Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Jaka jest waszym zdaniem aktualna pozycja publikacji firmowych w strategii komunikacyjnej przedsiębiorstw? Spotkałem się z opinią, że prasa firmowa jeszcze się na dobre w Polsce nie zaczęła, a już przegrywa z internetem i intranetem. Do końca się z tym nie zgadzam. Myślę, że obie formy przekazu informacji mogą ze sobą sprawnie koegzystować.
Agata P.

Agata P. redaktor

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Witam :)

Ja myślę, że ten kto nie zna instytucji prasy firmowej może sie skłaniać do takiego osądu. Są rzeczy, których żaden system informatyczny nie zastąpi.

Redaguje kilka biuletynów firmowych dla małych firm i szczerze mówiąc, tego typu zamówień jest coraz więcej. Biuletyny tego typu super uzupełniaja inne źródła informacji i moga pełnic także funkcje promocyjne.
Oby sie to rozwijało.
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Oj, takie opinie słyszałem od osób dobrze znających prasę firmową (co nie znaczy, że ja taką opinię podzielam). Faktycznie, firmy wydaje się "odkryły" na nowo coś takiego jak prasa korporacyjna. Oby się rozwijało ;)
Agata P.

Agata P. redaktor

Temat: Pozycja publikacji firmowych

A jaka jest Twoja opinia zatem? :))
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

No cóż. Uważam, że zarówno forma drukowana jak i ta oglądana na monitorze mogą się doskonale uzupełniać. Z tym, że drukowane wydawnictwa firmowe czeka u nas zły czas absolutnie się nie zgadzam.


Michał Pogodowski edytował(a) ten post dnia 13.02.07 o godzinie 12:49
Agata P.

Agata P. redaktor

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Ale ja nie twierdzę że to zły czas! To inni tak twierdzą
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Inni tak twierdzą, co nie znaczy, że mają rację ;)

konto usunięte

Temat: Pozycja publikacji firmowych

publikacje custom publishing to wielki przemysł na zachodzie. w Polsce mało wykorzystany z powodu niewiedzy polskich dyrektoró bądx nieumiejętnych firm realizujących tego rodzaju projekty. magazyny te są to narzędzia marketingowe a nie zwykłe pisemka. ich zawartość merytoryczna oraz wszystkie zmienne techniczne powinny byc bardzo szczegółowo zaplanoane w zależności od celów ilościowych i jakosciowych jakie mają spełniac.
niestety nasz rynek wciąż traktuje te publikacje jako pisemko które się wydaje jak się nie ma co z pieniedzmi zrobic. Dopóki właściciele firm i dyr. marketingu nie zrozumieją ze to bardzo silne narzędzie służace budowie wizerunku, jego wzmocnieniu i mocne narzędzie sprzedazowe dla wielu firm w wielu sektorach, nic się nie zmieni. Wielka brytania i USA dawno juz to zrozumieli i dlatego np. najwiekszy magazyn tego typu w wielkiej brytaniii jest jednoaczesnie najwiekszym magazynem w tym kraju i ma nakład 3 mln egzemplarzy i jest najlepiej sprzedawanym magazynem w tym kraju; na 10 najbardziej popularnych magazynów takze tam - 8 to publiikacje custom publishing
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Polecam stronę: http://www.custompublishingcouncil.com/ to dużo mówi o CP na świecie.
Małgorzata Urbańska

Małgorzata Urbańska Mama Aktywistka ;)

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Zgadzam się z Karoliną. Może w Polsce jest za mała świadomość społeczna wartośći prasy korporacyjnej... Może jakieś szkolenia, prezentacje itp służące usprawnieniu komunikacji w ten sposób odniosłyby skutek?

konto usunięte

Temat: Pozycja publikacji firmowych

moja firma właśnie wiele czasu spędza na szkoleniu klientów w tym zakresie. przeprowadzmy je właściwie na pierwszych prezentacjach z klientami, bo tak naprawde mało kto o tym dużo wie, albo informacje ma błędne.
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

No właśnie. Gazety firmowe często są mylone z folderami reklamowymi czy "gazetkami" supermarketów.
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Pozycja publikacji firmowych

To dotyczy nie tylko prasy firmowej, ale w ogóle komunikacji wewnętrznej. Potężne narzędzie, wciąż nie w pełni wykorzystywane. Jeśli w ogóle.

