Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.
Sylwia B.:
Witam wszystkich,
Już od jakiegoś czasu śledzę to forum, ale dopiero teraz zdecydowałam się dołączyć. Do egzaminu pisemnego podchodzę z początkiem przyszłego roku i w związku z tym mam wiele pytań. Na część z nich znalazłam już odpowiedzi, czytając uważnie to co zostało już na forum zamieszczone, ale są jeszcze inne. Proszę zatem, może ktoś mi powie, w jaki sposób przygotowywał się z kazusów? Ja korzystam z POW i faktycznie napisane jest dość zrozumiale. Jednak miejscami odnoszę wrażenie, że stoję w miejscu. :( W dodatku, tak jak już dużo tu osób wspominało, kazusy zawierają błędy i to jest najbardziej przerażające. Na egzaminie jeśli nie było dat w treści kazusu, to pismo wystawialiście z datą bieżącą? A adresy lepiej kropkować, czy jednak wymyślać własne? Wiem, że to też przewijało się nie raz na forum, ale ostatecznie nie wiem, czym się zasugerować, a osoby po pisemnym już mogą sporo powiedzieć i podpowiedzieć. :))
witam! miałam te same wątpliwości. Napiszę jak ja napisałam na egzaminie (dostałam 20/20 z kazusów, więc powinno być ok :):
- nie miałam do tej pory do czynienia z tego typu materiałem, kazusów uczyłam się z POW, głównie czytając skrócone wersje opracowań, przeglądając wersje rozbudowane, tak, żeby wiedzieć co autor miał na myśli, wyroku nauczyłam się jednego jedynego i akurat mi się przydał :) przede wszystkim zwracałam uwagę na to na jakie paragrafy się powołujemy i dlaczego, które z nich są już ujęte w treści kazusu, a które nie, o co się wnosi i jaka jest opłata stosunkowa czy stała (przy skargach i zażaleniach)
- akurat miałam na egzaminie zażalenie, w którym data była podana, więc zwracałam uwagę tylko na to, by zażalenie było wniesione w odpowiednim terminie
- adresy wykropkowałam
- w POW zawsze osoba, która zgłasza się do doradcy podatkowego jest określana jako strona skarżąca. Ja natomiast określałam ją każdorazowo jako stronę wnoszącą zażalenie lub z imienia i nazwiska... nie uznano tego za błąd
- miałam wątpliwości, czy dodawać w załączniku dodawać odpis pełnomocnictwa ponieważ w kazusie nr 3, który mieliśmy to doradca podatkowy dostaje decyzję, czyli pełnomocnictwo jego już jest w aktach. Ale w końcu dodałam pełnomocnictwo i nie uznano tego za błąd
- pisałam kazus dwa razy - miałam brudnopis i czystopis. W czystopisie nie miałam żadnego skreślenia.
Hmm... to chyba wszystko :) mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)