Temat: Praca PH
Do autora (założyciela) teamtu
zakres obowiązków PH jest bardzo rózny i że tak powiem indywidualny dla każdej firmy z oobna
niezmienne rzeczy czyli pozyskiwanie klientów czy ich serwis jest oczywistą oczywistością
działania o jakich piszesz - czyli dział CC pozyskuje klientów a PH jedzie tylko podpisac umowe praktykowane sa w firmach typu sprzedaż szkoleń sprzedaż pościeli
zazwyczaj jednak jest tak że PH zajmuje się np
-windykacją
- zbieraniem z rynku info o działaniach konkurencji
- zbieraniem próbek producentów z konkurencji
- pomoc w wymyslaniu promocji
- doradztwo techniczne
- organizowanie szkoleń i seminariów oraz ich prowadzenie od strony merytorycznej
- realizacja polityki sprzedażowej spółki
- opieka posprzedażowa
- przyjmowanie zgłoszen i reklamacji
- raportowanie
i zazwyczaj ma od 1 województwa do kilku o ile nie pół polski lub cała :)
jesli nie masz doświadczenia w pracy PH, a mniemam że nie masz skoro pytasz o zakresy obowiązków na tym stanowisku to proponuje zacząc od asystenta PH albo młodszego PH gdzie nauczą Cię podstaw handlu pracy z klientem oraz wytłumacza co i jak
Na koniec powiem że praca PH to nie łatwy kawałek chleba i tylko na początku wydaje się komus że to mega życie - fura skóra i komóra, tu kawka tam laseczki na A4 i cool i do przodu
rzeczywistość jest inna - bardziej szara niestety :)
Ale praca fajna i dająca satysfakcję ale dla kogos kto lubie spędzać życie za kółeczkiem lubi ludzi i rozmowy z nimi oraz ma jaja bo jak do każdej pracy i tu trzeba je mieć
Powodzenia zatem :)