Zapraszam do mojej grupy: komunikacja wewnętrzna :-)
Mam nadzieję, że się za to zaproszenie nie pogniewasz, Michał :-)
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Oczywiście, że się nie pogniewam. Obiegu informacji nigdy dość ;)
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Biuletyn, który czyta 99% pracowników
Aż trudno w to uwierzyć, ale biuletyn amerykańskiej firmy Coast Capital czyta aż 99% pracowników, a jedyną rzeczą, jaką chcieliby w nim zmienić, to zwiększenie częstotliwości ukazywania się. Kluczem do tak wielkiego sukcesu tego wielokrotnie nagradzanego biuletynu jest przede wszystkim łatwy, „niekorporacyjny” język, humor, prosty design oraz duże zaangażowanie pracowników w jego współtworzenie.

http://www.komunikat.rrcc.pl/?p=75
Beata Rożek

Beata Rożek Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Wracając do głównego wątku - moim zdaniem druk nie przegra z monitorem. Dlaczego? Wybór rodzaju narzędzia zależy w ogromnej mierze od grupy docelowej. Jeśli mówimy o komunikacji wewnętrznej, to dbają o nią nie tylko firmy, których pracownicy siedzą przy kompach;) Są też ludzie "w terenie", pracownicy, którzy zasiadają do komputera od czasu do czasu - a im też potrzebna jest informacja.
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Trzeba, jak sądzę, dążyć do synergii wydawnictw drukowanych oraz elektronicznych. Obie formy mogą doskonale się uzupełniać. Atutem pierwszych jest kompleksowość, wygląd, „trwałość”. Atutem drugich – aktualność i szybkość dostarczanych informacji. Rolą osób zajmujących się komunikacją jest znalezienie „złotego środka” w użyciu tych instrumentów. W żadnym wypadku nie należy traktować wydań internetowych i drukowanych jako konkurencji. W podmiocie, który prowadzi skuteczną politykę informacyjną „print” i „on-line” doskonale się uzupełniają.
Beata Rożek

Beata Rożek Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Michał, zgadzam się z Tobą w pełni. Narzędzia drukowane i elektroniczne świetnie mogą się uzupełniać. E-narzędzia są szybkie - więc świetnie nadają się do przekazywania najświeższych, aktualnych informacji. Drukowane formy sprawdzają się tam, gdzie czas życia newsa jest nieco dłuższy. Generalnie uważam, że nie należy na nic się zamykać i wykorzystywać narzędzia tradycyjne i elektroniczne wspólnie, dostosowując oczywiście do profilu odbiorcy. Tutaj będę się upierać, że grupa docelowa determinuje zdecydowanie rodzaj użytego narzędzia:)
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Pozycja publikacji firmowych

Tekst w wersji elektronicznej „żyje” krótko w świadomości odbiorców, czytelników. Badania dowodzą, że przeciętna osoba nie przywiązuje tak dużej uwagi materiałowi czytanemu na ekranie, niż temu który czyta z papierowej kartki. Nie wszyscy też mają ochotę, czas i możliwość studiować materiały zamieszczone w sieci. Internet to wszak miejsce na krótkie formy lub elementy audio-wizualne czy interaktywne. Kulturowa i społeczna rola gazety jako takiej jest nie do przecenienia i jeszcze długo forma drukowana będzie, jak myślę praktycznie nie do zastąpienia.

Następna dyskusja:

HISTORIA pism firmowych




Wyślij zaproszenie do