konto usunięte
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
Przede wszystkim "PR wewnętrzny" brzmi tak... propagandowo. A przecież komunikacja wewnętrzna ma nie być propagandą.Zajmowałam się tym przez kilka lat w Servisco / DHL, włączając początkową, czyli kluczową fazę integracji tych firm.
Byłam pierwszą osobą na stanowisku poświęconym wyłącznie komunikacji wewnętrznej więc praktycznie je stworzyłam. Całkiem pięknie to się potem rozrosło :-)
Komunikacja wewnętrzna ma być pomostem między zarządem a pracownikami, nie tubą ani związkami zawodowymi. Trudne zadanie, ale przyjemne :-)
Chętnie poodpowiadam na pytania, pewnie sama będę miała mnóstwo :-)
Piotr
Michalak
15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
spora część firm dostrzega konieczność prowadzenia efektywnej komunikacji wewnetrznej. Różnie to sie dzieje, czasem budują to osoby zatrudnione na etacie, czasem w porozumieniu i we współpracy z firmami zewnetrznymi (w moim przypadku dotyczy to np. biuletynów firmowych, drukowanych i nie, systemów intranetowych itp, choc zdarzyło sie budowac systemy komunikacyjne od podstaw, zwłaszcza, gdy niedowład komunikacyjny doprowadzał do kryzysu). Nie da sie, przy pewnej wielkości firmy, efektywnie funkcjonować bez wydolnego systemu komunikacyjnego, tak mi sie wydaje i myuślę, że polskie firmy zaczęły to dostrzegać.
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
Moim zdaniem i doświadczeniem komunikacją wewnętrzną powinna zajmować się osoba z organizacji. To daje lepszą orientację i lepsze zrozumienie. I nastawienie pracowników. Te czynniki są kluczowe. Uzupełnieniem są regularne badania efetywności i dobrze jak te są prowadzone przez firmę zewnętrzną.
Piotr
Michalak
15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
Karolina D.:Moim zdaniem i doświadczeniem komunikacją wewnętrzną powinna zajmować się osoba z organizacji. To daje lepszą orientację i lepsze zrozumienie. I nastawienie pracowników. Te czynniki są kluczowe. Uzupełnieniem są regularne badania efetywności i dobrze jak te są prowadzone przez firmę zewnętrzną.
Jeśi w organizacji taka osoba jest. A wcale nie jest to reguła. Czasem nie opłaca sie/nie stać na zatrudnienie wysokiej klasy fachowca, naprawdę lepiej zatrudnic wtedy firme zewnętrzną. Oczywiście przy duzych organizmach, z wyspecjalizowanymi komórkami takiej potrzeby nie ma i rzeczywiście lepiej radzić sobie samemu. Chociaz np. Kompania Piwowarska w pewnym zakresie korzysta z firm zewnętrznych
Katarzyna Domańska www.sii.pl
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
Polecam zapoznanie się z prezentacją pani Katarzyny Myśliwiec, koordynatora komunikacji wewnętrznej w procesie integracji Banku BPH i Pekao. Prezentacja z Dialogu (Proto). Naprawdę była udana! Prezentacja, bo nie wiem, jak komunikacja w procesie integracji :))). Z prezentacji wynikało, że się udała!konto usunięte
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
Z mojego doświadczenia wynika, że w firmach dużo się mówi o potrzebie usprawniania wewnętrznej komunikacji, a jak przychodzi co do czego nie ma na to funduszy, czasu i chęci. Nie tarktuje się tego priorytetowo. Tymczasem ja zastanawiam się jak firma może kontaktować się efektywnie z otoczeniem jeśli nie potrafi skutecznie porozumiec się z własnymi pracownikami. Jak moze dbać o swój wizerunek na zewnątrz, jeśli własni pracownicy nie szanują firmy i jej zarządu.I przy okazji pytanie do praktyków - jakie jest miejsce PR-owca w komunikacji wenwętrznej. Gdzie mieści się pomiędzy działem HR-u i zarządem?
Karolina C
Dulnik
Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...
Temat: PR wewnętrzny w polskich pfirmach
To może ja zaproszę do mojej grupy: komunikacja wewnętrzna :)http://www.goldenline.pl/group_site.php?id=1512
Podobne tematy
Następna dyskusja: