Monika Sobczyk

Monika Sobczyk właściciel, Biuro
Nieruchomości

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Witam.
Doradzono mi taką formę reklamy dla biura nieruchomości:
http://www.poradnikwynajmu.pl/p/reklama.html

Co o tym sądzicie? Czy będzie to skuteczna reklam biura nieruchomości?
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Witam,
Pani Moniko jeśli mogę to tak z doświadczenia podpowiem :
Przed skorzystaniem z takiej oferty należy
1. Zastanowić się co jest Państwa celem reklamowym. Biuro nieruchomości zwykle wybierając rodzaj akcji marketingowych zwykle ma do wyboru kampania wizerunkowa (reklama graficzna, tekstowa..., coś co Pani zaproponowano) lub kampania efektywnościowa.
Czym różnią się te kampanie ?
Reklama wizualna - zwykle celem takiej kampanii jest raczej budowanie marki reklamodawcy a nie sam efekt w postaci dostarczenia użytkowników. Średnio współczynnik klikalności(tak zwany ctr) w takie reklamy jest na poziomie kilku setnych procenta co oznacza że na 1000 wyświetleń reklamy kilka zakończy się kliknięciem. Taka reklama nie przekłada się bezpośrednio na ilość zawieranych transakcji, jej zadaniem jest raczej budowa wizerunku firmy.

Reklama efektywnościowa - w przypadku biur nieruchomości zwykle jest to pozycjonowanie/ wyróżnianie ogłoszeń w takich serwisach jak choćby Morizon.pl, inwestowanie w google adwords czy też inne tego typu formy reklamy. Ogólnie mówiąc w przypadku biur nieruchomości jest to forma marketingu, która ma za zadanie bezpośrednio przełożyć się na zwiększenie ilości przeprowadzanych transakcji, zwykle nie buduje wizerunku firmy.

Biorąc powyższe pod uwagę musi Pani sama zdecydować na czym Pani zależy. Ja zwykle swoim klientom sugeruję że reklama wizerunkowa jest na samym końcu w przypadku biur nieruchomości.

Jeżeli jednak chce Pani skorzystać z tej oferty warto przed podjęciem decyzji co do wyboru serwisu sprawdzić kilka podstawowych informacji takich jak :
- ilość unikalnych użytkowników serwisu w którym chce się zamieścić reklamę - tutaj serwis proponuje 50tys. wyświetleń reklamy i pytanie brzmi ile prawdziwych fizycznych, różnych osób te 50tys. odsłon wygeneruje.

- Profil użytkowników serwisu na którym chce się zamieścić reklamę - żeby wiedzieć czy Ci użytkownicy to na pewno osoby na dotarciu do których nam zależy.
Monika Sobczyk

Monika Sobczyk właściciel, Biuro
Nieruchomości

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Przepraszam że tak długo nie dopowiadałam ale bardzo zapracowany miałam tan tydzień. Oczywiście dziękuje Panie Marcinie za odpowiedz. Napisałam do nich i tak mi odpowiedzieli:

Zakładając liczbę 50 tys. wyświetleń, przewiduje że wytworzą ją od 11 do 13 tyś. pojedynczych osób. Nie mało, ani nie dużo. Gdyż jest to normalna liczba użytkowników na portalach informacyjnych posiadających wartościową treść. Natomiast dla porównania na serwisach ogłoszeniowych użytkownicy średnio wytwarzają ponad 5 razy więcej wyświetleń. Czyli 2-3 tyś. pojedynczych osób wytworzyłoby 50 tyś. wyświetleń. Co niewątpliwie przekłada się na skuteczność i koszty kampanii reklamowej rozliczanej za wyświetlenia.
Nasza strona jest ściśle związana z tematyką wynajmu mieszkań. Po popularności artykułów sadzę, że ok. 60% stanowią osoby zainteresowane najmem mieszkania, a 40% to wynajmujący. Głównie są to użytkownicy z dużych miast i z ich bezpośredniego sąsiedztwa.

