Temat: Szkolenia PR w Warszawie
W imieniu firmy
MAY AGENCY zapraszam na szkolenia:
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE Z PROF. JERZYM BRALCZYKIEM
Poniższy program jest jedynym w Polsce tak skonstruowanym seminarium medialnym z przewagą praktyki wystąpień publicznych. Zgodnie ze standardami szkoleń MAY AGENCY stawiamy zatem na praktykę i interakcję trenerów z uczestnikami treningu, proponując skuteczne ćwiczenia przy użyciu m.in. kamery TV. Innowacyjne, bo bezpośrednie i praktyczne szkolenie ma na celu oswojenie się z powszechną, choć trudną do opanowania sztuką wystąpień publicznych.
Każde z ćwiczeń zostanie szczegółowo omówione, a uczestnicy treningu otrzymają osobiste wskazówki pomagające im na bieżąco podnosić zdobyte umiejętności.
Zadaniem dwudniowego treningu prowadzonego przez dwóch trenerów z udziałem operatora telewizyjnego jest nie tylko opanowanie technik udanych wystąpień publicznych ale także szeroko pojętej współpracy menedżera średniego i wyższego stopnia ze środkami masowego przekazu,
z którymi spotyka się on najczęściej w najmniej oczekiwanych momentach.
Każdy Uczestnik otrzyma swoje zmontowane nagranie wystąpień na płycie CD.
Materiały nagrane dla każdego Uczestnika seminarium stanowią niezastąpioną pomoc dydaktyczną także po szkoleniu.
Cele szkolenia:
• analiza i sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas wystąpień publicznych,
• opanowanie i pogłębienie umiejętności swobodnej wypowiedzi retorycznej,
przy jednoczesnym pokonaniu zjawiska "tremy",
• przedstawienie zasad konstruowania przemówień,
• właściwy dobór sposobu przeprowadzenia wystąpienia publicznego,
• udoskonalenie umiejętności komunikowania się oraz wzmacniania kontaktu ze słuchaczami,
• określenie warunków i sposobów konstrukcji swobodnej wypowiedzi retorycznej - prezentacji, ‘expose', komentarza, relacji, itp.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
• konstruować własne wystąpienia publiczne,
• efektywnie komunikować się oraz wzmacniać kontakt ze słuchaczami,
• budować i wzmacniać swoją atrakcyjność w wiarygodność w kontekście wystąpień publicznych,
• świadomie kreować własną sylwetkę psychologiczną oraz tworzyć wizerunek własnej osoby
w kontekście wystąpienia publicznego,
• stosować w praktyce własny styl mówienia,
• radzić sobie z pułapkami komunikacji publicznej,
• skutecznie radzić sobie ze stresem podczas wystąpień.
Program:
Dzień I:
1. Psychologiczne przygotowanie się do wystąpienia publicznego:
• Metody psychicznego przygotowania do prezentacji własnej osoby,
2. Przygotowanie wypowiedzi:
• Określenie celu wystąpienia - jakich spodziewamy się efektów?
• Jak osiągnąć oczekiwane rezultaty? (kto będzie odbiorcą, czas, miejsce),
• Wybór odpowiednich narzędzi do wystąpienia.
(Nagranie wystąpienia Uczestnika: rejestracja obrazu, dźwięku i światła za pomocą kamery TV).
3. Trudne sytuacje podczas wystąpień publicznych:
• Indywidualne podejście do różnych typów odbiorców,
• Panowanie nad grupą - praca nad oporem uczestników,
• Rozpoznawanie symptomów napięcia, stresu, tremy.
• Sposoby przeciwdziałania skutkom powyższych zjawisk.
4. Techniki aktorskie:
• Świadomość oddechu i ekonomia jego użycia u mówcy,
• Podstawy emisji, artykulacji i intonacji głosu,
• Optymalne wykorzystanie czasu wypowiedzi,
• Co to jest krasomówstwo? - wykorzystanie praktyczne,
• Podstawy form ruchu scenicznego - elegancja mówcy,
• Sposoby opanowania i świadomego wykorzystania gestu,
• Wykorzystanie pauzy jako środka ekspresji,
• Techniki zaciekawiania słuchaczy - wątki poboczne,
• Praktyczne ćwiczenia krasomówcze.
