konto usunięte

Temat: Poradnik uczestnika targów pracy.

Obecnie istnieje kilka metod poszukiwania pracy. Chciałbym się skupić na targach pracy, które z mojego punktu widzenia są najbardziej efektywna formą poszukiwania pracy dla specjalistów. W moim tekście skupie się na kilku aspektach.

Czym są targi pracy?

Targi pracy to zorganizowane, trwające zazwyczaj do 2 dni wydarzenie, podczas którego spotykają się pracodawcy i zainteresowane osoby . Zwyczajowo stoiska przygotowane są w specjalny sposób. Podczas targów można spotkać przedstawicieli firm,przedsiębiorstw, organizacji, agencji doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy.
W czasie targów można poznać nie tylko aktualne oferty firm, ale także sprecyzowane potrzeby i wymagania wystawców, co pozwala oszacować swoje szanse jako potencjalnego kandydata na pracownika oraz ułatwia określenie planów zawodowych, a często również nakreślenie ścieżki kariery. Zazwyczaj organizowane są z myślą o studentach, jednak coraz częściej prezentują także bogatą ofertę dla pracowników starszych, z cennym doświadczeniem – czyli prawdziwych fachowców w danej dziedzinie. Targi dla specjalistów są obecnie najefektowniejszym sposobem poszukiwania dobrych ofert pracy. Są zatem atrakcyjną propozycją dla ludzi z różnym wykształceniem, w różnym wieku i o różnym poziomie aspiracji zawodowych.

Dlaczego warto się na nie udać?
Wszystkie wydarzenia zwiększające wiedzę kandydata o rynku pracy, są nieocenionym źródłem wiedzy – jednocześnie o panujących tendencjach, trendach, oraz wymogach pracodawców. Ponadto targi pracy to nie tylko możliwość znalezienia atrakcyjnej oferty. Niejednokrotnie towarzyszą im również profesjonalne bezpłatne warsztaty, interesujące szkolenia, prelekcje oraz wykłady. Można otrzymać szereg praktycznych rad odnośnie rekrutacji, poznać teoretyczne podstawy działania przedsiębiorstw danej gałęzi gospodarki oraz zapoznać się z treścią praktycznych przepisów. Poza możliwością wstępnej selekcji kandydatów i dotarcia z ofertami bezpośrednio do wybranej grupy odbiorców, otrzymują cenną możliwość samopromocji i wsparcia procesu budowy pozytywnego wizerunku swojej firmy. Targi bowiem zazwyczaj odbywają się wraz z określoną, mniej lub bardziej rozbudowaną formą kampanii promocyjnej. Dają zatem szansę na zaistnienie w mediach lub chociaż zaznaczenia swojej obecności w licznych materiałach promocyjnych, plakatach, broszurach itp.

Jak przygotować się do targów?
Na targi pracy bez wątpienia warto się udać, warto się jednak również odpowiednio do nich przygotować. Przede wszystkim należy mieć konkretny cel. Trzeba wiedzieć, czego po targach oczekujemy, na przykład jakiego rodzaju pracy szukamy, jakie oferty nas interesują. Bardzo ważne jest zabranie ze sobą CV w kilku kopiach. Chociaż obecnie wielu pracodawców daje możliwość wypełnienia kwestionariuszy bezpośrednio na stoisku promocyjnym, to posiadanie własnej kopii życiorysu z pewnością korzystnie wpłynie na nasz wizerunek. Jeżeli wiemy o procesie wstępnej selekcji kandydatów w czasie targów, należy być przygotowanym na ewentualność krótkiej rozmowy z przedstawicielem firmy. Bardzo ważne jest przecież pierwsze wrażenie, jakie zrobimy na potencjalnym pracodawcy. Kolejną nieodzowną rzeczą w przygotowaniach jest odwiedzenie strony organizatora targów gdzie znajdują się wszystkie niezbędne informację.

A co Wy sądzicie o targach pracy tych ogólnych i tych dla konkretnej branży ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 08.07.13 o godzinie 13:24