PoradnikWynajmu.pl udostępnia najefektywniejsze formy do przeprowadzenia skutecznej kampanii mającej na celu zbudowanie solidnego i pozytywnego wizerunku agencji nieruchomości. Czy jest to potrzebne biurom nieruchomości? Biorąc pod uwagę wizerunek pośrednika nieruchomości w społeczeństwie, chyba tak. Dzisiaj pośrednik nieruchomości jest „złem koniecznym” i zawodem przodującym w niechlubnym rankingu zawodów cieszących się najmniejsza szacunkiem społecznym. Wynika to z faktu że przeciętni ludzie nie wiedzą jak rzeczywiście wygląda praca agenta nieruchomości, a widzą tylko jak „jakiś człowiek”(niewiadomo skąd, z nieznanej firmy) pokazuje mieszkanie przez 10-15min. i za tą usługę trzeba mu zapłacić od 1000 do kilku tysięcy złotych przy wynajmie mieszkania. Co się na pewno nikomu nie podoba.

Drugim ogromnym problemem jest to że duża część wynajmujących sama szuka mieszkania i nie chce słyszeć o pośrednikach lub nie widząc żadnej różnicy zgadza się na współpracę z kilkoma biurami nieruchomości na raz. Przez co dochodzi wręcz do absurdów że 5-7 agencji nieruchomości wynajmuje to samo mieszkanie. Oczywiście tylko jednej praca nie pójdzie na darmo.

Nie dochodziłoby do takich sytuacji gdyby nazwa i wizerunek biura nieruchomości coś znaczyły, z czymś się kojarzyły (np. z Poradnikiem Wynajmu). Jesteśmy pewni ze poprawa wizerunku na pewno bardzo zwiększyłaby efektywność pozyskiwania nowych ofert mieszkań do wynajęcia i także zwiększyłaby zaufanie wynajmujących oraz najemców.

Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać że ceny naszych usług w tej chwili są naprawdę okazyjne i dużo niższe niż w konkurencyjnych portalach i serwisów ogłoszeniowych.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Pani Moniko trudno mi cokolwiek podważać w tekście który Pani zamieściła. Nie ma tam żadnych danych ani powołania się na wyniki jakichkolwiek badań. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka szczegółów :
- Autor pisze że z 50tys. odsłon generowanych jest przez około 11-13tys. unikalnych użytkowników co oznacza że jeden użytkownik średnio przegląda w tym serwisie max. 4 strony i wychodzi.
- Autor pisze że na serwisach ogłoszeniowych zwykle ta wartość jest 5 razy wyższa i ma racje tyle że nie tylko na serwisach ogłoszeniowych, a ogólnie na popularnych serwisach. W takich serwisach wykupując kampanie reklamową z góry ustala się limit wyświetleń takiej kampanii jednemu użytkownikowi (potocznie capping) właśnie w celu dotarcia do jak największej liczby użytkowników.
- Autor tutaj bardzo słusznie podnosi temat złego wizerunku pośrednika na rynku tylko pytanie czy Pani chce za swoje pieniądze prowadzić kampanię swojego biura czy kampanię promującą zawód ?

Ogólnie brakuje mi w tym tekście tak jak mówiłem jakiś danych pochodzenia zewnętrznego, nie ma chociaż by liczby użytkowników przeglądających ten serwis co miesiąc, liczby odsłon...

Tak jak pisałem wcześniej proszę najpierw zastanowić się co Pani chce osiągnąć swoimi działaniami marketingowymi, a dopiero wówczas szukać miejsca na ich prowadzenie :)
Mam nadzieję że mój tekst będzie choć trochę pomocny :)
Małgorzata Gosz

Małgorzata Gosz Pośrednik
nieruchomości,
kobieta biznesu,
ambasadorka For...

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Witam
dodam trochę z własnego doświadczenia - biuro nieruchomości to tak szczególna działalność gdzie budowanie marki i pozyskiwanie klientów najlepiej i najłatwiej osiąga się poprzez własne bezpośrednie działania - czytaj kontakt z ludźmi, polecenia i referencje. Każde działanie marketingowe a szczególnie reklamy to określony koszt, w wielu wypadkach wcale nie mały. Przykładem może być omawiany portal, ale ważne na ile wydane pieniądze przełożą się na pozyskanie klienta, ile z tych 11-13 tys. stanie się Pani - Pani Moniko klientem. Sama przekonałam się, że skuteczność takiej formy reklamy jest niewielka. Życzę powodzenia.
Monika Sobczyk

Monika Sobczyk właściciel, Biuro
Nieruchomości

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Dziękuje za rady.
Dominik N.

Dominik N. Specjalista IT

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Witam,

Ten temat porusza bardzo ciekawe kwestie, którymi zajmowałem się kilka lat temu.