(Nagranie wystąpienia Uczestnika: rejestracja obrazu, dźwięku i światła za pomocą kamery TV).
Dzień II:
5. Wykład - prof. Jerzego Bralczyka:
a. Zasady konstruowania wystąpień publicznych.
b. Trzy elementy udanego wystąpienia:
• informacja,
• kontakt z audytorium,
• wiarygodność,
• perswazyjność.
c. Style mówienia.
6. Przygotowanie wypowiedzi:
• Określenie audytorium, treści i stylu wystąpienia,
• Sposoby organizowania treści wystąpienia,
• Rola osobistego zaangażowania w wystąpieniu.
7. Budowanie pozytywnego nastawienia u słuchaczy:
• Relacje z odbiorcą a odbiór treści,
• Bariery w komunikacji - sposoby ich unikania,
• Budowanie zaufania u odbiorców wobec treści wystąpienia.
8. Kwestie interpretacji przemówienia:
• Emocje i racje: wykorzystanie historii i liczb,
• Fakty i konteksty - w jaki sposób zmienia się postrzeganie faktów,
• Schematy poznawcze: kiedy standardowe podejście nie wystarcza.
9. Ćwiczenia praktyczne - wystąpienie publiczne przed kamerą.
• Teoria i praktyka pracy z kamerą.
• Teoretyczny kontekst wystąpienia przed kamerą (kamerami).
• omówienie sposobu chodzenia, siadania, siedzenia, zmiany pozycji, układu sylwetki, pozycji głowy i rąk występującego.
• Co robić, a czego unikać. Co lubi kamera, a co wygląda niekorzystnie.
• Omówienie podstaw stylistyki ubioru, dodatków, biżuterii, gadżetów oraz makijażu telewizyjnego, koniecznego dla uzyskania dobrego wyglądu na ekranie.
• Określenie kątów spojrzeń i ruchu głowy oraz ustalenie kierunków spojrzenia.
• Wywiad en face i trois catre. Zwracanie się do redaktora prowadzącego, do osób z boku oraz bezpośrednio do widowni w studio i na wprost do kamery.
• Oświetlenie w studio i w plenerze, światło w oczy, cienie na twarzy mówiącego.
• Techniczna umiejętność „inteligentnego słuchania” wobec kamery.
• Mimika.
Nagranie wystąpienia Uczestnika: rejestracja obrazu, dźwięku i światła za pomocą
kamery TV oraz szczegółowe omówienie zarejestrowanych materiałów oraz praktyczne wskazówki dla Uczestników.
Prowadzący: prof. Jerzy Bralczyk Paweł M. Lipnicki
Termin: 17-18. luty 2011
Miejsce szkolenia:
Centrum Konferencyjne Warszawianka, Warszawa, ul. Merliniego 2a.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu: 1980 zł + VAT
zapisz się
Ilość miejsc ograniczona! Decyduje kolejność nadesłanych kart zgłoszenia.
Warunkiem uczestnictwa: jest wysłanie załączonej karty zgłoszenia pod nr faxu: (22) 412-08-48
lub skanu karty mailem: g.robert@twigtraining.pl
Prosimy o dokonanie płatności przed szkoleniem dopiero po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia.
W ramach szkolenia zapewniamy:
• organizację szkolenia i poprowadzenie szkolenia przez trenerów,
• materiały szkoleniowe,
• certyfikat ukończenia szkolenia,
• serwisy kawowe, obiady.
Warunki rezygnacji:
Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty
Prawa Autorskie
Copyright © 2011 MAY AGENCY
Zawartość stron, oraz innych publikacji autorstwa MAY AGENCY podlega ochronie prawa autorskiego.
Prawa autorskie powyższych programów szkoleniowych należą do ich autorów. MAY AGENCY zezwala na kopiowanie powyższego programu tylko w celach prywatnych. Kopiowanie w celach komercyjnych lub nieprywatnych i rozpowszechnianie jakąkolwiek metodą poligraficzną, czy elektroniczną jest zabronione, chyba że zostało inaczej uzgodnione z Radcą Prawnym MAY AGENCY (tel. 606 830 709).