konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Witam,

Co sądzicie o oskarżeniach wobec Unilevera?
http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=40988

Czy wogóle wielobrandowce jak Unilever są jeszcze w stanie zapanować nad spójnością swoich kampanii?

Pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Totalnie bzdurne to jest.
Reklamy AXE nawiązuja do męskich fantazji seksualnych, nie pokazują jednak kobiety jako przedmiotu. Pomijając to, że bycie obiektem pożądania nie jest uprzedmiotowieniem, to proszę zwrócić uwagę, że takim obiektem w reklamach AXE są mężczyźni.
Dove natomiast jest inną marką, o innym targecie i oczekiwanie, że będzie używało tej samej poetyki jest absurdalne. Po to właśnie robi się różne marki, żeby móc różnicować treść i formy komunikacji. Skoro Dove ma mieć ten sam przekaz, co AXE, to dlaczego nie włączyć do tego innych marek Unilever, jak np. Ludwika ? :)
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Jan C.:
Totalnie bzdurne to jest.
Reklamy AXE nawiązuja do męskich fantazji seksualnych, nie pokazują jednak kobiety jako przedmiotu. Pomijając to, że bycie obiektem pożądania nie jest uprzedmiotowieniem, to proszę zwrócić uwagę, że takim obiektem w reklamach AXE są mężczyźni.
Dove natomiast jest inną marką, o innym targecie i oczekiwanie, że będzie używało tej samej poetyki jest absurdalne. Po to właśnie robi się różne marki, żeby móc różnicować treść i formy komunikacji. Skoro Dove ma mieć ten sam przekaz, co AXE, to dlaczego nie włączyć do tego innych marek Unilever, jak np. Ludwika ? :)
Zgadzam się w zupełności.
Te oskarżenia to grube przegięcie.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Zgadzam się.
Jednak zastanawia mnie czy korporacje mogą tak dowolnie zmieniać i dobierać nawet skrajne komunikaty w zależności od grup docelowych.
Wiem, że oba brandy są kierowane do innych targetów ale w końcu wychodzą z pod jednego parasola.
Artur Sójka

Artur Sójka Zamieniam kontakty
na kontrakty

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Nawet jeśli spod jednego. Kto o tym wie? Garstka osób interesującym się tym. Przeciętni zużywacze Ludwika i Dove nie wiążą tych marek ze sobą, więc pod względem PR jest to nic nie znacząca sprawa - nie psuje wizerunku firmy wśród jej klientów.Artur Sójka edytował(a) ten post dnia 16.10.07 o godzinie 15:32

konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Zgadzam się, że większość zjadaczy chleba nie ma pojęcia o tym, że te brandy są z jednej "matki". Ale stowarzyszenia konsumenckie działają coraz aktywniej i kto wie być może stanie się to kiedyś prawdziwym problemem dla korporacji.
Świadomość konsumentów rośnie a kto zaufa firmie o wielu twarzach.

Myslę, że zagadnienie jest warte obserwacji.
Pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Primo-w przekazie AXE nie ma niczego skrajnego, zwłaszcza że całość podana jest z humorem. Sam fakt posiadania żądzy seksualnych nie uprzedmiotawia kobiety.
Secundo-właśnie ze względu na niemożność zgrania komunikatów robi się osobne brandy. Skoro więc tworzy się nową tożsmaość w obrębie jednego koncernu to byłoby idiotyzmem trzymanie się tych samych wzorców komunikacyjnych.
Tertio-nikt nie robi tajemnicy z istnienia multibrandów. Logo Unilever jest na każdym ich produkcie. Konsumenci są z tego wręcz zadowoleni-ufają marce głównej, więc cieszą się, że rozszerza ona swoje pola działania.

Podsumowując-zupełnie nie rozumiem, gdzie leży problem, bo całość sprowadza się chyba do tego, że ktoś nie rozumie pojęcia "przedmiotowego traktowania" i robi sensację z odkrycia, że multibrand ma odmienne koncepcje dla swoich sub-brandów.
Bartek S.