Kampania wizerunkowa dla biur nieruchomości ma ogromny potencjał. Zastanówmy się ile biur korzysta z takiej formy? Na samym początku trzeba wymienić Metro*****, które ma najbardziej rozpoznawany wizerunek, dzięki czemu jest największą agencją w Polsce. Wszyscy dobrze pamiętamy chociażby dość szokującą reklamę bilbordową na ulicach Warszawy w 2006r. Drugą taką agencją jest Home-****. Coś tam widać, coś tam słychać o niej. Nie mniej jest największym biurem w Warszawie. Trzecią taką agencją są Bracia *******. Widać ich bilbordy na ulicach Warszawy ale… no ładne domy i działki prezentują;)

Jakieś inne? Mi nie przychodzą do głowy inne nazwy.

Agencja Metro***** potwierdza jak bardzo skuteczne są tego typu działania. Ta agencja powstała w 2006r. I dzięki planowej kampanii reklamowej w niecałe 5lat stała się największym pośrednikiem nieruchomości w Polsce.

Pani Małgorzato kampania wizerunkowa zawsze (pojedyncze są przypadki na świecie kiedy taka kampania przyniosła negatywne skutki np. Tele2 w Estonii. Wykopali dziurę i nagłośnili że spadł ogromny meteoryt. Całą Estonia w to uwierzyła. Gdy okazało się że to nie jest prawdą tylko reklamą Tele 2 klienci ich zbojkotowali) odnosi sukces ale musi to być ciągłe i zaplanowane działanie. Wizerunek buduje się latami, a tak naprawdę cały czas. Jeżeli Pani przez krótki okres np. miesiąc bądź kilku przeprowadzała taką kampanię, to ja się nie dziwię że uznała ją Pani za nieskuteczną. Skuteczność takich działań widać dopiero po roku, gdy się porównuje analogiczne okresy. Tak jest gdy trzeba ją zacząć od zera, a z większością agencji nieruchomości tak niestety będzie.

I przy takich założeniach trzeba myśleć długofalowo. Pani poruszyła temat ile z tych 11-13tys. ludzi stanie się klientami. Z racji że ten portal ma bardzo ścisłą tematykę dot. jedynie wynajmu z doświadczenia sądzę ze przy dobrze zaplanowanej kampanii to będzie jakiś %, załóżmy że 1% czyli 110-130 klientów, od jednego inkasujemy ponad 2tys. To jest według Pani nieskuteczna forma marketingowa? Ale jeżeli Pani przeprowadzi ją tak jak wspominałem przez jeden miesiąc. To będzie dobrze jeżeli Pani zyska z tych 13tys. jednego klienta. Koszt kampanii reklamowej ok. 1200zł za pakiet ekskluzywny na tym portalu, zarobiona prowizja minus podatki, wychodzimy na 0 może z niewielkim zyskiem.

Wspomniała Pani także że najlepszym działaniem jest kontakt z ludźmi, polecenia i referencje. Ma Pani jakieś dane na ten temat? Jaki to jest % obrotów biura? Oczywiście wydzwaniania i telefonicznego pozyskiwania klientów nie liczę. Każdy agent nieruchomości wie jak to wygląda. Z doświadczenia wiem że pozyskiwanie ofert przez polecenia i referencje stanowi znikomy udział ofert biura. Ale właśnie takie działanie jak najbardziej można nazwać prowadzeniem kampanii wizerunkowej i to dobrej kampanii. (Za chwilę wrócę do tego i postaram się wyczerpująco wyjaśnić.) Korzystając z innych mediów i nośników reklamy Pani właśnie robi to samo tylko na o wiele większą skale.

Panie Marcinie, dane skuteczności takich kampanii ma tylko jedna agencja nieruchomości. Wymieniona przeze mnie jako pierwsza. My widzimy tylko efekty i chyba jest co podziwiać. Także porusza Pan inne ważne działania marketingowe, do których później się odniosę.

Chyba najlepiej będzie jeśli posłużę się przykładem.

W środku dnia idziemy ulica. Nagle zaczepia nas nieznajomy i daje butelkę Coca-co**li. Tak znienacka. Nie jest to żadna kampanią promocyjna. Nie jest on ubrany w promocyjne koszulkę itd. Zwykły facet. Pytanie brzmi czy przyjmujemy tą butelkę i spokojnie degustujemy się napojem? Chyba nie za bardzo, prawda? Mimo że marka Coli jest najbardziej rozpoznawaną marką na świecie. Synonimem luksusu, bogactwa, przepysznego smaku, i nawet cywilizacji „zachodniej”, świata kapitalistycznego.

