Antonia
Guzowska
....................
......
Temat: Wątpliwości do paru elementów w cv
Witam.Mam parę wątpliwości związanych z cv, a informacje,jakie znalazłam w sieci są sprzeczne.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie i porady.
1.odnośnie adresu zamieszkania w CV a szukanie pracy w innych miastach.
Czy powodem odrzucenia aplikacji może być adres zamieszkania kandydata?
O swojej gotowości do zmiany miejsca zamieszkania mogę napisać w LM,ale nie wszyscy pracodawcy wymagają i czytają.
Pisać adres cały czy wystarczy częściowy(miasto) lub w miejscu adresu jedynie adnotacja "gotowa do przeprowadzki"?
Na rozmowie o prace w mieście innym od mojego zamieszkania zdarzało mi się słyszeć pełne powątpiewania pytania,czy zdążę w szybkim okresie czasu coś wynająć i się zaaklimatyzować.Stąd mam obawę,że cześć pracodawców z innych miast nie dzwoni przez mój adres w cv.
2. Jak "ukryć" małe doświadczenie zawodowe i duże przerwy w zatrudnieniu?
Mam 28 lat i niestety dość małe dośw.zawodowe jak na swój wiek,bo głównie to staże,praktyki, prace dorywcze i zlecenie.Poza tym jedynie na zleceniu było to samodzielne stanowisko, pozostałe przypadki pod czyimś nadzorem (staże,praktyki), przez co moje cv wydaje mi się nieatrakcyjne;/
Jak zredagować je,by było atrakcyjne i interesujące mając jedynie takie dośw.zawodowe?
3.Podpis pod klauzulą-czy zawsze niezbędny??
Problemu nie ma, jeśli cv składam osobiście,bo zawsze mogę podpisać,ale co z aplikacjami wysyłanymi wirtualnie?
Bo czytałam już,że w elektronicznych aplikacjach niepotrzebny,a gdzie indziej,że wystarczy podpisać cv i zeskanować i wysłąć w takiej formie. Ale podobnież taki podpis nie ma mocy prawnej,w przeciwieństwie do odręcznego Jak to w końcu jest??
I ostatnia sprawa:
4.odbiór cv po skończonej rekrutacji.
Czasem zdarza się,że po skończonej rekrutacji chciałabym odebrać swoje dokumenty.
W ośrodkach administracji publicznej nie ma z tym problemu,gdyż dokumenty aplikacyjne przechowywane są przez okres 3 miesiecy,a nastepnie komisyjnie niszczone. Natomiast w prywatnych firmach takich jak sklepy czy ośrodki obsługi klienta czasem słyszę,że dokumenty zostały automatycznie zniszczone po skończonym procesie rekrutacji.
Czy Prawo Pracy jakoś określa czas przechowywania przez pracodawcę aplikacji kandydatów?