konto usunięte
Temat: Doręczanie pism pełnomocnikom – nowe zasady od 2016 r.
Doręczanie pism pełnomocnikom – nowe zasady od 2016 r.06.05.2014
Organy podatkowe zostaną zobligowane do doręczania wszystkich pism pełnomocnikom zawodowym (adwokaci, radcy prawni i doradcy podatkowi) wyłącznie drogą elektroniczną lub też w siedzibie organu – zapowiada resort finansów. Pełnomocnicy będą musieli wskazywać w pełnomocnictwach również swoje adresy e-mail.
Do Ordynacji podatkowej wprowadzona zostanie zasada, zgodnie z którą wszystkie pisma doręczane pełnomocnikom zawodowym mają być przekazywane przez internet albo też bezpośrednio w siedzibie danego organu podatkowego. Na pełnomocnika (adwokat, radca prawny lub doradca podatkowy) nałożony zostanie obowiązek podawania (w pełnomocnictwie) również swojego adresu e-mail oraz informowania o jego ewentualnej zmianie.
Doręczanie pism za pomocą internetu obejmować ma również pełnomocników posiadających adres zamieszkania poza granicami Polski.
„Proponowane zmiany przyczynią się do przyśpieszenia postępowań podatkowych. Powodować także będą znaczące oszczędności (koszty papieru i przesyłania pism), zablokują możliwość unikania doręczenia lub mataczenia w tym zakresie. Doręczenie tym sposobem będzie zawsze pewne, zostaną usunięte wątpliwości związane z miejscem doręczenia i klarownością treści zwrotnego potwierdzenia odbioru, co jest obecnie częstym przedmiotem sporów” – przekonuje Ministerstwo Finansów.
Przewidujące zmiany założenia do tzw. dużej nowelizacji Ordynacji podatkowej zostały przyjęte przez rząd w marcu 2014 r.
Nowe regulacje mają wejść w życie z początkiem 2016 r.
http://www.podatki.biz/artykuly/doreczanie-pism-pelnom...