Temat: Szukam szkolenia z outsourcingu
Cześć,
sytuacja jest o tyle nieciekawa, że outsourcing, co do zasady dzieli się na strategiczny i taktyczny.
Cięcie kosztów i zlecanie wszystkiego na zewnątrz to nie jest outsourcing tylko zmniejszanie operacyjności/kosztów.
Zawsze musi być coś w zamian, jakaś korzyść dla firmy długoterminowa. Jeśli tego nie ma, jest to poważny błąd menadżerski.
Strategiczny outsourcing jest powodowany potrzebą wzmocnienia strategicznego głównej działalaności firmy/armii/spółki/rodziny. Co do zasady firma nie chce tego robić swoimi pracownikami ze względów strategicznych.
Taktyczny outsourcing, do którego wstęnie można zaliczyć np. cięcie kosztów obsługi technicznej, związane jest z obniżką kosztów funkcjonowania, ale nadzór wciąż pozostaje po stronie firmy z której wydziela się daną działalność.
Działalność badawczo-rozwojowa, np. w farmacji, może być outsourcowana z powodów taktycznych, ale kierowanie projektem wciąż pozostaje w gestii zleceniodawcy.
Jest też operacja odwrotna - insourcing - np. po złych doświadczeniach z outsourcingiem działań, które menadżerom wydawały sie nie strategiczne, a jednak pełnią w łańcuchu wartości stategiczne znaczenie.
W domu zmywarka jest outsourcingiem taktycznym, ale zakupy spożywcze przez Internet to już outsourcing strategiczny. Zdobyty w obydwu przypadkach czas musi się zwrócić w postaci wolnego czasu spędzonego z żoną, lepsze dopilnowanie dziecka przy zadaniu domowym, itp.
Pozdrawiam,