konto usunięte

Temat: PBSG; Teoria wyboru konsumenta w planowaniu ciągłości...

PBSG; Teoria wyboru konsumenta w planowaniu ciągłości działania przedsiębiorstwa, czyli klient jest najważniejszy.

Mikroekonomiczna teoria wyboru konsumenta powstała w drugiej połowie XX wieku. Według jej założeń konsumenci kierują się maksymalizacją użyteczności dóbr, które zaspokajają ich potrzeby. W związku z tym, biorąc pod uwagę swoje ograniczenia w postaci dochodu i ceny dobra, konsumenci podejmują decyzje, jakie dobra chcą posiadać, a tym samym jakie potrzeby chcą czy muszą zaspokoić, i w jakiej kolejności.


Dzisiejszy rynek dostarcza konsumentom ogromnych możliwości zaspokojenia ich potrzeb, oferując im różnego rodzaju dobra różnej jakości, użyteczności i w różnej cenie. To do konsumenta należy decyzja, z którego z tych dóbr skorzysta i w jaki sposób rozdysponuje swój dochód.

Bazując na potrzebach konsumenta przedsiębiorstwo określa profil swojej działalności. Celem każdego przedsiębiorstwa jest produkcja lub świadczenie usług, czyli wytwarzanie i sprzedaż dóbr, które zaspokajają potrzeby konsumentów. Osiągnięcie tego celu jest uzależnione od zapewnienia ciągłości produkcji czy świadczenia usług tj. zapewnienia ciągłości działania przedsiębiorstwa, która rozpatrywana jest w czterech podstawowych aspektach:
1. Zapewnienie dostępności pracowników ...
2. Zapewnienie dostępności technologii ...
3. Zapewnienie dostępności lokalizacji ...
4. Zapewnienie dostępności strony trzeciej ...
Niejednokrotnie podstawowa działalność przedsiębiorstwa uzależniona jest od dostawców i podwykonawców, którzy dostarczają surowce, półprodukty, usługi instalacyjne, utrzymaniowe, czy konserwatorskie. Dostępność powyższego przedsiębiorstwo zapewnia sobie poprzez odpowiednie zapisy w umowach, w których określa warunki SLA.

Osiągnięcie strategicznych celów przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związane z zaspokajaniem potrzeb konsumentów. Projektując średnio i długoterminową strategię dla przedsiębiorstwa należy wziąć pod uwagę potencjalne mniejsze lub większe zakłócenia czy sytuacje awaryjne. Planowanie ciągłości działania jest zatem procesem realizowanym codziennie, w codziennej działalności przedsiębiorstwa.

Iwona Kapela
Konsultant ds. ciągłości działania i bezpieczeństwa informacji w PBSG

https://www.pbsg.pl/teoria-wyboru-konsumenta-w-planowan...