Karol K.

Karol K. r.pr. / GAAR i
okolice

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

dubelKαrol K. edytował(a) ten post dnia 30.09.12 o godzinie 11:51
Tadeusz Kamiński

Tadeusz Kamiński Analityk, ITI Film
Studio

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Kαrol K.:
Renata Jastrzębska:

w tym kazusie nie ma w treści żadnych dat, więc FDP przyjęło sobie konkretne daty i zaskarża ten art.221, że WSA wydał postanowienie, a powyższy art. był z dniem 10.04.2010 uchylony. Czy jakoś inaczej to rozumiesz?

Są jakieś przeciwwskazania do napisania pisma z datą dnia egzaminu? :)

moim zdaniem to jest podobna sytuacja jak w kazusie 25 nie ma dat, ale jest przepis, który już nie obowiązuje i przez to mówi nam kiedy toczyło się postępowanie. Zatem jeżeli przepis został uchylony 10.04.2010 (kazus 36) to myślę, że w 2012 roku może już być po termie ustawowym na wniesienie zażalenia, a może i nie :).
Tadeusz Kamiński

Tadeusz Kamiński Analityk, ITI Film
Studio

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof K.:
co do kazusu nr 12 to POW podaje następujące załączniki:
- oryginał pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 17zł;
- potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia decyzji wydanej przez Naczelnika Pierwszego Urzędu Skarbowego w ... z dnia 20 listopada 2008r.
- dokumenty potwierdzające wpłaty na składkę na ubezpieczenie społeczne, opłacane w Holandii;
- dokumenty potwierdzające wpłaty na składkę na ubezpieczenie zdrowotne, opłacane w Holandii;
- kopia dowodu wpłaty podatku

jeśli chodzi o kazus nr 34 to POW podaje dwa załączniki: odpis zażalenia oraz dowód uiszczenia wpisu od zażalenia (100zł)

co do pytania nr 9 (nie jest ono z rachunkowości tylko analizy podatkowej) to zdecydowanie odpowiedź C (tak też podaje POW)


odnośnie kazusu 34 nie rozumiem dlaczego nie ma pełnomocnictwa i opłaty skoro jest pełnomocnik, a w podstawie do zażalenie nie ma art. 227 par.1 ;/. FDP dalej w komentarzach napisało, że przyjęto założenie, iż pełnomocnik już wcześniej występował w sprawie, natomiast my chyba taki założeń nie możemy dopisywać pod rozwiązaniem zadania... czy możemy?
Krzysztof K.

Krzysztof K. Accounting & Tax
Specialist; HR &
Payroll Specialist

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

a w tym kazusie 34 wnosicie o uchylenie postanowienia i wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji czy o uchylenie postanowienia i przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia sprawy?
Karol K.

Karol K. r.pr. / GAAR i
okolice

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Tadeusz Kamiński:
moim zdaniem to jest podobna sytuacja jak w kazusie 25 nie ma dat, ale jest przepis, który już nie obowiązuje i przez to mówi nam kiedy toczyło się postępowanie. Zatem jeżeli przepis został uchylony 10.04.2010 (kazus 36) to myślę, że w 2012 roku może już być po termie ustawowym na wniesienie zażalenia, a może i nie :).

Można to rozumiec tak, że skoro sąd zastosował przepis, to był on w ustawie, zatem stan prawny z 2010 roku...
Jak rozumieją kazus 36 inne wydawnictwa?
Tadeusz Kamiński

Tadeusz Kamiński Analityk, ITI Film
Studio

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof K.:
a w tym kazusie 34 wnosicie o uchylenie postanowienia i wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji czy o uchylenie postanowienia i przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia sprawy?

ja tylko o uchylenie
Krzysztof K.

Krzysztof K. Accounting & Tax
Specialist; HR &
Payroll Specialist

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Kαrol K.:
Tadeusz Kamiński:
moim zdaniem to jest podobna sytuacja jak w kazusie 25 nie ma dat, ale jest przepis, który już nie obowiązuje i przez to mówi nam kiedy toczyło się postępowanie. Zatem jeżeli przepis został uchylony 10.04.2010 (kazus 36) to myślę, że w 2012 roku może już być po termie ustawowym na wniesienie zażalenia, a może i nie :).

Można to rozumiec tak, że skoro sąd zastosował przepis, to był on w ustawie, zatem stan prawny z 2010 roku...
Jak rozumieją kazus 36 inne wydawnictwa?


POW kazus nr 36 czyli zażalenie na odrzucenie skargi datuje na dzień 13 czerwiec 2011 roku
Tadeusz Kamiński

Tadeusz Kamiński Analityk, ITI Film
Studio

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof K.:
Kαrol K.:
Tadeusz Kamiński:
moim zdaniem to jest podobna sytuacja jak w kazusie 25 nie ma dat, ale jest przepis, który już nie obowiązuje i przez to mówi nam kiedy toczyło się postępowanie. Zatem jeżeli przepis został uchylony 10.04.2010 (kazus 36) to myślę, że w 2012 roku może już być po termie ustawowym na wniesienie zażalenia, a może i nie :).

Można to rozumiec tak, że skoro sąd zastosował przepis, to był on w ustawie, zatem stan prawny z 2010 roku...
Jak rozumieją kazus 36 inne wydawnictwa?


POW kazus nr 36 czyli zażalenie na odrzucenie skargi datuje na dzień 13 czerwiec 2011 roku


a POW zaskarża tak jak FDP art. 220, czy art. 221?
Krzysztof K.

Krzysztof K. Accounting & Tax
Specialist; HR &
Payroll Specialist

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Tadeusz Kamiński:
Krzysztof K.:
Kαrol K.:
Tadeusz Kamiński:
moim zdaniem to jest podobna sytuacja jak w kazusie 25 nie ma dat, ale jest przepis, który już nie obowiązuje i przez to mówi nam kiedy toczyło się postępowanie. Zatem jeżeli przepis został uchylony 10.04.2010 (kazus 36) to myślę, że w 2012 roku może już być po termie ustawowym na wniesienie zażalenia, a może i nie :).

Można to rozumiec tak, że skoro sąd zastosował przepis, to był on w ustawie, zatem stan prawny z 2010 roku...
Jak rozumieją kazus 36 inne wydawnictwa?


POW kazus nr 36 czyli zażalenie na odrzucenie skargi datuje na dzień 13 czerwiec 2011 roku


a POW zaskarża tak jak FDP art. 220, czy art. 221?

art. 220 par. 1 i 3 u.p.p.s.a.
Dariusz A.

Dariusz A. Doradca podatkowy,
ANS Kancelaria
Podatkowa

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof K.:
Katarzyna Knapik-Pacyga:
43. Podatnik nie złożył w terminie deklaracji VAT-7 za okres, w którym nie wystąpiła u niego ani sprzedaż, ani zakupy. Czyn ten, na gruncie Kodeksu karnego skarbowego:

Podatnik nie złożył w terminie deklaracji VAT-7 za okres, w którym nie wystąpiła u niego ani sprzedaż, ani zakupy. Czyn ten, na gruncie Kodeksu karnego skarbowego:
> a) nie jest przestępstwem skarbowym ani wykroczeniem skarbowym,
b) jest przestępstwem skarbowym,
c) jest wykroczeniem skarbowym.

odpowiedź A

podst. art. 54 KKS

Art. 54. § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności, albo obu tym karom łącznie.
§ 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej wartości, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.
§ 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

Tu nie mamy narażenia podatku na uszczuplenie, więc nie ma ani przestępstwa ani wykroczenia


ale jest jeszcze art. 79 § 2 KKS -- niezłożenie deklaracji w terminie jest wykroczeniem skarbowym, więc odpowiedź C
(poza testami niezłożenie w ogóle deklaracji jest już przestępstwem skarbowym)


Tylko, że art. 79, par. 2 KKS dotyczy PŁATNIKA a w pytaniu chodzi o PODATNIKA.

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Sprzedam kazusy z Podatkowej Oficyny Wydawniczej. Książka w stanie dobrym. Lekko podniszczona okładka.
Renata Jastrzębska

Renata Jastrzębska księgowość/podatki

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Kαrol K.:
Renata Jastrzębska:

w tym kazusie nie ma w treści żadnych dat, więc FDP przyjęło sobie konkretne daty i zaskarża ten art.221, że WSA wydał postanowienie, a powyższy art. był z dniem 10.04.2010 uchylony. Czy jakoś inaczej to rozumiesz?

Są jakieś przeciwwskazania do napisania pisma z datą dnia egzaminu? :)
myślę, że nie :)
Krzysztof K.

Krzysztof K. Accounting & Tax
Specialist; HR &
Payroll Specialist

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Dariusz A.:
Krzysztof K.:
Katarzyna Knapik-Pacyga:
43. Podatnik nie złożył w terminie deklaracji VAT-7 za okres, w którym nie wystąpiła u niego ani sprzedaż, ani zakupy. Czyn ten, na gruncie Kodeksu karnego skarbowego:

Podatnik nie złożył w terminie deklaracji VAT-7 za okres, w którym nie wystąpiła u niego ani sprzedaż, ani zakupy. Czyn ten, na gruncie Kodeksu karnego skarbowego:
> a) nie jest przestępstwem skarbowym ani wykroczeniem skarbowym,
b) jest przestępstwem skarbowym,
c) jest wykroczeniem skarbowym.

odpowiedź A

podst. art. 54 KKS

Art. 54. § 1. Podatnik, który uchylając się od opodatkowania, nie ujawnia właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania lub nie składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych albo karze pozbawienia wolności, albo obu tym karom łącznie.
§ 2. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie jest małej wartości, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.
§ 3. Jeżeli kwota podatku narażonego na uszczuplenie nie przekracza ustawowego progu, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1
podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

Tu nie mamy narażenia podatku na uszczuplenie, więc nie ma ani przestępstwa ani wykroczenia


ale jest jeszcze art. 79 § 2 KKS -- niezłożenie deklaracji w terminie jest wykroczeniem skarbowym, więc odpowiedź C
(poza testami niezłożenie w ogóle deklaracji jest już przestępstwem skarbowym)


Tylko, że art. 79, par. 2 KKS dotyczy PŁATNIKA a w pytaniu chodzi o PODATNIKA.

zgodzę się, tylko że w przypadku VAT podatnik jest jednocześnie płatnikiem. Nie wiem jak inne podmioty obsługujące przedsiębiorców postępują, ale w firmie, w której pracuję deklaracje VAT idą w terminie "zerówki" aniżeli po terminie pierwotna właściwa
Urszula Szczepanik

Urszula Szczepanik kierownik referatu
podatkowego, Urząd
Miejski w
Trzebiatowie

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

mam problem z kazusem nr 26. chodzi mi o rodzaj wpisu.Z opracowań FDP ma wskazany wpis stały 500 zł. Ale powiem szczerze ,że nie bardzo wiem dlaczego. czy nie powinien tu być wpis stosunkowy. Być może się myle ale jakoś nie mogę tego logicznie poskładać.
Grzegorz Kowalski

Grzegorz Kowalski dyrektor finansowy

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.


Tylko, że art. 79, par. 2 KKS dotyczy PŁATNIKA a w pytaniu chodzi o PODATNIKA.

zgodzę się, tylko że w przypadku VAT podatnik jest jednocześnie płatnikiem. Nie wiem jak inne podmioty obsługujące przedsiębiorców postępują, ale w firmie, w której pracuję deklaracje VAT idą w terminie "zerówki" aniżeli po terminie pierwotna właściwa

Art.1 par. 2 KKS
"Nie jest przestępstwem skarbowym lub wykroczeniem skarbowym czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość jest znikoma."
Tutaj brak uszczuplenia wskazuje na znikomą szkodliwość niezłożenia zerowej deklaracji VAT. Mimo tego że nie zawieszając działalności powinniśmy z przepisów ustawy VAtowskiej takie deklaracja składać. Ale pytanie jest o KKS.
Ja bym obstawał jednak przy A)
Krzysztof K.