Bartek S. Marketing at Timex
Group Polska /
Digital marketing at
Ti...

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Niezły dowcip z tym stowarzyszeniem konsumenckim. Nic tylko usiąść i płakać nad niezrozumieniem oczywistego przekazu reklamowego^^.

konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

W moherowych czasach wszystko jest możliwe.
Dla nas przekaz jest oczywisty jednak jak widać pewne stowarzyszenia potrafią i na tym pojeździć.
Paulina T.

Paulina T. corporate & brand
communication

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Piotr K.:
W moherowych czasach wszystko jest możliwe.
Dla nas przekaz jest oczywisty jednak jak widać pewne stowarzyszenia potrafią i na tym pojeździć.


Podejrzewam, że przedmiotowy seksizm (dobre! dobre!) planują kobiety.
Z tego względu nawołuję do czynnego postulowania na rzecz spalenia autorów kampanii na stosie.

MOHER, MEIN HERR!!!

ps. Panie ze Stowarzyszenia Konsumentów powinny otrzymać zaproszenie do uganiania się za Kubą Wojewódzkim i byłoby po kłopocie ;-).
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Absurd! Założeniem reklamy jest m.in. wyróżnienie jednego produktu od drugiego poprzez różne koncepty. A teraz okazuje się, że skoro ktoś komunikował się w określony sposób to nie może już tego robić w inny sposób? Zero komizmu, zero dowcipu i zero tolerancji :-)

No i proszę sytuacja polityczna zaczyna przenikać inne struktury.
Anna T.

Anna T. Specjalista ds.
franczyzy,
administracji

Temat: Hipokryzja Unilever'a

Nie wiem, może się myle, ale czy nie jest tak , że kampanie reklamowe tworzy sie dla konkretnej marki a nie dla koncernu, który jest jej właścicielem??
Poza tym byłoby kiepsko, gdybyśmy poprzez działania stowarzyszenia konsumentów naprzykład, byli zmuszani do chciazby ogladania jednakowych w wymowie spotów reklamowych. Bo nie ukrywajmy do tego by to doprowdziło gdyby kampanie prowadzone przez jeden koncern w stosunku do roznych swoich marek, mialy być ze sobą spójne. Tak bylo jest i bedzie ze duże koncerny posiadają w swojej stajni kilkadiesiąt bądz nawet kilkaset różnych od siebie marek.

konto usunięte

Temat: Hipokryzja Unilever'a

To nie jest hipokryzja, to jest co najwyzej niespojnosc wizerunkowa. A ta oceniana jest nie przez samozwanczych moralistow z marginalnych stowarzyszen, ale przez rynek.

Hipokryzja jest powolywanie sie na takie argumenty przez stowarzysenie i zerowanie na naiwnosci ludzi. To stowarzyszenie to taka sama marka jak Unilever, ktora probuje sie wylansowac cudzym kosztem. Szoda tylko, ze robi to nie fair.

Krotko mowiac nalezy Unileverowi udzielic stanowczej reprymendy, bo jak powszechnie wiadomo "kobiety o naturalnym pieknie" nie odczuwaja nigdy pociagu seksualnego, ktory to pociag wystepuje jedynie u kobiet-przedmiotow. Kazde zas twierdzenie sprzeczne z tym pogladem jest objawem szownizmu i seksizmu!
Maciek Majkusiak

Maciek Majkusiak product manager,
biznes i marketing
internetowy,
emarketing

Temat: Hipokryzja Unilever'a

zadnej reprymendy obie kampanie sa ok
cala sytuacje mozna opisac - stowarzyszenie konsumenckie postanowilo zrobic wokol siebie troche szumu
kropka

Następna dyskusja:

brukselska hipokryzja - czy...




Wyślij zaproszenie do