Kinga Podraza

Kinga Podraza specjalista ds. PR

Temat: Rada Etyki PR?

Jestem ciekawa Waszej opinii na temat funkcjonowania Rady Etyki PR, która od ponad roku stoi na straży zachowań etycznych w naszej branży. Czy Waszym zdaniem sprawdza się w boju? Jest widoczna? Jest opiniotwórcza? Więcej o podejmowanych przez Radę działaniach przeczytasz na stronie http://radaetykipr.pl, a ja na komentarze czekam na maila: kinga@piar.pl. Z góry dziękuję, pozdrawiam! Kinga

konto usunięte

Temat: Rada Etyki PR?

Rada Etyki PR jak dotąd specjalnie się nie napracowała. Nie miała do tego okazji... może inaczej... REPR działa w oparciu o przypadki, które zostaną do niej zgłoszone, lub które funkcjonują w "przestrzeni publicznej", czyli są powszechnie znane i komentowane. Można powiedzieć, że de facto zajmuje się kryzysami w wizerunku branży PR. Tych też za dużo nie było... lub nie wiele z nich wychodzi na jaw.

Co do opiniotwórczości - to jak na instytucję związaną z PR, PR REPR jest taki sobie. W publikacjach wciąż podstawowymi komentatorami spraw dot. PR są szefowie dużych agencji i ZFPR.

W związku z tym należy potratować REPR jako swoisty sąd koleżeński branży. Jego "swoistość" polega na tym, że sam fakt podjęcia działania w branży oznacza znalezienie się w jego jurysdykcji. REPR jest też instytucją o charakterze reaktywnym. Przydało by się kilka działań o charakterze edukacyjnym, podnoszącym świadomość, itd.
Zresztą o czym ja mówię, wystarczy poczytać relacje z ostatniego Kongresu PR.... ani słowa o Radzie Etyki PR - nawet w opisach jej członków wypowiadających się na Kongresie, komentarzach, opiniach...
Kinga Podraza

Kinga Podraza specjalista ds. PR

Temat: Rada Etyki PR?

Dziękuję za ciekawy głos w dyskusji. Próbuje rozgryźć m.in. ostatni case z Ryanairem - zastanawiam sie, czy Twoim zdaniem Rada powinna zareagować po obwieszczeniu współpracy z przewoznikiem przez nowego piarowego partnera?

konto usunięte

Temat: Rada Etyki PR?

Pani Kingo!

Rada Etyki mediów sugeruje, a nie wprost nakłada embargo na Ryanair.
Poza tym Kibo PR zawsze może stwierdzić, że przyjmując zlecenie od Ryanaira działa zgodnie z myślą REPR, bo któż inny, jak nie agencja PR powinna przekonać klienta do przeprosin.

Na nieszczęście REPR taki komunikat się nie pojawił. Tutaj pojawia się bardzo poważny problem dla Rady, ponieważ już w pierwszym poważnym przypadku jej działania okazało się, że jej postanowienia nie mają mocy sprawczej. REPR powiedziała "nie wolno", a niedługo potem Ryanaira obsługuje już agencja PR. To poważny problem dla wizerunku i pozycji rady. Jak sobie poradzą z tym kryzysem?

Podobne tematy


Następna dyskusja:

potrzebna rada




Wyślij zaproszenie do