Hanna
D.
Główny księgowy a
także właściciel
Dalke & Partners
Kanc...
Temat: Zakup nieruchomości zakwalifikowany w koszty
Interesuje mnie Państwa zdanie na poniższy temat:1. Kupuję w listopadzie nieruchomość /piętro w biurowcu/ o wart.np 2 mln wraz z umowami najmu na 11 mcy
2. Odliczam VAT - zwrot bezpośredni
3. Wprowadzam do działaności składając oświadczenie, że ta nieruchomość nie będzie w firmie powyżej 12 mc, czyli nie jest to środek trwały więc nie wprowadzam do ewidencji ŚrTr i nie podlega amortyzacji,tak ?
4. Idąc dalej,czy ta nieruchomość jest w całości kosztem podatkowym momencie zakupu ?
5. Jeśli zgodzimy się z tymi założeniami, to jak to zaksięgować /pełna księgowość/ w jakie koszty ?
6. I może ktoś ma pomysł jak wyprowadzić z DG aby nie zwracać VAT
7. Jeśli minie ostatni 12 miesiąc i nieruchomość pozostanie w firmie to: wyksięguję z kosztów /w następnym roku/, naliczam amortyzację i ...koryguję zaliczki na PIT5 ? czy muszę przecież zaniżałam koszty /brak amortyzacji/?
8. Czy są gdzieś odsetki w przypadku wprowadzenia do EŚT? /chyba od dnia zaliczenia w koszty do dnia wprowadzenia do środków trwałych/
Proszę skorygować mój tok myślenia.
Poprosiłabym o rzeczowe wypowiedzi z uzasadnieniem potwierdzonym przepisami. Bardzo chciałabym porozmawiać na ten temat.
pozdrawiam