Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Witam,
ciekawi mnie wasze zdanie na temat:
Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?


Monika

konto usunięte

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Oczywiście. Wizerunek firmy to suma kilkunastu elementów CI, akurat praktyki HR mieszczą się gdzieś na przecięciu Corporate Behaviour i Corporate Culture. W Polsce jest to o tyle ważne, że firmy z reguły inwestują tylko w "zewnętrzne" części wizerunku, więc często drobne nieprawidłowości w kadrach mogą zniwelować efekty kampanii, warte kilka milionów złotych. Przykładem negatywnym może być Biedronka...A pozytywnym IKEA, H&M, Google...

konto usunięte

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Zgadzam się z przedmówcą - zresztą pracownik i potencjalny, i rzeczywisty powinien być traktowany także jako klient - tzn. wg mnie należy skierować na niego także marketing oraz PR (np. gazetki, kwartalniki pracownicze, spotkania integracyjne, wspólne imprezy, cyeiczki itp.) - to sprawia, że pracownicy fantastycznie czują (mogą się czuć) w firmie i w pewien sposób "uzależnia się" ich od firmy.
Monika  Kaczmarek-Śliwiń ska

Monika
Kaczmarek-Śliwiń
ska
public relations -
praktyka i nauka

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

mówi się, że "PR zaczyna się w domu" - dobra działalność HR, w tym praktyki jest świetną okazją do pracy na rzecz wizerunku. Praktykanci, pracownicy swoją opinię o firmie wynoszą na zewnątrz. Jeżeli dodamy do tego,że ideałem jest zachowanie spójności pomiędzy wizerunkiem zewn. i wewn. to widać wyraźnie, że prace na rzecz wizerunku wewn. powinny być tak samo istotne dla firm, jak na rzecz wizerunku zewn. Niestety wiele firm o tym zapomina lub stara się nie zauważać...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Co do tego nie ma dwóch zdań - każdy pracownik jest PRowcem firmy więc to, jak jest traktowany, jaka jest kultura organizacji ma bezpośrednie przełożenie na jego opinię o pracodawcy. Także tę głoszoną. Nie ma nic gorszego jak dysonans między PRem, a rzeczywistą sytuacją w firmie.
Anna Deręgowska-Watza

Anna Deręgowska-Watza PR Director w Planet
PR

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Jak najbardziej. Nawet wczoraj rozmawialiśmy o tym w firmie - HR jest w niemałym stopniu wewnętrznym PRem i w pewnej części zewnętrznym.
Nawet najlepiej prowadzony PR w pewnym momencie potknie się, jeśli HR będzie tworzył negatywne wrażenie na potencjalnych pracowników i nie będzie dbał o tych, którzy już w firmie są.
Zresztą, nie od dziś wiadomo, że ideałem jest gdy każdy pracownik jest (w pozytywnym znaczeniu) rzecznikiem swojej firmy, a bez dobrych praktyk HR jest to mało prawdopodobne...

Niestety, jak napisała Monika - wiele firm o tym zapomina, a w wielu małych firmach szefowie wręcz bronią się przed przyjęciem tego do wiadomości.
Juliusz B.

Juliusz B. INSTYTUT BIZNESU

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

oczywiście
Piotr Ruta

Piotr Ruta Trener biznesu,
Coach, Konsultant,
HR Manager,
Wykładowc...

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Anna D.:
Jak najbardziej. Nawet wczoraj rozmawialiśmy o tym w firmie - HR jest w niemałym stopniu wewnętrznym PRem i w pewnej części zewnętrznym.
Nawet najlepiej prowadzony PR w pewnym momencie potknie się, jeśli HR będzie tworzył negatywne wrażenie na potencjalnych pracowników i nie będzie dbał o tych, którzy już w firmie są.
Zresztą, nie od dziś wiadomo, że ideałem jest gdy każdy pracownik jest (w pozytywnym znaczeniu) rzecznikiem swojej firmy, a bez dobrych praktyk HR jest to mało prawdopodobne...

Niestety, jak napisała Monika - wiele firm o tym zapomina, a w wielu małych firmach szefowie wręcz bronią się przed przyjęciem tego do wiadomości.


Może będzie okazja pogadać na ten tmat na Akademi Profesjonalisty HR w Krakowie
Rafał J.