I także mimo to jest CAŁY CZAS reklamowana, cały czas dba się o jej wizerunek.

To jest analogiczna sytuacja do tej jaką zaprezentowali Pani Monice. Nieznana osoba przychodzi pokazuje mieszkanie i chce za to kilka tysięcy złotych i to się nie może podobać. Oczywiście tutaj nie chodzi o wizerunek agenta tylko firmy. Inne jest już podejście ludzi gdy wiedzą kto przychodzi, skąd, od kogo, że z agencji takie i takiej, którą znają. Z artykułów, bilbordów, Internetu. Poza tym, także kampania reklamowa sama w sobie mówi coś o firmie. Ze jest lepsza, że stara się dotrzeć do klientów, jest duża skoro się reklamuje itd. co bardzo ułatwia wybór potencjalnemu klientowi.

Tutaj trzeba reklamować wizerunek firmy jej fachowość, podejście do sprawy, zaufanie jakim darzą ją klienci. Nie ofertę! Do reklamy oferty służą portale ogłoszeniowe, które jak Pan Marcin wspominał mają odpowiednie nażęcia do tego.

Z pewnością zdziwi to dużo pośredników ale reklamujemy siebie. Nie ofertę, mieszkanie jest, po miesiącu zostaje sprzedane i już, a wizerunek zostaje.

Jakie to mogą być działania.

Co zauważyłem na PoradnikWynajmu.pl:

1. Baner musi być ciekawy. Przykuwający wzrok. Nie może to być samo logo. Które i tak większości ludzi nic nie mówi. Może to być np. zdjęcie uśmiechniętej pracowniczki biura prezentującej hasła biura. Tak jak już zostało wspomniane w tym wątku mało ludzi klika w banery ale jeżeli baner zostanie dobrze wykonany to można podnieść o ponad 10 razy klikalność w niego.

2. A jak widzę te artykuły. Nie ma on prezentować oferty biura, tylko cechy jakimi się charakteryzuje. Także to nie mogą być puste słowa np.: jesteśmy profesjonalni, najlepsi itd.
Taki artykuł np. można wykonać w formie oceny biura. Żeby sprawiał wrażenie że został napisany przez redaktorów tego portalu albo w formie wywiadu. Poparty zdjęciami np. może to być zdjęcie na którym agentka, schludnie ubrana w barwy biura wita przed także dobrze prezentującym się budynkiem małżeństwo z jednym czy kilkoma kilku letnimi dziećmi. Wszyscy uśmiechnięci , szczęśliwi że się spotkali. Potem zdjęcie jak agentka prezentuje mieszkanie, a dzieci uważnie się rozglądają, lub już się bawią ;) Oczywiście w realnym świecie także dobrze by było żeby agencji mieli podobne stroje.
I takie podejście do sprawy będzie miało dużą skuteczność.

3. Porządna strona internetowa. Gdzie na głównej stronie pojawiają się informacje z życia biura. Jakieś wydarzenia, aktualne dokonania biura, w czym brało udział. Także jak najbardziej byłyby wskazane informacje o wydarzeniach kulturalnych z dzielnicy, czy danego miasta. Ta strona musi żyć.

4. To samo co 3. tylko za istnieć na portalach społecznościowych jak face**** itd. i także coś się tam musi dziać.

5. Reklama także co jakiś czas w lokalne prasie.

6. Także jakieś oryginalne hasła biura, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Tutaj jako przykład podam 0% prowizji agencji, o której jako pierwszej wspomniałem w mojej wypowiedzi.

Tutaj także może być duże pole do popisu np. odnośnie wynajmu: gwarancja wynajęcia mieszkania wciągu jednego miesiąca, a jeżeli się to nie uda wtedy agencja rezygnuje z połowy prowizji. Przykładowo zamiast 100, pobierze tylko 50% wartości pierwszego czynszu. I TUTAJ NAJCIEKAWSZE. Przez pierwszy miesiąc najemca nie płaci prowizji (i mamy takim sposobem hasło 0%), a gdy jednak nie uda się wynająć w ciągu tego miesiąca. Zdejmujemy z ogłoszenia hasło 0%, i najemca płaci prowizję w wysokości 50%. I w takim przypadku biuro nieruchomości posiada dwa bardzo mocne hasła dla najemców i dla wynajmujących. Przy czym nic nie traci bo i tak inkasuje 100% prowizji.

