyplomowych z komunikacji w Polsce gazety zazwyczaj zajmują 1/50 czasu całego studium. Jeszcze długa droga przed nami.

_____________________
Agencja custom publishingPoradnia językowaTen post został edytowany przez Autora dnia 09.02.15 o godzinie 15:01
Beata Rożek

Beata Rożek Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Zgadzam się, chyba jeszcze nie ten etap rozwoju. Ale sensownym rozwiązaniem byłoby wprowadzanie na studia z komunikacji, PR-u, dziennikarstwa zajęcia pt. komunikacja wewnętrzna, w ramach których mówiłoby się na temat prasy firmowej.

Kończyłam takie studia, ale właściwie większości rzeczy na ten temat nauczyłam się już praktykując. Z doświadczenia wiem, że dziennikarski fundament (zasady, metody, narzędzia etc.) jest bardzo, bardzo przydatny w pracy nad prasą firmową i w komunikacji wewnętrznej.
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Tak jak wspominałem, zajęcia z elementów prasy firmowej pojawiają się, z tego co wiem, na różnych studiach. Niemniej jednak w niewielkim stopniu, raczej sygnalizują kwestię.
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Ciekawe czy ktoś w końcu pomyśli o takich studiach w kraju?

konto usunięte

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

Corporate publishing myslę że jest zbyt wąską specjalizacją. Trochę zawęża horyzont takie patrzenie na bądź co bądź - wycinek komunikacji w firmie.
dlatego bardziej potrzeba menedżerów od efektywnej i nowoczesnej komunikacji - kogoś kto będzie w stanie, mając do pomocy osoby z marketingu, pr, hr, i innych działów zarządzać komunikacją, sterując przepływem informacji, mając jednocześnie jasną wizję długofalowej strategii. custom publishing bedzie nadal jednym z narzedzi, z tych najskuteczniejszych, ale nie jedynym. Wlasnie ci ludzie - managerowie komunikacji - powinni byc uczeni zasad dzialania i skutecznosci cp, zeby mogli z tego najlepiej korzystać.
Ale takie holistyczne podejscie jest w Polsce nadal obce - z uwagi na wewnetrzna konkurencje działow w firmach, ich zupelnie odmienna organizację etc.
Kamil Piotrowski

Kamil Piotrowski INVINI sp. z o.o. -
Media & Management
(Eventy)

Temat: Szwajcarski pomysł - specjalny kierunek studiów

howgh!

Następna dyskusja:

"Biuletyn prezesa" - dobry ...




Wyślij zaproszenie do