Rafał J. Trener, Executive
coach, specjalista
ds. Public Relations

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Nie pamiętam w jakiej książce to przeczytałem ale jakaś mądra głowa wyliczyła, że 1 niezadowolony pracownik jest w stanie poinformować przynajmniej 250 osób, o tym jak mu jest źle w firmie. Te osoby poinformują dalsze 250 osób, i tak dalej. Nie dotyczy to tylko dużych firm. Mała plotka rozpuszczona przez pracownika może zniszczyć małą firmę.

Sam uważam, że najważniejszym elementem całościowego wizerunku firmy, są właśnie pracownicy. Co z tego, że biedronka wydala miliony na poprawę wizerunku jak cala Polska wie jak traktują pracowników. Zamiast wydawania milionów na poprawę wizerunków w TV powinni zadbać o HR.

PS: Jak ktoś zna autora tego wyliczenia, proszę napisać:)
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Pewnie, że można. Przykładem jest choćby program Grasz o staż. A z drugiej strony uczestniczenie w targach pracy promuje markę. Tak między innymi promuje się np Rexona (Unilewer) - pamiętam jak na targach pracy dla studentów rozdawała próbki swojego dezodorantu.

Można również rozpisać konkurs na etat dla studentów, wiele agencji np tak robi z tego co pamiętam to np Digital One oraz Tequila/TBWA.

Bardzo dobre narzędzie :-)
Piotr Ruta

Piotr Ruta Trener biznesu,
Coach, Konsultant,
HR Manager,
Wykładowc...

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

a czasami wystarczy robić dobrze co mamy do zrobienia.
Np. dawać informację zwrotną osobom ubiegającym się o pracę

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

pracownicy to najlepsi PR-owcy w firmie
zeby wykreowac dobry wizerunek firmy trzeba zacząć od włąsnego podwórka
Piotr Ruta

Piotr Ruta Trener biznesu,
Coach, Konsultant,
HR Manager,
Wykładowc...

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Pracownicy, ich rodziny, znajomi Tzw otoczenie bliskie firmy
Trzeba o nich pamiętać

konto usunięte

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Piotr R.:
Pracownicy, ich rodziny, znajomi Tzw otoczenie bliskie firmy
Trzeba o nich pamiętać
Oczywiście - przecież wszelkie informacje idące tzw. pocztą pantoflową to jedna z podstawowych kreacji firmy.
Piotr Ruta

Piotr Ruta Trener biznesu,
Coach, Konsultant,
HR Manager,
Wykładowc...

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

A jak często o tym zapominamy

konto usunięte

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Oczywiście, podstawą robienia firmie dobrego PR są działania wizerunkowe wśród pracowników. I nie chodzi tylko o komunikację wewnętrzną, ale o potraktowanie pracownikow jak wewnętrznego klienta, któremu trzeba firmę "sprzedać". Wydaje mi się zresztą, że coś w tej sprawie w polskich firmach drgnęło. Coraz większa liczba pracodawców - w obliczu tego, co dzieje się na rynku pracy - wprowadza długofalowe programy HR-owe przywiązujące pracownika do firmy.

konto usunięte

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Monika K.:
Witam,
ciekawi mnie wasze zdanie na temat:
Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Monika

Oczywiście, niestety wiele firm nie przykłada do tego większej uwagi i praktyki HR budują "wspaniały" wizerunek firmy.
Rafał J.

Rafał J. Trener, Executive
coach, specjalista
ds. Public Relations

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Dbanie o przyjazny klimat w firmie jest bardzo ważne: Za 3 godziny kończę pracę i idziemy z cała ekipą z pracy na piwo ( z szefem oczywiście na czele). Firma stawia.
To takie podziękowanie za produktywny tydzień.

konto usunięte

Temat: Czy wizerunek firmy mozna budowac przez dobre praktyki HR?

Oczywiście. Coś mi koło uszu przeleciało, że zadowolony klient to 7 znajomych wiedzących o firmie a niezadowolony to 13 o tym poinformowanych. Najprawdopodobniej tak samo jest z pracownikami. Tylko tu uwaga od osoby zajmującej się ergonomią - pracownik musi sobie zdawać sprawę, że ma dobrze ;-) Musi mieć punkt odniesienia. Należy bowiem pamiętać o subiektywiźmie postrzegania. Dobra propaganda wewnętrzna w firmie może spowodować, że pracownik szczególnie sobie będzie cenił daną pracę ;-)



Wyślij zaproszenie do