7. Wyjście z biura!!
• Uczestnictwa w lokalnych festynach. Gdzie np. przy namiocie biura nieruchomości byłyby rozdawane baloniki na patyczkach dzieciom, albo daszki z logiem firmy, a w namiocie można zaznajomić się z ofertą firmy.

• To samo np. za sponsorować plac zabaw dla dzieci, czy tylko współ finansowanie takowego. „Plac zabaw dla dzieci powstał w przy współudziale lokalnego biura nieruchomości XX”. A na ten plac przychodzą z dziećmi rodzice, którzy szukają mieszkania w tej okolicy. W Warszawie myślę że jest duże prawdopodobieństwo takich sytuacji.

To są bardzo silne argumenty, które na pewno przyciągną dużo ludzi, dużo ludzie takie wydarzenie zapamięta. Przecież ich pociechy dobrze się bawiły ;) I gdy usłyszą dajmy na to przez telefon nazwę tego biura nieruchomości od razu sobie przypomną: „O! No tak ja ich znam z festynu” itd. I taka agencja ma murowanego klienta.

I radzę takie działania już teraz zacząć. Zgłosić się do jakiejś lokalnej agencji reklamowej. Niech wykonają stronę, artykuł, baner, zrobią stronę na Face***** itd. Przypuszczam że należałoby odświeżyć wizerunek firmy. Bo jak czasami patrzę na logo biur nieruchomości, to ręce opadają. Także żeby to nie była duża agencja reklamowa tylko tak, która będzie się bardzo starać żeby spełnić oczekiwania klienta.

Teraz jest gorący okres wynajmu, już przez te dwa miesiące kampania wizerunkowa przyniesie jakieś pozytywne efekty. Za rok można już pomyśleć o np. zamieszczeniu kilku bilbordów reklamowych na mieście, pod koniec lipca i żeby wisiały do początku października.

I przy takiej kampanii ja bym się nie zdziwił gdyby obroty biura stały się ponad dwa razy większe niż w tym roku.

A to nie są duże pieniądze. Tak na oko liczę wykonanie artykułu, baneru po ok. 100zł, wykonanie strony internetowej do 1000zł i to jest wydatek jedno razowy. Starczy na rok, dwa. Stronę firmową oraz na face**** można samemu aktualizować.

Pakiet na tej stronie rocznie ok. 14 tys. Inne formy reklamowe np. te baloniki itd. też parę tysięcy. Reklama bilbordowi to już większe pieniądze. W zależności od lokalizacji i miasta. Ale uważam że dla średnich biur nieruchomości to nie będzie żaden problem.

Dla małych biur nieruchomości to widziałbym coś takiego, jako minimum:

1. Ciekawa strona internetowa.
2. Duża aktywność w portalach społecznościowych.
3. Artykuł na PoradnikWynajmu.pl
4. I próbować coś więcej.

Podejście biur nieruchomości w Polsce do takiej aktywności jest zjawiskiem unikatowym. Ale z drugiej strony tak nikła konkurencja jest ogromnym plusem. Co pokazała agencja Metro*****

Zaprezentuje Państwu reklamę biura nieruchomości:
http://www.youtube.com/watch?v=KlJ60d6S65k&NR=1
Tak to wygląda gdzie indziej. Ta agencja ma kilka takich spotów i koszty takiej reklamy są ogromne.

Czy Państwo mieliby odwagę zainwestować w taką kampanię?

Teraz do Pana Marcina. Rozumiem że próbuje Pan swój serwis promować. Ale trochę się Pan chyba czepił ich. Przecież podali że 50tys. wyświetleń generuje im 12-13tyś. użytkowników. Taką też liczbę podali na swojej stronie i takie trzeba się będzie spodziewać. Z pewnością oni swoim reklamodawcą bardzo szczegółowe dane pokażą.

W każdym razie ja nie znalazłem także żadnych tego typu danych na Pańskim serwisie. Udało mi się tylko znaleźć cenę i 250zł za tysiąc wyświetleń to jest cena, nawet jak na nieruchomości bardzo wysoka. Rozumiem że taką sobie wyliczyliście z cappingiem i innymi dogodnościami.

