Dariusz W.

Dariusz W. "Mów do ludzi i do
rzeczy, a zabierając
głos nie zabieraj...

Temat: pomoc w rozwiazaniu umowy z Paly na tablet

chciałbym opisać taką kuriozalną sprawę i prosić o radę, oraz osoby pracujące w Play które to przeczytają - o kontakt na priv celem podania kontaktu do osoby decyzyjnej w firmie, z którą będę mógł się skontaktować i załatwić tę sprawę. W czym rzecz?

Otrzymałem dziś pocztą monit - wezwanie do zapłaty, dotyczący zakupionego w dniu 5 X 2012 tabletu Samsung i świadczenia usług internetowych, wynikających z zawartej umowy. Umowa została zawarta poza salonem przedsiębiorstwa (z autoryzowaną konsultantką Play) na prowadzoną jednoosobowo działalność gospodarczą.

Tak się złożyło, że na tablecie nie działa ważna dla mnie aplikacja, dla której go kupiłem. Prosiłem przy zakupie o podłączenie tabletu, ale nie była aktywna karta SIM, nie mogłem więc tego sprawdzić (jeszcze raz przypomnę, że rozmowa i zakup był poza salonem Play). Zdecydowałem się na odstąpienie od umowy, powołując się na regulamin, i zwróciłem firmie zakupiony tablet 6 dni później, 11 X 2012 (jest to wg regulaminu warunkiem uznania odstąpienia od umowy).

Tymczasem okazało się, ze cały czas naliczane są mi faktury co miesiąc, mimo iż nie dysponuję sprzętem, którego posiadanie jest niezbędne, aby świadczyć usługi, za które Play wystawia fakturę. Dodatkowo na infolinii dowiedziałem się, że karta SIM jest już zablokowana, czyli nawet gdybym miał tablet z powrotem, i tak nie mógłbym z niego korzystać.

Jestem po wstępnej konsultacji z kancelarią prawną, która po zapoznaniu się z wszystkimi dokumentami wydała mi opinię, że żaden sąd nie wyda nakazu zapłaty za sprzęt i usługi, jeżeli klient nie miał możliwości korzystania z tych usług, z przyczyn od niego niezależnych - a taka sytuacja ma miejsce tutaj.

Jak to rozwiązać? Ja po raz kolejny złożyłem reklamację, zadzwoniła Pani z infolinii, potwierdziła przyjęcie i mam czekać 30 dni. W tym czasie Play może rozwiązać umowę i naliczyć mi karę ponad 2 tys za jej zerwanie. Przypomnę - w sytuacji gdy nie mam tabletu, więc nie mam możliwości korzystania ani ze sprzętu ani z usług, za które wciąż Play wystawia mi faktury.

(dla zainteresowanych podam na priv nr klienta, nr sprawy i nr tel)