Adam
R.
W trakcie zmiany
zatrudnienia
Temat: Rozliczanie pośrednictwa handlowego/ kupna
Witam serdecznieOtóż nurtuje mnie pewna kwestia związana z księgowaniem w pośrednictwie.
Będę prowadził KPiR i świadczył usługę pośrednictwa w handlu/zakupie. Ma to wyglądać mniej więcej tak:
Moimi klientami będą klienci detaliczni od których będę zbierał zamówienia oraz pieniądze. Pieniądze pomniejszone o moją prowizję, będę przekazywał mojemu kontrahentowi, który będzie realizował wysyłkę towaru do klienta. Teraz pytanie jak księgować przychody ? Czy jako przychód można potraktować tylko prowizję ? Czy jest obowiązek księgowania wszystkich wpływów i wypływów środków pieniężnych ? Czy tego typu działalność może być prowadzona w oparciu o ryczałt? I ostatnia kwestia czy jest obowiązek posiadania kasy fiskalnej czy wystarczą faktury?
Będę bardzo wdzięczny za objaśnienie chociaż jednej kwestii.
Z góry dziękuje i Pozdrawiam
Adam