Acha, proszę Państwa przypomniało mi się. Za capping zazwyczaj są dopłaty rzędu ok. 20%. Jak Pan Marcin wspomniał jest to ograniczenie liczby wyświetleń kampanii dla jednego użytkownika.

Pan Marcin tutaj próbował pokazać swoją ofertę i że z kampanii efektywniej powinny biura korzystać. Przez takie podejście właśnie dochodzi do sytuacji gdzie jedno mieszkanie wynajmuje kilka agencji nieruchomości. Kto na tym najlepiej wychodzi? Serwisy ogłoszeniowe bo im trzeba płacić (zazwyczaj) za każde ogłoszenie i także za promowanie go. Gdy do chodzi do takich sytuacji to ja bym nie polecał specjalnie promować takich mieszkań, bo i tak jest mała szansa że się na tym cokolwiek zarobi.

Nie mniej taka forma reklamy też jest ważna dla biura nieruchomości. I też trzeba z niej korzystać. Ustalić jakiś stały procent, który co miesiąc będzie przeznaczany na wyróżnienia ogłoszeń. Jak znam życie to pośrednicy nieruchomości z pewnością pierwszy raz o takim czymś słyszą. Tak, proszę Państwa należałoby ustalić budżet miesięczny na reklamę i którego cześć stanowiłaby reklama ogłoszeń. Oczywiście że gdyby ta suma nie została wydana w całości, to przechodziłaby na następne miesiące i tak można dużo zaoszczędzić na okres największych obrotów w nieruchomościach. Ale też to nie może być tak że aktywność biura jest tylko w te miesiące, a w innych jest „uśpione”. To musi być ciągła aktywność.

Mam nadziej że trochę przybliżyłem Państwu na czym polega, jak powinna wyglądać i jakie efekty może przynieść kampania wizerunkowa.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Panie Dominiku odnosząc się do ceny 250zł/1000 odsłon jest to cena za reklamę na głównej stronie serwisu morizon.pl im bliżej konkretnego dopasowanego użytkownika tym taniej w morizonie - lista wyników wyszukiwania to już 150zł/1000 odsłon, a capping w morizon.pl nie jest dodatkowo płaty ze względu na to że nam zależy na skuteczności.

Jednak wracając do tematu, nie zgodzę się z Panem, Panie Dominiku nie staram się promować tu "mojego" serwisu. Wyraziłem swoje zdanie na temat skutecznej promocji biur nieruchomości, jednocześnie cały czas podkreślając że przy wyborze należy się zastanowić na czym "nam" zależy. Nie pisałem też że nie należy robić kampanii wizerunkowych, napisałem jednak iż zastanawiając się nad wyborem wizerunek - efektywność trzeba się zastanowić czego oczekujemy.
Ja również jestem przekonany że przy stałym rocznym inwestowaniu w kampanię wizerunkową w jakiejś części zacznie ona zwracać koszty(jak każde mądrze zaplanowane działania marketingowe), pozostaje jednak ważne pytanie, które moim zdaniem powinien sobie zadać każdy kto zastanawia się nad wydaniem jakichkolwiek środków na reklamę. Pytanie to brzmi "Na jakich efektach i w jakim czasie mi zależy", uważam że dopiero znając odpowiedź na takie pytanie można określić czego się potrzebuje.
I tak w skrócie to co już zostało napisane :
Kampania wizerunkowa - potencjalne "efekty" w długim okresie czasu
Kampania efektywnościonwa - pewne i "szybkie" "efekty"
Pamiętać jednak należy że są to inne "efekty". W przypadku kampanii wizerunkowej jest to rozpoznawalność marki, a w przypadku promowania poszczególnych ogłoszeń jest to bardzo istotne zwiększenie szansy na znalezienie konkretnego klienta.Marcin Zawistowski edytował(a) ten post dnia 01.08.11 o godzinie 09:36
Damian Smal

Damian Smal CEO & Founder Grupa
eXtreme design
system

Temat: Warto skorzystać z takiej reklamy dla biura nieruchomości?

Mogę polecić naszą reklamę dla biura nieruchomości :) http://MediaProjectGroup.com.
Mamy ciekawą ofertę publikacji, marketingu, pisania tekstów reklamowych. Koszt reklamy w pakietach podstawowych od 45 do 189 rozbudowane nawet do 2000 zł brutto. Wszystko zależy od potrzeby klienta.



Wyślij zaproszenie do