Daniel Kłosowski

Daniel Kłosowski jednoosobowa
działalność
gospodarcza,
Backstage

Temat: Proszę o ocenę pomysłu

Witam,
Proszę Szanownych forumowiczów o ocenę takiego oto pomysłu.
Na początek: Jestem grafikiem komputerowym z doświadczeniem w przygotowaniu materiałów do druku. Pracowałem min. dla pośrednictwa nieruchomości. Pytanie: Czy obsługa kilku firm z tej branży (przygotowanie reklamy prasowej, ramki tekstowe, często z fotkami nieruchomości) może być TYM CZYMŚ? Co pozwoli na utrzymanie chociaż jakiś czas?Daniel Kłosowski edytował(a) ten post dnia 26.11.09 o godzinie 18:26

konto usunięte

Temat: Proszę o ocenę pomysłu

wszystko zależy jakie masz potrzeby finansowe i gdzie działasz.
Znajoma jest grafikiem w stolicy, obsługuje głównie wydawnictwa i twierdzi, że miesięcznie ma min 2 tys. netto.
Ja sama zaczęłam bawić się w grafikę bo przydaje się przy usługach marketingowych :)
Daniel Kłosowski

Daniel Kłosowski jednoosobowa
działalność
gospodarcza,
Backstage

Temat: Proszę o ocenę pomysłu

Niestety mieszkam kawałek od stolicy a to może zaważyć na całości przedsięwzięcia.

konto usunięte

Temat: Proszę o ocenę pomysłu

Danielu - mam ten sam problem :) też się zastanawiam czy coś o czym myślę to oby napewno trafiony pomysł. W jednym jestem jednak utwierdzony - praca na etacie da Ci tyle co ...nawiązując do pory roku... zima bez śniegu - w skrócie niedosyt - myślę że warto spróbować, masz to czego mi jeszcze brak - swój pomysł na biznes :)

konto usunięte

Temat: Proszę o ocenę pomysłu

Nie ryzykowałabym specjalizacji "branżowej," zwłaszcza w przypadku branży, która nie wymaga specyficznych umiejętności od grafika.

Uzasadnienie: Zauważ, że równie dobrze mógłbyś obsługiwać firmy robiące staniki i nijak by to nie wpłynęło na Twój profesjonalizm jako grafika (no, może w tej branży umiejętny retusz nawet bardziej jest w cenie niż w przypadku nieruchomości).

Po drugie, firmy w ogóle tną koszty na reklamę, więc takie "psychologiczne" zawężanie grona odbiorców jest ryzykowne, bo możesz tych klientów mieć za mało i bez specjalizacji branżowej.

Po trzecie, pytanie, czy klienci dobrze się czują, kiedy masz dostęp do ich danych, pomysłów marketingowych, a jednocześnie z założenia obsługujesz konkurencję?

Krótko mówiąc, dobrze, jeśli kolega z branży poleci Cię koledze z tej lub innej branży. OK, wykorzystaj to jako element portfolio, ale - moim zdaniem - ryzykowne byłoby określanie siebie jako "grafika na usługach branży nieruchomosci."

Następna dyskusja:

Od pomysłu do portalu




Wyślij zaproszenie do