konto usunięte

Temat: CONTROLLING PERSONALNY A STRATEGIA ORGANIZACJI

CONTROLLING PERSONALNY A STRATEGIA ORGANIZACJI
19-20 marca 2009 r.w Warszawie

więcej informacji http://www.iir.pl

Institute for International Research Sp.z o.o.zaprasza na warsztaty dedykowane osobom, dla których ważne jest tworzenie nowej jakości standardów zarządczych, szukanie nowych rozwiązań, stosowanie praktyk wyprzedzających rynek i konkurencję.

Najważniejsze zagadnienia seminarium

•Controlling personalny w służbie zarządzania strategicznego
•Zarządzanie kosztami personalnymi- struktura kosztów, ocena wydajności pracy i cykl efektywności pracowniczej
•Efektywne modele biznesowe, a controlling personalny
•Zarządzanie motywacją- zaangażowanie pracownicze, controlling a systemy kompetencyjne, diagnoza i wycena luk kompetencyjnych, miary innowacyjne
•Zarządzanie wartościami pracowników, a strategia firmy

Dobre strategie to sztuka podejmowania decyzji, budowania systemów wartości oraz coraz częściej umiejętnego dopasowania celów biznesowych i celów osobistych pracowników. Właściwa korelacja tych obszarów prowadzi nie tylko do większej satysfakcji z wykonywanych zadań ale także, jak wynika z wielu najnowszych badań, do wzrostu wartości przedsiębiorstwa.

Nawet najbardziej dopracowanych modeli biznesowych nie uda się przełożyć na realną przewagę konkurencyjną bez rzeczywistego zaangażowania naszych pracowników. Od stopnia ich motywacji zależy nasz ekonomiczny wynik. Najlepsze strategie bazują na aspiracjach i marzeniach ludzi tworzących organizację. To ich energia wewnętrzna kreuje sukces i ponadprzeciętne wyniki.



AGENDA

Controlling personalny w służbie zarządzania strategicznego

Czym jest, a czym nie jest współczesna strategia? (Wykład wprowadzający oraz dyskusja z uczestnikami na temat zarządzania strategicznego )

Determinanty skutecznych strategii. Kiedy firma ma szanse na zbudowanie przewagi konkurencyjnej? Kluczowe czynniki sukcesu. (Wykład wprowadzający, praca w grupach, omówienie, dyskusja, wnioski)

Cele, a ich realizacja – bariery wdrożeniowe. Czynnik ludzki we wdrażaniu strategii przedsiębiorstwa jako największe wyzwanie wobec profesjonalistów controllingu personalnego. (Wykład wprowadzający, ćwiczenia warsztatowe, omówienie, dyskusja, wnioski)

Zarządzanie kosztami personalnymi – pierwszy stopień sprawności controllingowej

Struktura kosztów pracy ( wykład wprowadzający oraz dyskusja z uczestnikami na temat rodzajowych kosztów pracy)

Ocena wydajności pracy (Wykład wprowadzający, ćwiczenia warsztatowe, omówienie, dyskusja, wnioski)

Cykl efektywności pracowniczej w organizacji (praca zespołowa i indywidualna)

Zarządzanie motywacją – drugi stopień sprawności controllingowej

Teza: najważniejszym kapitałem mojej organizacji są ludzie jest NIEPRAWDZIWA! Najważniejsze jest ich zaangażowanie! (Wykład wprowadzający oraz dyskusja z uczestnikami)

Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki kształtujące motywację (indywidualne ćwiczenia warsztatowe, omówienie, dyskusja, wnioski)

Contolling a systemy kompetencyjne i diagnozowanie przyrostu kompetencji (praca w grupach nad rozwiązywaniem problemów praktycznych)

Diagnozowanie luk kompetencyjnych i ich wycena (Wykład oraz analiza przypadku)

Diagnozowanie przyrostu kompetencji (ćwiczenia warsztatowe)

Miary innowacyjne, kreatywności pracowników, ich zaangażowania, motywacji, generowania nowych pomysłów, fluktuacji, czyli spektrum personalnej informacji zarządczej Struktura kosztów pracy (ćwiczenie przeprowadzane na przygotowanych przykładach, przekładania celów strategicznych na właściwe mierniki )

Zarządzanie wartościami pracowników – trzeci najwyższy stopień sprawności controllingowej

Wartości pracowników, a wartość przedsiębiorstwa – przedsiębiorstwa o najbardziej wartościowym kodzie DNA – cechy wspólne (Wykład wprowadzający oraz dyskusja z uczestnikami)

Definiowanie wartości indywidualnych, ich korelacja z celami firmy oraz jej strategią, (indywidualne ćwiczenia warsztatowe, omówienie, dyskusja, wnioski)

Pomiar wpływu wartości indywidualnych pracowników na wartość rynkową przedsiębiorstwa (warsztat, omówienie, dyskusja, wnioski)

Podsumowanie

SKUTECZNOŚĆ ZARZĄDCZA: Skuteczne prowadzenie controllingu personalnego, a wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa

SKUTECZNOŚĆ INFORMACYJNA: Nowoczesne koncepcje zarządcze (Balanced Scorecard), a umiejętne kształtowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa

SKUTECZNOŚĆ OSOBISTA: Miękkie czynniki wzmacniające kompetencje controllera personalnego (lider, umiejętna komunikacja, właściwa motywacja)