konto usunięte

Temat: Outsourcing w MŚP

Witam serdecznie,

Zapraszam przedsiębiorców, właścicieli micro, małych i średnich firm do udziału w ankiecie dotyczącej outsourcingu w sektorze MŚP.

Ankieta składa się z 10 prostych pytań (pytania zamknięte), a jej wypełnienie zajmuje dosłownie 5 minut, natomiast dostarczy mi cennych informacji do mojej pracy magisterskiej na temat zasadności stosowania outsourcingu w MŚP.

Ankieta została ZAKOŃCZONA, wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc!

Jednocześnie proszę o uwagi i zapraszam do dyskusji na temat zasadności stosowania outsourcingu w małych i średnich przedsiębiorstwach (szczególnie małych).

MichalinaMichalina L. edytował(a) ten post dnia 18.11.09 o godzinie 17:54
Krzysztof W.

Krzysztof W. profesjonalne cięcie
kosztów - zarabiamy
dla Ciebie

Temat: Outsourcing w MŚP

Michalina L.:
zapraszam do dyskusji na temat zasadności stosowania outsourcingu w małych i średnich przedsiębiorstwach (szczególnie małych).
Oczywiście outsourcing może dotyczyć różnych obszarów działania, ja się wypowiem jedynie na temat działań o charakterze doradczo - wspomagającym.

Problem w małych firmach wynika z faktu, że ich decydenci w dużo większym stopniu mają skłonność do autorytarnego zarządzania. Innymi słowy, nie wierzą w sensowność korzystania z wyspecjalizowanych firm lub traktują wszelkich konsultantów na zasadzie "co-on-tam-może-wiedzieć"...

Sam się tym zajmuję od paru lat i ewidentnie widać, że konieczność zapłacenia za taką usługę obraża właściciela osobiście. No bo jak to tak, ktoś z zewnątrz ma lepiej wiedzieć, co JA mam zrobić?

konto usunięte

Temat: Outsourcing w MŚP


Problem w małych firmach wynika z faktu, że ich decydenci w dużo większym stopniu mają skłonność do autorytarnego zarządzania. Innymi słowy, nie wierzą w sensowność korzystania z wyspecjalizowanych firm lub traktują wszelkich konsultantów na zasadzie "co-on-tam-może-wiedzieć"...
Dużo w tym prawdy - interesuje mnie czy to problem typowy dla małych firm z Polski, czy ta sama bariera dotyka małe przedsiębiorstwa z krajów, gdzie outsourcing jest zjawiskiem relatywnie "starszym".
Badając zjawisko outsourcingu wśród sektora MŚP, staram się nie skłaniać w stronę uogólnień, ale wydaje mi się, że problem z outsourcingiem w małych firmach polega także na tym, iż przedsiębiorcy często zakładają, że to co zrobią sami zrobią nie tylko lepiej, ale przede wszystkim taniej, nie postrzegają outsourcingu jako długofalowej strategii.
To outsource or not to outsource: that is the question...
Jacek Adam Piotrowski

Jacek Adam Piotrowski Business Development
Manager &
Engineering (ICT)
Services...

Temat: Outsourcing w MŚP

Ja mam zgoła odmienne doświadczenie, a mianowicie patrzę przez pryzmat firm, które rozpoczynając działalność outsourcują na wstępie kadry, księgowość, IT (administracja, mniej infrastruktura).

Jak słusznie już zauważono, znacząco uelastycznia to ponoszone wydatki. Owszem, rozrastające się przedsiębiorstwo MOŻE wymagać podwójnej kontroli (kontroler finansowy w firmie + specjalista od kadr i płac oraz dział IT itp.).

Myślę, iż przekonanie firm, iż "to my wiemy najlepiej" zmieniło się i zmienia nadal, w ta dobrą stronę, czyli optymalizacji i uelastyczniania kosztów.

Pozdrawiam!

Następna dyskusja:

Outsourcing a ochrona danyc...




Wyślij zaproszenie do