Michał Pogodowski Projekty medialne
Agata P. redaktor
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Witam :)Ja myślę, że ten kto nie zna instytucji prasy firmowej może sie skłaniać do takiego osądu. Są rzeczy, których żaden system informatyczny nie zastąpi.
Redaguje kilka biuletynów firmowych dla małych firm i szczerze mówiąc, tego typu zamówień jest coraz więcej. Biuletyny tego typu super uzupełniaja inne źródła informacji i moga pełnic także funkcje promocyjne.
Oby sie to rozwijało.
Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Oj, takie opinie słyszałem od osób dobrze znających prasę firmową (co nie znaczy, że ja taką opinię podzielam). Faktycznie, firmy wydaje się "odkryły" na nowo coś takiego jak prasa korporacyjna. Oby się rozwijało ;)Agata P. redaktor
Temat: Pozycja publikacji firmowych
A jaka jest Twoja opinia zatem? :))Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
No cóż. Uważam, że zarówno forma drukowana jak i ta oglądana na monitorze mogą się doskonale uzupełniać. Z tym, że drukowane wydawnictwa firmowe czeka u nas zły czas absolutnie się nie zgadzam.Michał Pogodowski edytował(a) ten post dnia 13.02.07 o godzinie 12:49
Agata P. redaktor
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Ale ja nie twierdzę że to zły czas! To inni tak twierdząMichał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Inni tak twierdzą, co nie znaczy, że mają rację ;)konto usunięte
Temat: Pozycja publikacji firmowych
publikacje custom publishing to wielki przemysł na zachodzie. w Polsce mało wykorzystany z powodu niewiedzy polskich dyrektoró bądx nieumiejętnych firm realizujących tego rodzaju projekty. magazyny te są to narzędzia marketingowe a nie zwykłe pisemka. ich zawartość merytoryczna oraz wszystkie zmienne techniczne powinny byc bardzo szczegółowo zaplanoane w zależności od celów ilościowych i jakosciowych jakie mają spełniac.niestety nasz rynek wciąż traktuje te publikacje jako pisemko które się wydaje jak się nie ma co z pieniedzmi zrobic. Dopóki właściciele firm i dyr. marketingu nie zrozumieją ze to bardzo silne narzędzie służace budowie wizerunku, jego wzmocnieniu i mocne narzędzie sprzedazowe dla wielu firm w wielu sektorach, nic się nie zmieni. Wielka brytania i USA dawno juz to zrozumieli i dlatego np. najwiekszy magazyn tego typu w wielkiej brytaniii jest jednoaczesnie najwiekszym magazynem w tym kraju i ma nakład 3 mln egzemplarzy i jest najlepiej sprzedawanym magazynem w tym kraju; na 10 najbardziej popularnych magazynów takze tam - 8 to publiikacje custom publishing
Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Polecam stronę: http://www.custompublishingcouncil.com/ to dużo mówi o CP na świecie.Małgorzata Urbańska Mama Aktywistka ;)
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Zgadzam się z Karoliną. Może w Polsce jest za mała świadomość społeczna wartośći prasy korporacyjnej... Może jakieś szkolenia, prezentacje itp służące usprawnieniu komunikacji w ten sposób odniosłyby skutek?konto usunięte
Temat: Pozycja publikacji firmowych
moja firma właśnie wiele czasu spędza na szkoleniu klientów w tym zakresie. przeprowadzmy je właściwie na pierwszych prezentacjach z klientami, bo tak naprawde mało kto o tym dużo wie, albo informacje ma błędne.Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
No właśnie. Gazety firmowe często są mylone z folderami reklamowymi czy "gazetkami" supermarketów.