Krzysztof K. szukający idealnego
zajecia;)

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

mam pytanko w zakresie pytania nr 16 z analizy podatkowej

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością została przekształcona w spółkę jawną. Na dzień przekształcenia pozostał niepodzielny zysk w spółce przekształcanej. Która z podanych propozycji zawiera prawidłowe opodatkowanie tego zdarzenia?

a) niepodzielony zysk opodatkowany jest podatkiem dochodowym od osób prawnych, a podatnikiem i płatnikiem jest przekształcana spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
b) niepodzielony zysk opodatkowany jest podatkiem dochodowym od osób prawnych, którego płatnikiem jest powstała po przekształceniu spółka jawna,
c) niepodzielony zysk przenoszony jest do spółki jawnej, a wspólnicy proporcjonalnie do wkładów opodatkowują go podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

wydawnictwo FDP podaje odp. c, w roznych forach rozne odpowiedzi padają, typując najczęściej B. Jak Wam się wydaje?
Czy o odp C nie przesądza sama treść art. 24 ust. 5 pkt 8 updof - co determinuje, że opodatkowuje się to podatkiem od osób fizycznych ? (Bo w A i B jest mowa o updop).
Dzieki za odpowiedz
Dariusz A.

Dariusz A. Doradca podatkowy,
ANS Kancelaria
Podatkowa

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof K.:
ale jest jeszcze art. 79 § 2 KKS -- niezłożenie deklaracji w terminie jest wykroczeniem skarbowym, więc odpowiedź C
(poza testami niezłożenie w ogóle deklaracji jest już przestępstwem skarbowym)


Tylko, że art. 79, par. 2 KKS dotyczy PŁATNIKA a w pytaniu chodzi o PODATNIKA.

zgodzę się, tylko że w przypadku VAT podatnik jest jednocześnie płatnikiem. Nie wiem jak inne podmioty obsługujące przedsiębiorców postępują, ale w firmie, w której pracuję deklaracje VAT idą w terminie "zerówki" aniżeli po terminie pierwotna właściwa

Tutaj bym się bronił (przed katem z US), że firma nie jest płatnikiem tylko podatnikiem. I pokazywałbym VAT-5 ;) I usilnie prosił o pokazanie w ustawie o VAT definicji płatnika podatku VAT.
Do tego prosiłbym usilnie o wskazanie przepisu, który mówi o tym, że VAT-7 składają PŁATNICY podatku VAT.
Ja też wysyłam "zerowe" VAT-7 ale to raczej z przyzwyczajenia, by podatnik nie wypadł z VAT-UE i by nie wywoływać zainteresowania US. ;)
Dariusz A.

Dariusz A. Doradca podatkowy,
ANS Kancelaria
Podatkowa

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof Kaszewski:
mam pytanko w zakresie pytania nr 16 z analizy podatkowej

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością została przekształcona w spółkę jawną. Na dzień przekształcenia pozostał niepodzielny zysk w spółce przekształcanej. Która z podanych propozycji zawiera prawidłowe opodatkowanie tego zdarzenia?

a) niepodzielony zysk opodatkowany jest podatkiem dochodowym od osób prawnych, a podatnikiem i płatnikiem jest przekształcana spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
b) niepodzielony zysk opodatkowany jest podatkiem dochodowym od osób prawnych, którego płatnikiem jest powstała po przekształceniu spółka jawna,
c) niepodzielony zysk przenoszony jest do spółki jawnej, a wspólnicy proporcjonalnie do wkładów opodatkowują go podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Po mojemu to b). Tyle do rozwiązania testu. A w życiu.... różne sądy różnie sądzą. I jest problem :/

konto usunięte

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Mam pytanie odnośnie kazusu 48. Czy w uzasadnieniu zarzutów powołujecie się na fakt, iż wartość miejsca postojowego stanowi 1-2% wartości transakcji?
Karol K.

Karol K. r.pr. / GAAR i
okolice

Temat: Egzamin na doradcę podatkowego.

Krzysztof Kaszewski:
wydawnictwo FDP podaje odp. c, w roznych forach rozne odpowiedzi padają, typując najczęściej B. Jak Wam się wydaje?
Czy o odp C nie przesądza sama treść art. 24 ust. 5 pkt 8 updof - co determinuje, że opodatkowuje się to podatkiem od osób fizycznych ? (Bo w A i B jest mowa o updop).
Dzieki za odpowiedz

Wg NetTAX - B
Podstawa wg NetTAX
art. 10 ust. 1 pkt 8 i art. 26 ust. 6 ustawy o PDOP (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397) oraz art. 24 ust. 5 pkt 8 i art. 41 ust. 4c ustawy o PDOF (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307)



Wyślij zaproszenie do