Filip Tomaszewski

Filip Tomaszewski Wspólnik, PGS
Pracownia Gier
Szkoleniowych
(www.pracownia...

Temat: ekwiwalent reklamowy

Czy korzystacie w swojej praktyce z ekwiwalentu reklamowego?
Czy kiedykolwiek zamawialiście takie raporty w firmach prowadzących monitoring mediów?
Jakie jest Wasze zdanie o tym narzędziu?
Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: ekwiwalent reklamowy

Korzystam z ekwiwalentu, aby zobrazować Zarządowi efektywność kosztową działań PR, ale monitoringu mediów nie zamawiam (próbowałem tego, ale w mojej branży efektywniej jest to prowadzić własnymi siłami przy wsparciu agencji PR).
Filip Tomaszewski

Filip Tomaszewski Wspólnik, PGS
Pracownia Gier
Szkoleniowych
(www.pracownia...

Temat: ekwiwalent reklamowy

Agencje PR rzadko same robią monitoring mediów. Zazwyczaj zamawiają tę usługę w profesjonalnych firmach.

Wojciech K.:Korzystam z ekwiwalentu, aby zobrazować Zarządowi efektywność kosztową działań PR, ale monitoringu mediów nie zamawiam (próbowałem tego, ale w mojej branży efektywniej jest to prowadzić własnymi siłami przy wsparciu agencji PR).
Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: ekwiwalent reklamowy

Filip T.:Agencje PR rzadko same robią monitoring mediów. Zazwyczaj zamawiają tę usługę w profesjonalnych firmach.


Być może... Ale akurat w mojej branży nie odważyłbym się oprzeć oceny tylko na wynikach monitoringu prowadzonego przez agencję monitoringu mediów (zbyt duże luki w dostępie do mediów branżowych).
Filip Tomaszewski

Filip Tomaszewski Wspólnik, PGS
Pracownia Gier
Szkoleniowych
(www.pracownia...

Temat: ekwiwalent reklamowy

Dostęp do mediów branżowych to akurat kwestia dogadania się. Czasem firma monitorująca posiada już dostęp (ma np. klientów z tej samej branży), czasem musi zamówić specjalnie.
U nas w eprasa.com tylko w przypadku wyjątkowo drogich czasopism branżowych, dodajemy ich cenę do kosztu całej usługi. Na ogół jednak jest tak, że zamawiamy interesujące naszych klientów czasopisma i wprowadzamy je do monitoringu.
Krzysztof Górski

Krzysztof Górski konsultant Public
Relations, Public
Affairs, lobbyingu,
s...

Temat: ekwiwalent reklamowy

Dawno temu (10-12 lat temu, a nawet jeszcze z 7), moja agencja robila monitoring "na piechote" sama - przegladanie, czytanie, kopiarka itd. itp.
Teraz - śmiem twierdzić - nie korzystanie z wyspecjalizowanych monitorowni - to brak profesjonalizmu piarowskiego.

Dziś już nie da sie byc Zosią Samosią w tym zakresie!
NIE MOŻNA NIE KORZYSTAC Z WYSPECJALIZOWANEJ USLUGI MONITORINGU.
Zwłaszcza, że idzie NIE TYLKO O PRASE, ale co ważniejsze o INTERNET, RADIO i TELE!

A że niezależnie od tego sam sobie przegladam to, co najwazniejsze, to inna sprawa.

Ekwialent reklamowy to pewien twardy grunt i trzeba go stosować jak najcześciej. Wielka wojna reklamy z piarem trwa i będzie trwac.
A ten wskaźnik to mocna broń piaru
Jakub Zajdel

Jakub Zajdel Project Manager,
Ciszewski MSL
Financial
Communications

Temat: ekwiwalent reklamowy

Witam!
To fakt profesjonalny monitoring mediów to podstawa, bez tego większa kampania PRowa nie ma sensu.
Ekwiwalent jest często jedynym narzędziem walki o budżet, pozwala najszybciej określić skuteczność naszych działań.
Dobry monitoring to duzy wydatek, jeśli piszą o nas i o branży, ale wart swojej ceny.
Mogę polecić Instytut Monitorowania Mediów, miałem okazję pracować z nimi przy jednej z kampanii i naprawdę się spisali

Następna dyskusja:

ekwiwalent za niewykorzysta...




Wyślij zaproszenie do