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Pozycja publikacji firmowych
To dotyczy nie tylko prasy firmowej, ale w ogóle komunikacji wewnętrznej. Potężne narzędzie, wciąż nie w pełni wykorzystywane. Jeśli w ogóle.Zapraszam do mojej grupy: komunikacja wewnętrzna :-)
Mam nadzieję, że się za to zaproszenie nie pogniewasz, Michał :-)
Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Oczywiście, że się nie pogniewam. Obiegu informacji nigdy dość ;)
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Biuletyn, który czyta 99% pracownikówAż trudno w to uwierzyć, ale biuletyn amerykańskiej firmy Coast Capital czyta aż 99% pracowników, a jedyną rzeczą, jaką chcieliby w nim zmienić, to zwiększenie częstotliwości ukazywania się. Kluczem do tak wielkiego sukcesu tego wielokrotnie nagradzanego biuletynu jest przede wszystkim łatwy, „niekorporacyjny” język, humor, prosty design oraz duże zaangażowanie pracowników w jego współtworzenie.
http://www.komunikat.rrcc.pl/?p=75
Beata
Rożek
Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Wracając do głównego wątku - moim zdaniem druk nie przegra z monitorem. Dlaczego? Wybór rodzaju narzędzia zależy w ogromnej mierze od grupy docelowej. Jeśli mówimy o komunikacji wewnętrznej, to dbają o nią nie tylko firmy, których pracownicy siedzą przy kompach;) Są też ludzie "w terenie", pracownicy, którzy zasiadają do komputera od czasu do czasu - a im też potrzebna jest informacja.Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Trzeba, jak sądzę, dążyć do synergii wydawnictw drukowanych oraz elektronicznych. Obie formy mogą doskonale się uzupełniać. Atutem pierwszych jest kompleksowość, wygląd, „trwałość”. Atutem drugich – aktualność i szybkość dostarczanych informacji. Rolą osób zajmujących się komunikacją jest znalezienie „złotego środka” w użyciu tych instrumentów. W żadnym wypadku nie należy traktować wydań internetowych i drukowanych jako konkurencji. W podmiocie, który prowadzi skuteczną politykę informacyjną „print” i „on-line” doskonale się uzupełniają.
Beata
Rożek
Corporate Affairs
Manager / public
relations, internal
co...
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Michał, zgadzam się z Tobą w pełni. Narzędzia drukowane i elektroniczne świetnie mogą się uzupełniać. E-narzędzia są szybkie - więc świetnie nadają się do przekazywania najświeższych, aktualnych informacji. Drukowane formy sprawdzają się tam, gdzie czas życia newsa jest nieco dłuższy. Generalnie uważam, że nie należy na nic się zamykać i wykorzystywać narzędzia tradycyjne i elektroniczne wspólnie, dostosowując oczywiście do profilu odbiorcy. Tutaj będę się upierać, że grupa docelowa determinuje zdecydowanie rodzaj użytego narzędzia:)Michał Pogodowski Projekty medialne
Temat: Pozycja publikacji firmowych
Tekst w wersji elektronicznej „żyje” krótko w świadomości odbiorców, czytelników. Badania dowodzą, że przeciętna osoba nie przywiązuje tak dużej uwagi materiałowi czytanemu na ekranie, niż temu który czyta z papierowej kartki. Nie wszyscy też mają ochotę, czas i możliwość studiować materiały zamieszczone w sieci. Internet to wszak miejsce na krótkie formy lub elementy audio-wizualne czy interaktywne. Kulturowa i społeczna rola gazety jako takiej jest nie do przecenienia i jeszcze długo forma drukowana będzie, jak myślę praktycznie nie do zastąpienia.Podobne tematy
-
Prasa firmowa » HISTORIA pism firmowych -
-
Prasa firmowa » Rekordowa liczba prac w Konkursie Biuletynów Firmowych -
-
Prasa firmowa » Ostatnia chwila na start w Konkursie Biuletynów Firmowych... -
-
Prasa firmowa » Wyniki Konkursu Biuletynów Firmowych 2014 -
-
Prasa firmowa » Wystartował Konkurs Biuletynów Firmowych 2014 -
-
Prasa firmowa » Wyniki Konkursu Biuletynów Firmowych 2013 -
-
Prasa firmowa » VI edycja Ogólnopolskiego Forum Redaktorów Biuletynów... -
-
Prasa firmowa » Konkurs Biuletynów Firmowych 2013 wystartował -
-
Prasa firmowa » Wyniki Konkursu Biuletynów Firmowych 2012 i pdfy... -
-
Prasa firmowa » Ruszył Konkurs Biuletynów Firmowych 2012 -
Następna dyskusja: