Anna Nagraba

Anna Nagraba Asystentka Prezesa

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Szanowni Państwo,

Firma Global Information Security Sp. z o.o. zaprasza Państwa do wzięcia udziału
26-27 października 2010r w konferencji
„Rola kadr w zarządzaniu danymi osobowymi” w czasie której zostaną omówione wszystkie aspekty, ryzyka i niuanse ochrony danych osobowych w tym obszarze.
Zwrócimy dużą uwagę na dane osobowe kadrowe takie jak:
1. dane pracowników (akta osobowe, BHP, Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, ubezpieczenia itd.),
2. dane kandydatów do pracy, byłych pracowników, pracowników tymczasowych, praktykantów, stażystów, osób pracujących na umowę o dzieło czy umowę zlecenie
3. konsultantów (outsourcing kadr),
4. dane tele-pracowników, bilingi,
5. dane z szeroko rozumianego monitoringu pracowniczego
Problem właściwej ochrony danych kadrowych dotyczy wszystkich organizacji bez względu na to czy przetwarzają dane we własnych komórkach kadrowych, czy też powierzają obsługę kadr firmom zewnętrznym. Za niedopełnienie obowiązków ochrony tych danych grozi odpowiedzialność karna, zarówno osobom zarządzającym organizacją jak i osobom, które kierują lub pracują w dziale kadr.
W czasie Konferencji zaprosimy Państwa ponadto na prezentację:
1. naszego innowacyjnego systemu HPMS umożliwiającego zarządzanie, nadzór i monitoring informacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych oraz generowanie aktualnej dokumentacji ochrony danych osobowych wymaganej prawem,
2. Oprogramowania pozwalającego w szczególności, zabezpieczyć małe bazy przechowywane w plikach Excel i zmienić ich funkcjonalność tak, aby spełniały wymogi rozporządzenia MSWiA z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.

Koszt dwu dniowej Konferencji wraz z materiałami szkoleniowymi, pełnym wyżywieniem jak również certyfikatami które zostaną wręczone uczestnikom na koniec pobytu wynosi:
1.250,00 PLN+22 % VAT dla zgłoszeń do 30 września 2010r
1.410,00 PLN+22 % VAT dla zgłoszeń po 30 września 2010r

Więcej informacji znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej:
http://globinfosec.pl
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w naszej Konferencji.

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Witam,

Zapraszam do zapoznania się z ofertą firmy http://orleccy.pl . Mając spore zaplecze Trenerskie poza zdefiniowanymi szkoleniami proponujemy szkolenia indywidualne.

Z poważaniem
Michał Geilke

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Zaproszenie na szkolenie przygotowujące do egzaminu CISA

Akademia Kompetencji KSK Bezpieczeństwo ma zaszczyt zaoferować Państwu pomoc w przygotowaniu do egzaminu CISA (Certified Information Systems Auditor). Program naszego szkolenia jest zgodny z wymogami stowarzyszenia ISACA i pomoże w przygotowaniu się do egzaminu na Certified Information Systems Auditor, który zapewnia uznanie kompetencji zawodowych w obszarze audytu systemów informatycznych na całym świecie.

Zakres materiału
- Audytu systemów informatycznych,
- Zarządzania IT,
- Zarządzania ryzykiem IT,
- Zarządzania cyklem życia infrastruktury i systemów informatycznych,
- Dostarczania usług i wparcie i biznesu IT,
- Ochrony zasobów informacyjnych,
- Ciągłości działania biznesu i odtwarzania biznesu i IT po katastrofie

Szkolenie składa się z wykładów oraz ćwiczeń. Zajęcia są poświęcone usystematyzowaniu wiedzy oraz rozpatrywaniu "studium przypadku" i dyskusji na temat poszczególnych zagadnień. Zajęcia będą prowadzone w języku polskim.

Informacje organizacyjne:
Czas trwania szkolenia: 3 dni
Miejsce: KSK Bezpieczeństwo Sp. z o.o. w Katowicach, ul. 11 Listopada 13
Prowadzący: Certyfikowany audytor CISA i ABCP
Koszt: 1790pln (Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, lunch)

Odbiorcy szkolenia:
- Audytorzy (w szczególności audytorzy systemów informatycznych),
- Kadra najwyższego szczebla organizacji,
- Analitycy IT,
- Menadżerowie odpowiedzialni za operacyjne zarządzanie obszarem technologii i informatycznej,
- Osoby zaangażowane w zapewnienie bezpieczeństwa informacji i ciągłości działania,
- Specjaliści i osoby nadzorujące obszar kontroli wewnętrznej IT

Kontakt w sprawie szkolenia
e-mail: biuro@kskb.pl
telefon: 32 789 16 12

Pobierz formularz zgłoszeniowy
Agata Modzelewska

Agata Modzelewska PR, Centrum Promocji
Informatyki

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

IX FORUM ADO/ABI
NOWELIZACJA 2010 USTAWY O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH
16.11.2010r., Warszawa

We wrześniu 2010 r., po ponad 2,5 roku prac parlamentarnych, Sejm uchwalił nowelizację ustawy o ochronie danych osobowych. Od 2004 r. to największa zmiana w tej ustawie, która znacząco poszerza kompetencje Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz modyfikuje niektóre zasady przetwarzania danych osobowych. Dlatego całe obrady IX Forum zostaną poświęcone tematowi nowelizacji ustawy. Jej przyczyny oraz założone cele przedstawi w wykładzie wprowadzającym Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Natomiast kolejni wykładowcy wyjaśnią najważniejsze zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych, tak aby obrady Forum dały jego uczestnikom kompleksową wiedzą na temat nowych przepisów prawa.

Redakcja programu, merytoryczna koordynacja przygotowań i prowadzenie obrad: dr Grzegorz Sibiga z Instytutu Nauk Prawnych PAN w Warszawie

W PROGRAMIE
- Konsekwencje nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych oraz kierunki dalszych prac nad zmianami w publicznoprawnej ochronie danych osobowych
dr Wojciech W. Wiewiórowski (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)
- Odwołanie zgody na przetwarzanie danych osobowych
dr Jan Byrski (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie)
- Udostępnianie danych osobowych po uchyleniu art. 29-30 ustawy o ochronie danych osobowych
adw. Xawery Konarski (Kancelaria Prawna Traple, Konarski, Podrecki)
- Wystąpienie jako nowy rodzaj kompetencji Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
dr Grzegorz Sibiga (Instytut Nauk Prawnych PAN)
- Kompetencje egzekucyjne GIODO oraz postępowanie egzekucyjne prowadzone przez organ ochrony danych osobowych
dr Piotr Przybysz (Katedra Prawa i Postępowania Administracyjnego, Instytut Nauk Prawno-Administracyjnych, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego)
- Prawnokarna ochrona inspektora ochrony danych osobowych – przestępstwo udaremnienia lub utrudnienia kontroli przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych
dr Anna Błachnio-Parzych (Zakład Prawa Karnego Instytut Nauk Prawnych PAN)
- Kontrola przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych po wprowadzeniu w ustawie o ochronie danych osobowych elementów treści protokołu
Bogusława Pilc (radca prawny, Dyrektor Departamentu Inspekcji Biura GIODO)
- Czy zmiany w ustawie o ochronie danych osobowych są wystarczające i czy wpłyną na wykonywanie obowiązków ochrony danych osobowych?
Udział w dyskusji: dr Wojciech W. Wiewiórowski, dr Grzegorz Sibiga

Koszt udziału jednej osoby w Forum wynosi:
- 600 zł + 22% VAT - przy nadesłanym zgłoszeniu do 5 listopada
- 800 zł + 22% VAT – przy nadesłanym zgłoszeniu do 6 listopada

Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały seminaryjne, poczęstunek w przerwie w obradach oraz lunch.

Program oraz zgłoszenia:
W celu uzyskania pełnego programu oraz formularza zgłoszeniowego, prosimy o kontakt z organizatorem: Agata Soboń-Modzelewska, PR@cpi.com.pl, Tel. 22 870 69 78
Adam Danieluk

Adam Danieluk Prezes
stowarzyszenia ISSA
Polska. Zarządzanie
ryzykiem, ...

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Stowarzyszenie ISSA Polska zaprasza na seminarium InfoTRAMS (Information, Technology, Risk, Audit, Management, Security)

„Prywatność – zabezpieczenie interesów pracodawcy, a prywatność pracownika w pracy”, które odbędzie się 9 grudnia 2010 w siedzibie firmy Telekomunikacja Polska S.A. przy ul. Twardej 18 w Warszawie (w Sali 3.44 - kinowej na 3 piętrze).

Na spotkaniu skupimy się na wyjaśnieniu wszelkich dwuznaczności związanych z prywatnością w pracy. Uczestnicy będą mogli dowiedzieć się:

• czy pracodawca może przeglądać pocztę elektroniczną, ruch internetowy, wykonywać badania pracowników wariografem, zabronić publikacji informacji o zatrudnieniu w Internecie (np. GoldenLine, LinkedIn), żądać od nas zaświadczenia o niekaralności i weryfikować nasze doświadczenie w poprzednich firmach, odrzucać nas z procesu rekrutacji na podstawie zdjęć/wpisów w Internecie,
• jak wybrać narzędzia do monitorowania aktywności pracowników,
• poznać metody obchodzenia narzędzi do monitorowania ruchu.

Wiecej:
http://issa.org.pl/2010-12-09/prywatno%C5%9B%C4%87-w-p...

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach


Obrazek


"Szanowni Państwo,

W dniu 23 listopada 2010 roku do Stowarzyszenia Biegłych ds. przestępstw i nadużyć gospodarczych ACFE Polska wpłynęło imienne zaproszenie z rąk Ministra Pawła Wojtunika - Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, do udziału w konferencji z okazji Międzynarodowego Dnia Przeciwdziałania Korupcji, która odbędzie się 9.12.2010 roku w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Organizatorem konferencji jest Centralne Biuro Antykorupcyjne wraz z innymi agendami rządowymi oraz organizacjami pozarządowymi. Delegatami z ramienia ACFE Polska będą Piotr Krajewski - Prezes Stowarzyszenia, oraz Urszula Gąsior - Dyrektor Biura.

Otrzymane zaproszenie, jak i możliwość uczestnictwa w konferencji są dla nas prawdziwym wyróżnieniem i zaszczytem. Mamy nadzieję, iż to spotkanie zainicjuje długofalową współpracę między instytucjami - szczegóły podamy Państwu wkrótce.

W tym samym dniu w siedzibie ACFE Polska przy ul. Chałubińskiego 8 odbędzie się konferencja dot. “Zarządzania ryzykiem nadużyć i korupcji w organizacjach” ( Konferencja - kliknij! ) - serdecznie zapraszamy Państwa do uczestnictwa i spotkania z licznym gronem ekspertów i specjalistów, którzy już potwierdzili swoją obecność.

Z poważaniem,

Piotr Krajewski
Prezes ACFE Polska

za:

http://acfe.pl

Grupa ACFE na GoldenLine mieści się pod adresem:

http://www.goldenline.pl/grupa/acfe
Ewa Nowosielska

Ewa Nowosielska asystentka
ds.marketingu i
szkoleń, Centrum
Zarządzania J...

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach


Obrazek


Centrum Zarządzania Jakością Infox Sp. z o.o. zaprasza do udziału w szkoleniu
Ochrona danych osobowych w jednostkach oświatowych, które odbędzie się w dniu 17 stycznia 2011 roku. Cena szkolenia to 500 PLN netto/ os (UWAGA!
Podwyżka podatku VAT w 2011 r. dotyczy również szkoleń!
Oszczędź 23 % i zapłać jeszcze w 2010 r.)

W programie szkolenia min:
1. Obowiązki jednostek oświatowych i jednostek ich obsługujących w świetle ustawy o ochronie danych osobowych i orzecznictwa GIODO.
2. Wytyczne do przeprowadzenia inwentaryzacji jednostki poprzedzającej przygotowanie procedur bezpieczeństwa.
3. Przygotowanie polityki bezpieczeństwa zgodnie z wymogami przepisów prawa.
4. Przygotowanie instrukcji zarządzania systemem informatycznym
5. Identyfikacja zbiorów i zgłoszenia zbiorów do GIODO.
6. Upoważnienia i ewidencja.
Organizujemy również szkolenia zamknięte, a także świadczymy usługi wdrożeniowe ( ISO 9001, 27001, 14001) oraz audytowe.

ZAPRASZAMY
Centrum Zarządzania Jakością INFOX SP. z o.o.
506 140 480 , 12 653 20 13
http://www.czj-infox.pl/szkolenia-otwarte/ochrona-dany...
szkolenia@czj-infox.pl
http://czj-infox.pl

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach


Obrazek


Centrum Zarządzania Jakością INFOX Sp. z o.o. zaprasza wszystkich zainteresowanych na szkolenie Administrator Bezpieczeństwa Informacji, zaplanowane w terminie 24-25 stycznia 2011 r. w Krakowie.

Koszt szkolenia: 950 PLN netto

W cenie: egzamin, dwa certyfikaty (w tym jeden wydany przez międzynarodową jednostkę certyfikującą), dostęp do materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej oraz poczęstunek.

Zajęcia poprowadzi trzech doskonałych trenerów, specjalistów w zakresie ustawy o ochronie danych osobowych, zabezpieczeń teleinformatycznych i tworzenia polityki bezpieczeństwa informacji oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.

W programie:
• System prawa ochrony danych osobowych.
• Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych.
• Powierzanie danych osobowych do przetwarzania. Udostępnianie danych osobowych. Odpowiedzialność związana z przetwarzaniem danych osobowych.
• Ostatnie zmiany w ustawie o ochronie danych osobowych.
• Zarządzanie bezpieczeństwem informacji, normy ISO 27001.
• Bezpieczeństwo informacji - Omówienie zasad budowania i funkcjonowania bezpiecznych systemów przetwarzania informacji.
• Bezpieczna organizacja przetwarzania danych - ADO, ABI i ASI a obowiązki osoby upoważnionej do przetwarzania danych osobowych.
• Zagrożenia bezpieczeństwa danych osobowych - charakterystyka zdarzeń i sposoby przeciwdziałania.
• Przetwarzanie danych osobowych.
• Utrata danych - zapobieganie poprzez backup i szyfrowanie danych.
• Komunikacja zewnętrzna a bezpieczeństwo danych osobowych.
• Ochrona fizyczna danych osobowych.
• Bezpieczne obszary działalności firmy - ochrona danych w projektowanych systemach i aplikacjach przetwarzających dane osobowe.
• Handel i usługi elektroniczne a bezpieczeństwo informacji.
• Tworzenie dokumentacji Bezpieczeństwa Informacji.

W powyższym zakresie organizujemy również szkolenia zamknięte na terenie całej Polski!

Zapraszamy!

Centrum Zarządzania Jakością INFOX Sp. z o.o.
Tel. 12 653 20 13, 357 55 80
e-mail: szkolenia@czj-infox.pl
http://czj-infox.pl

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Seminarium z okazji Dnia Ochrony Danych Osobowych Rady Europy

Jako firma zajmująca się szeroko rozumianym bezpieczeństwem informacji z okazji V Dnia Ochrony Danych Osobowych Rady Europy zapraszamy Państwa 28 stycznia 2011 na Dzień Otwarty w Akademii Kompetencji. W ramach dnia otwartego proponujemy Państwu udział w bezpłatnym seminarium.

Program seminarium

Godziny Tematyka
9.30 - 10.00 Rejestracja uczestników
10.00 - 11.30 Ochrona prywatności i danych osobowych w świetle nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych
11.30 - 12.00 Przerwa kawowa
12.00 - 13.30 Realizacja wymogów prawnych ochrony danych osobowych a System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
13.30 - 14.00 Zapraszamy do dyskusji na temat zaprezentowanych zagadnień

DZIEŃ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH RADY EUROPY

Decyzja o ustanowieniu Dnia Ochrony Danych Rady Europy zapadła 26 kwietnia 2006 r. Komitet Ministrów Rady Europy zdecydował, że będzie on obchodzony, co roku 28 stycznia, czyli w rocznicę otwarcia do podpisu Konwencji 108 Rady Europy z 28 stycznia 1981 r. w sprawie ochrony osób w zakresie zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych - najstarszego aktu prawnego o zasięgu międzynarodowym, kompleksowo regulującego zagadnienia związane z ochroną danych osobowych.

Przetwarzanie danych jest stale obecne w życiu wszystkich obywateli - w pracy, w ich stosunkach z organami administracji, w służbie zdrowia, przy nabywaniu dóbr i usług, w czasie podróży lub surfowania w internecie.

Zamiarem Rady Europy było uwrażliwienie obywateli na ochronę danych, a także poinformowanie ich o przysługujących im prawach oraz o dobrych praktykach, co powinno ułatwić im skuteczniejsze ich egzekwowanie. W tym celu zaproponowano, aby w całej Europie w Dniu Ochrony Danych, odbywały się różnorodne imprezy umożliwiające zarówno edukowanie i informowanie obywateli w zakresie ich praw i obowiązków oraz zagrożeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych, jak i wymianę poglądów między osobami zawodowo zajmującymi się ochroną danych.

OBCHODY DNIA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH W POLSCE

Po ustanowieniu Dnia Ochrony Danych Rady Europy, Polska podjęła decyzję o przyłączeniu się do tej inicjatywy. W naszym kraju organizacją Dnia Ochrony Danych Osobowych zajął się Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO), przyłączając się do tej inicjatywy, po raz pierwszy zorganizował obchody Dnia w Polsce w 2007 r. Z tej okazji specjalne spotkania odbyły się zarówno w kraju, jak i w Brukseli.

Ilość miejsc ograniczona. Prosimy o zgłoszenie chęci udziału telefonicznie, faxem lub e-mail (proszę o dopisek w tytule maila "Goldenline"). Formularz zgłoszenia można pobrać ze strony http://www.kskb.pl

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Agnieszka K.:
Zaproszenie na szkolenie:

"Ochrona danych osobowych w dziale personalnym"

Termin szkolenia: 27.04.2009

Miejsce: Wrocław
Cena: 750 PLN

Program :

BLOK I
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH – ZAGADNIENIA OGÓLNE

BLOK II
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH KANDYDATÓW DO PRACY

BLOK III
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH PRACOWNIKÓW I OSÓB WSPÓŁPRACUJĄCYCH

BLOK IV
ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU NIEZGODNEGO Z PRAWEM PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
[/edited]
Ja mam do Pani jedno pytanie: czy za te 750 zł. dowiem się czy są, a jeżeli tak, to jakie dane osobowe przetwarzane w dziale personalnym są "danymi wrażliwymi"?
Agnieszka Ambroziak

Agnieszka Ambroziak Customer Service
Manager

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Wspaniałego Dnia Ochrony Danych Osobowych!

Wszystkich zainteresowanych dyskusją o ochronie danych osobowych w usługach w chmurze zapraszam na TMT.CloudComputing'11 Warsaw - 10 lutego 2011.

Zapraszam na stronę konferencji na Goldenline.

Informacja o konferencji:

Cloud Computing już tu jest. Pora oddzielić fakty od mitów.

W konferencji 10 lutego udział wezmą wiodący usługodawcy Cloud Services oraz ich klienci, eksperci branżowi, prawnicy - m.in.:
Maciej Byczkowski - Prezes Zarządu Stowarzyszenia ABI oraz European Network Security Institute (ENSI)
Ireneusz Piecuch - Partner CMS Cameron McKenna, ekspert w branży TMT, wcześniej Szef Strategii TP SA
Waldemar Sielski - twórca polskiego biura Microsoft Corp., ekspert Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji

Interesuje nas rozwój sytuacji w Polsce i Europie na tle USA i innych krajów. Ważnym wątkiem dyskusji będzie prawo milionów konsumentów do prywatności w starciu z prawem swobody prowadzenia działalności gospodarczej, a także różnice w podejściu do tematu w UE i USA.

Specyfika Cloud Computingu i Cloud Services, zakładająca szczególny sposób dostępu i przetwarzania danych klienta, rodzi szereg pytań natury prawnej, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych, oraz ochrony danych, którym ustawa nadaje status tajemnicy prawnie chronionej (dane bankowe, dane telekomunikacyjne, dane ubezpieczeniowe).

Wspomniane wątpliwości sprawiają czasem, że Cloud Computing bywa uznawany przez przez polskie firmy za kłopotliwy i ryzykowny. Z drugiej strony wdrożenia rozwiązań Cloud Computing lub Cloud Services mają szereg zalet w porównaniu do tradycyjnego podejścia do IT. 10 lutego będziemy dyskutować czy i jak można sobie z tym dylematem poradzić.

Agenda: www.tmtevents.pl

Zarejestruj się teraz: www.tmtevents.pl

Do 31 stycznia wejściówka TANIEJ, tylko 299 zł!


Obrazek


Konsumenci z entuzjazmem korzystają z Cloud Services (aplikacje Google, Skype, Facebook, iTunes itp.), czyli usług dostępnych przez przeglądarkę i wiele urządzeń. To oni napędzają popyt na usługi chmurowe - bez widocznych ograniczeń, dostępne wszędzie i zawsze, nadążające za ich oczekiwaniami poprzez stały rozwój, bez uciążliwych przestojów i z kontrolowanymi kosztami wynikającymi z faktycznego wykorzystania usługi.

Ten nowy model korzystania z technologii kładący nacisk na potrzeby i korzyści użytkownika, a nie własność i lokalizację infrastruktury przenika powoli z zastosowań konsumenckich do świata biznesu.

Czy polski biznes - wielki i mniejszy - jest gotowy na korzystanie lub świadczenie usług w chmurze? Czy zainspirowani entuzjazmem konsumentów ludzie biznesu także postawią na niższe koszty technologii, większą elastyczność działania i oszczędność czasu? Czy zdecydują się zaufać dostawcom rozwiązań chmurowych, a skupić się na rozwijaniu własnego biznesu i zaspokajaniu potrzeb swoich klientów? Co z odpowiedzialnością dostawców, bezpieczeństwem danych i prywatnością konsumentów?

W gronie krajowych i światowych ekspertów będziemy dyskutować o czterech aspektach Cloud Computingu, czyli wykorzystania rozproszonej mocy obliczeniowej oraz powierzchni dyskowej, oraz wykorzystania Cloud Services, czyli usług dostępnych na żądanie przez internet:

* biznesowym - scenariusze wdrożeń, modele kosztowe, zalety i wady
* prawnym - prywatność, odpowiedzialność, bezpieczeństwo danych, monopole zewnętrzne
* technicznym - kanały dostępu, skalowalność, time-to-market, bezpieczeństwo, TCO, ROI
* organizacyjnym - zmiany w środowisku pracy, bariery mentalne i organizacyjne

Wspólnie pokonamy żargon (techniczny i marketoidalny), ustalimy ramy prawne i rynkowe fakty, odsuniemy od siebie mity i niedomówienia. Dzięki wiedzy ekspertów z różnych dziedzin zamienimy szarą strefę niepewności we wskazówki i inspiracje dla opracowania najlepszych praktyk stosowania Cloud Computingu oraz Cloud Services w Polsce.

Rozmowa dotyczyć będzie stosowania Cloud Computingu w kluczowych sektorach gospodarki:

* zastosowania konsumenckie takie jak komunikacja, korzystanie z usług bankowych,
* zastosowania dla małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie marketingu, sprzedaży, finansów, rekrutacji
* zastosowania biznesowe w dużych firmach - telekomunikacja i media cyfrowe, bankowość i finanse, produkcja i dystrybucja, inne usługi,

Zapraszamy do dyskusji 10 lutego na temat przyszłości Cloud Services i Cloud Computing w polskim sektorze MŚP, branży bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, mediów cyfrowych, czy energetyce i gazownictwie.

Cloud Computing już tu jest. Pora oddzielić fakty od mitów.

Agenda: www.tmtevents.pl

Zarejestruj się teraz: www.tmtevents.pl

Do 31 stycznia wejściówka TANIEJ, tylko 299 zł!
Agata Modzelewska

Agata Modzelewska PR, Centrum Promocji
Informatyki

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Zapraszamy do udziału w seminarium z cyklu AKADEMIA PRAWA KOMPUTEROWEGO
"ZMIANY W PRAKTYCE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH PO NOWELIZACJI USTAWY (OD 7 MARCA 2011 R.)"
2 marca 2011 roku, Warszawa

Specjalnie dla naszych odbiorców
5% RABATU na udział w seminarium

7 marca wchodzi w życie ustawa o zmianie ustawy o ochronie danych osobowych, a z nią - szereg zmian w poszczególnych instytucjach uregulowanych w przepisach ustawy. Zasadniczą zmianą jest przyznanie Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych uprawnienia do przymuszenia podmiotu zobowiązanego decyzją do wykonania decyzji - GIODO będzie uprawniony do nałożenia na adresata decyzji grzywny w celu przymuszenia do jej wykonania. Kolejne zmiany dotyczą funkcjonowania samego Generalnego Inspektora, postępowań kontrolnych przez niego prowadzonych, a także takich instytucji już znanych w praktyce, jak udostępnianie danych osobowych, czy zgoda na przetwarzanie danych.

Tej tematyce poświęcimy XLVIII edycję seminarium w cyklu AKADEMIA PRAWA KOMPUTEROWEGO "ZMIANY W PRAKTYCE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH PO NOWELIZACJI USTAWY" a przedstawicieli firm i instytucji publicznych zapraszamy do udziału w niej.
Prowadzenie obrad: adwokat dr Paweł Litwiński, Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Sp. p.

PROGRAM
http://www.cpi.com.pl/imprezy/2011/zpodo/index.php

RABATOWY FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
https://www.cpi.com.pl/imprezy/2011/zpodo/formularz_pr_...

Organizator: Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.; kontakt: pr@cpi.com.pl
Monika Olejniczak

Monika Olejniczak PRINCE2 Approved
Trainer, M_o_R
Approved Trainer

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Ochrona danych osobowych - szkolenie

10.03.2011r., godz.9.30-15.30
Warszawa

Opis szkolenia:
Ochrona danych osobowych pojęcie, które w ostatnich latach jest coraz popularniejsze nie tylko w mediach ale również i w życiu wielu osób. Szkolenie ma za zadanie zaprezentować jego uczestnikom czym są dane osobowe, jak należy je chronić czym są zbiory danych osobowych, kto i w jakich okolicznościach może je tworzyć, gromadzić i przetwarzać. Zostanie wyjaśnione pojęcie i zakres uprawnień Administratora Bezpieczeństwa Informacji oraz stworzone odpowiednie regulaminy.

Podczas szkolenia jego uczestnicy zapoznają się z ustawą o ochronie danych osobowych, najnowszym orzecznictwem sądowym oraz ze sposobem na dochodzenie swoich praw w związku z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych. Szkolenie poruszy temat struktury ochrony danych osobowych w firmach prywatnych, przybliżone zostanie zakres działalności Generalnego Inspektora Danych Osobowych po zmianach w ustawie o ochronie danych osobowych.

Ważnym aspektem szkolenie będzie omówienie odpowiedzialności prawnej w związku z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych. Poruszony zostanie temat portali społecznościowych i bezpieczeństwa danych osobowych udostępnianych w sieci.

Trener:
Marcin Sobota
- Z wykształcenia prawnik z zamiłowania trener i odkrywca ciekawych miejsc w Polsce. Ukończył prawo w WSHiP im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie ma również ukończone studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Jego specjalnością podczas studiów było prawo cywilne, handlowe i administracyjne. Od początku swojego „życia zawodowego” związany z prawem. Prowadzi szkolenia z ochrony danych osobowych, praw autorskich i praw pokrewnych, własności przemysłowej, prawa administracyjnego i prawa cywilnego. Ma na swoim koncie szkolenia dla pracowników administracji samorządowej jak i firm prywatnych. Jego zainteresowania to podróże i motoryzacja, uprawia tenis ziemny i piłkę nożną. Zimą jeździ na nartach i łyżwach.

Koszt szkolenia wynosi 350,00 zł . Druga osoba z tej samej firmy płaci jedynie 300,00zł
Cena zawiera: Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe (skrypt, notes, długopis), certyfikat ukończenia szkolenia oraz przerwy kawowe.

Informacje i rezerwacje:
Tel.604-587-831, 606-434-694
e-mail: sylwia.koziol@muna.waw.pl
Barbara Kowalewska

Barbara Kowalewska SEM / Performance /
Social Media

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Szkolenie

Ochrona danych osobowych w praktyce, w kontekście nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych

28 marca 2011r.
Warszawa


Szczegóły szkolenia

Cele szkolenia:
- Poznanie założeń nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych.
- Zdobycie praktycznej wiedzy na temat bezpiecznego przetwarzania danych osobowych.
- Zdobycie wiedzy na temat obowiązków ciążących na administratorze danych w kontekście
nadchodzących zmian w ustawie.
- Zdobycie praktycznych umiejętności dotyczących prawidłowego przygotowania dokumentacji
wymaganej przez ustawę o ochronie danych osobowych.
- Poznanie nowych zadań i kompetencji GIODO.
- Zapoznanie uczestników z nowymi zasadami odpowiedzialności karnej.

Adresaci szkolenia:
Pracownicy mający dostęp do danych osobowych, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych osobowych, dokumentację przetwarzania danych osobowych i rejestrację zbiorów danych osobowych w GIODO oraz administratorzy bezpieczeństwa informacji.

Korzyści dla uczestnika:
- Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych.
- Zdobycie wiedzy na temat sposobów realizacji wymogów płynących z nowelizacji ustawy
o ochronie danych osobowych.
- Poznanie zasad zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych rejestracji zbiorów danych
osobowych.
- Zdobycie praktycznej wiedzy dotyczącej procedur związanych z naruszeniem zasad ochrony
danych osobowych.
- Umiejętność przygotowania dokumentacji wymaganej przez ustawę o ochronie danych
osobowych.

Korzyści dla firmy:
- Poznanie założeń nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych i jej konsekwencji w zakresie
działania firmy.
- Poznanie sposobów zapewnienia zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych.
- Przedstawienie sposobów zabezpieczania danych osobowych.

Bardzo ważna jest dla nas satysfakcja Uczestników z udziału w szkoleniu, dlatego już w formularzu rejestracyjnym macie Państwo możliwość zadania pytań Prowadzącemu.
Pozwoli to nam bardziej ukierunkować się na potrzeby Uczestników, a Państwo macie pewność,że uzyskacie odpowiedź, na interesujące Was zagadnienia.


Rejestracja uczestnictwa

Informacje o szkoleniu

Kontakt
Barbara Kowalewska
barbara.kowalewska@multitrain.pl
tel. 22 216 67 13
http://multitrain.pl
Monika Górnowicz

Monika Górnowicz e-promocja,
szkolenia otwarte,
Student -
Uniwersytet im. ...

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Serdecznie zapraszamy na szkolenie:

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH: REGULACJE PRAWNE A ASPEKT PRAWNY

Proponujemy Państwu uczestnictwo w 2-dniowym szkoleniu (łącznie 16 godzin) skierowanym do pracowników i przedstawicieli instytucji rządowych, samorządowych, firm prywatnych, instytucji pożytku publicznego, stowarzyszeń i innych, które gromadzą, przetwarzają i administrują danymi osobowymi.

Dzięki naszemu szkoleniu posiądą Państwo wiedzę z zakresu:

*przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zarówno krajowych, jak i unijnych
*ochrony danych osobowych
*sposobów pozyskiwania i udostępniania tych danych
*wykorzystania danych zgodnie z prawem
*odpowiedzialności karnej w przypadku naruszenia przepisów

Szkolenie prowadzone będzie przez Marcina Sobotę - prawnika specjalizującego się w prawie cywilnym, handlowym i administracyjnym. Gwarantujemy, że podczas szkolenia zostaną Państwo zapoznani z praktycznym zastosowaniem i wykorzystaniem zdobytej wiedzy, a także będą mogli skonsultować się z prowadzącym spotkanie.

Link do szkolenia na stronie internetowej:
http://mediastorm.edu.pl/ochrona-danych-osobowych-regu...

Termin szkolenia: 21-22.03.2011 w godzinach 10:00-18:00
Miejsce: Mediastorm-Centrum Szkoleń Medialnych, ul. Dąbrowskiego 7/6 Poznań
Cena: 1107 zł brutto
(ze zniżką dla pracowników administracji państwowej oraz organizacji pozarządowych: 984 zł brutto)
Zapisy i kontakt: zgłoszenia przyjmujemy do 14.03.2011 zgłoś się

W ramach szkoleń zapewniamy:
*Spotkania i konsultacje przed szkoleniem,
*Diagnozę potrzeb szkoleniowych, 
*Przygotowanie projektu szkolenia,
*Materiały dla uczestników,
*Ewaluację po szkoleniu,
*Ocenę efektywności szkolenia,
*Certyfikaty ukończenia szkolenia,
*Obiad i catering kawowy

Zapraszamy do kontaktu:
http://www.mediastorm.edu.pl

tel: +48 531 997 333
+48 662 535 295
Pn.-pt. 10:00-18:00
E-mail: info@mediastorm.edu.pl

Nasz adres:
Mediastorm—Centrum Szkoleń Medialnych
Ul. Dąbrowskiego 7/6
60-838 Poznań
Agnieszka Różnicka

Agnieszka Różnicka specjalista ds.
promocji, MultiTrain

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Jak nie backup, to co?

* utrata cennych danych
* dodatkowe koszty związane z ich odzyskaniem
* wstrzymanie procesów w przedsiębiorstwie
* zmniejszenie efektywności pracy


Zapewnienie bezpieczeństwa danych firmowych - tak istotny temat z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwem - stał się obecnie jednym z podstawowych elementów długofalowych strategii przedsiębiorstw.
Bo gdyby odpowiedzieć sobie na pytania: jak wiele z utraconych danych uda się odzyskać po awarii, jakie koszty poniesiemy w związku z tym procesem i w końcu jak można było tego uniknąć, dojdziemy do wniosku, że akurat w tej kwestii warto wyjść na przód, aby nie musieć uczyć się na błędach.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji:

„Systemy backupu i archiwizacji – kompleksowa ochrona zasobów firmy”

21 kwietnia 2011 r.
Centrum Bankowo-Finansowe „Nowy Świat” - Warszawa


W programie, m.in. wykłady:

* "Bezpieczna firma w niebezpiecznych czasach" - Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji - Krzysztof Chełpiński

* "Ochrona danych osobowych w kontekście tworzenia kopii zapasowych" - Nasza Klasa - Maciej Kołodziej

* "Netgear Ready NAS - korzystne zabezpieczenie danych" - Netgear Poland - Robert Kulasiński'"

* "Ctera – system archiwizacji z centralnym zarządzaniem" - EPA Systemy - Grzegorz Bielawski

Pozostałe zagadnienia tematyczne, które będą poruszane podczas konferencji:
* backup danych: plików, baz danych, poczty elektronicznej, aplikacji, * treści, multimediów,
* backup systemów operacyjnych,
* backup on-line,
* rozwiązania storage’owe,
* outsourcing usług archiwizacyjnych,
* zagadnienia prawne.

W programie również wystawa rozwiązań firm: Evercom, Netgear Poland, Sprint Data Center

Do udziału zapraszamy:

* dyrektorów/kierowników działów IT,
* oficerów bezpieczeństwa,
* osoby odpowiedzialne za politykę ciągłości działania

Udział w konferencji jest bezpłatny dla ww. osób.
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA! Decyduje kolejność zgłoszeń


Rejestracja: http://www.multitrain.pl/home/kalendarium/systemy-back...

Udział jest płatny: dla pozostałych osób, w tym przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych (w tematyce backupu, rozwiązań storage) - opłata za osobę wynosi 1000 PLN +VAT*.
*Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia przedstawicieli wyżej wymienionych firm.

Kontakt:
Anna Włodarska
Koordynator Projektu
tel. 22 224 06 47
anna.wlodarska@multitrain.pl

http://www.multitrain.pl
Sławomir Stańczuk

Sławomir Stańczuk Prezes Zarządu
Polish Business Club
Sp. z o.o

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach


Obrazek

Serdecznie zapraszam na szkolenie: Pomiar skuteczności zabezpieczeń w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji zgodnie z ISO/IEC 27004:2009, które odbędzie się 18 kwietnia 2011 w Warszawie.

Celem szkolenia jest zapoznanie się ze sposobami pomiaru i miernikami w bezpieczeństwie informacji zagadnieniem ważnym i trudnym w praktyce gdyż dopiero omawiana norma ISO/IEC 27004:2010 poddaje praktyczne zalecenia.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się wdrążeniem eksploatacja i monitorowaniem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg ISO/IEC 27001 a także sprawami bezpieczeństwa informacji oraz oceny istniejących zabezpieczeń.

Zajęcia będą miały postać wykładu dotyczącego ISO/IEC 27004 połączonego z podaniem przykładów zastosowania mierników i ćwiczeń dotyczących budowy mierników nie omówionych w normie oraz praktycznych zaleceń wykorzystania mierników w SZBI
Wyjaśnione będzie także powiązanie mierników z wynikami zarządzania ryzykiem.

Poniżej harmonogram szkolenia:
1. Wprowadzenie – znaczenie pomiaru zabezpieczeń z doświadczeń praktycznych
2. Budowa ISO/IEC 27004:2009
3. Wymagania ISO/IEC 27001 dotyczące pomiaru zabezpieczeń
4. Przegląd pomiaru zabezpieczeń
5. Odpowiedzialność kierownictwa
6. Mierniki i opracowanie pomiarów budowa programu pomiaru bezpieczeństwa informacji
7. Wykonywanie pomiarów
8. Analiza wyników i raportowanie
9. Ocena i doskonalenie
10. Szablon dla konstrukcji mierników
11. Przykłady mierników
12. Ćwiczenia za zastosowania mierników
13. Dodatkowe mierniki – przykład budowy
14. Pomiar zabezpieczeń a zarządzanie ryzykiem
15. Aktualny stan norm z rodziny ISO/IEC 27000 i ISO/IEC 2703x

Koszt uczestnictwa w szkoleniu:
Cena udziału: 2090zł + VAT
Cena first minute: 1790zł + VAT – ważna jedynie do końca miesiąca!

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.isecman.org/zarzadzanie_bezpieczenstwem

Pozdrawiam
Sławomir Stańczuk
Email: slawomir.stanczuk@software.com.pl
Tel.: 22 427 37 10

SW Konferencje Sp. z o.o. sp. k.
ul. Bokserska 1
02-682 Warszawa

konto usunięte

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach


Obrazek

Witam serdecznie,

zapraszam na szkolenie Testy penetracyjne systemów IT, które odbędzie się 13-15 czerwca 2011r. w Warszawie.


Celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu przeprowadzania testów penetracyjnych systemów IT przy użyciu narzędzi Open Source i wybranych narzędzi komercyjnych.

Zakres obejmuje również podstawy szacowania ryzyka oraz prezentację i praktyczne przećwiczenie metod przełamywania zabezpieczeń, jak również metod obrony przed nimi.


Przeznaczone jest dla specjalistów ds. bezpieczeństwa, audytorów, administratorów systemów lub innych pracowników działów IT i/lub bezpieczeństwa, odpowiedzialnych za zapewnienie lub testowanie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych.


W ramach szkolenia:

- Cykl wykładów teoretycznych omawiających poszczególne elementy związane z testami penetracyjnymi systemów IT,
- Ćwiczenia praktyczne mające na celu utrwalenie zdobywanej wiedzy,
- Podręcznik “Hacking zdemaskowany” autorstwa Stuart McClure, Joel Scambray, Georg Kurtz,
- Materiały szkoleniowe w postaci drukowanej i elektronicznej,
- Przerwy kawowe,
- Obiad,
- Certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia.


Korzyści:

- Praktyczna znajomość bezpieczeństwa systemów IT,
- Poznanie standardów wykonywania testów penetracyjnych / bezpieczeństwa,
- Poznanie podstaw szacowania ryzyka dla systemów teleinformatycznych,
- Uzyskanie umiejętności przeprowadzania testów penetracyjnych / bezpieczeństwa,
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi Open Source do wykonywania testów penetracyjnych,
- Poznanie podstaw technik ataków na systemy operacyjne i aplikacje WWW (OWASP),
- Praktyczna znajomość obsługi narzędzia Metasploit,
- Praktyczna znajomość obsługi narzędzia Nessus,W3f, Nikto i innych,
- Umiejętność interpretacji uzyskiwanych wyników testów.


Zespół instruktorów:

- Artur Maj (Prevenity Sp. z o.o.)
- Marek Janiczek (Prevenity Sp. z o.o.)
- Przemysław Skowron


Więcej informacji: isecman.org/testy_penetracyjne


Pozdrawiam i zapraszam,

Patryk Rutkowski
--
e-mail: patryk.rutkowski@isecman.org
tel.: 22-427-36-84
fax: 222-44-24-59
Beata Bednarek

Beata Bednarek SW Konferencje
Sp.z.o.o. Sp.k.

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Ochrona danych osobowych po nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych z 2010r.

Serdecznie zapraszam na jednodniowe szkolenie z ochrony danych osobowych po nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych z 2010r., które odbędzie się 26 maja 2011r. w Warszawie. Szkolenie poprowadzi Pan Grzegorz Sibiga.

Celem szkolenia jest przedstawienie i usystematyzowanie wiedzy na temat przepisów o ochronie danych osobowych, po nowelizacji ustawy o ochronie danych osobowych uchwalonej w październiku 2010 r. oraz z uwzględnieniem orzecznictwa GIODO i sądów administracyjnych. Na szkoleniu zostaną omówione aktualne problemy związane ze stosowaniem tych przepisów. Szczególnych akcent zostanie położony na konsekwencje tegorocznych zmian w ustawie. Nowela została przyjęta po blisko 3 latach prac parlamentarnych nad kontrowersyjnym projektem, znacząco zmienia kompetencje GIODO i modyfikuje niektóre obowiązki administratora danych.

Szkolenie jest adresowane do:
- administratorów bezpieczeństwa informacji,
- osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych w jednostce organizacyjnej,
- prawników zajmujących się problemami prawnej ochrony informacji

Cena udziału w szkoleniu: 750zł + 23% VAT

W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe
- dwie przerwy kawowe
- obiad
- potwierdzenie udziału w szkoleniu

Harmonogram oraz więcej informacji znajdą Państwo na stronie:
http://isecman.org/ochrona_danych_osobowych

W razie pytań proszę o kontakt:
Beata Bednarek
SW Konferencje Sp.z.o.o. Sp.k.
beata.bednarek@software.com.pl
Tel: 22 427-37-10
Martyna R.

Martyna R. Specjalista ds.
projektów UE

Temat: Informacje o konferencjach i szkoleniach

Firma Lechaa Consulting Sp. z o.o. zaprasza na szolenie: Ochrona danych osobowych z uwzględnieniem zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy o ochronie danych osobowych

Termin szkolenia: 23 maja 2011 r. godz. 9:00 – 15:30
Miejsce szkolenia: Hotel HETMAN, Rzeszów ul. Langiewicza 29b

Adresaci szkolenia: Kadra kierownicza oraz pracownicy przedsiębiorstw i szeroko rozumianej administracji publicznej (urzędy, szpitale, administracja skarbowa, szkoły i placówki oświatowe, instytucje kultury itp.) przetwarzający dane osobowe. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób, które dopiero wdrażają się w temat jak i tych, którzy są odpowiedzialni za ochronę danych w instytucji. W szkoleniu mogą brać udział również osoby, które chcą znaleźć odpowiedź na konkretne nurtujące ich pytania rodzące się w toku realizacji obowiązków służbowych związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Cel szkolenia: Celem szkolenia jest uzyskanie kompleksowej wiedzy na temat przepisów z zakresu ochrony danych osobowych z uwzględnieniem zmian wprowadzonych nowelizacją ustawy o ochronie danych osobowych. Poprzez połączenie wykładu z konsultacjami uczestnicy mogą nie tylko uzyskać wiedzę z zakresu przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, ale też mają możliwość wyjaśnienia nurtujących problemów

W trakcie szkolenia uzyskają Państwo m. in. odpowiedzi na następujące pytania:
 Jak prawidłowo opracować dokumentację z zakresu danych osobowych?
 Jakie zbiory danych osobowych podlegają rejestracji w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych?
 Jakie obowiązki spoczywają na kierowniku jednostki w zakresie ochrony danych osobowych?
 Jaka jest odpowiedzialność kierownika jednostki oraz pracownika w zakresie danych osobowych?
 Jak prawidłowo zabezpieczyć dane osobowe?
 Jak przygotować się do kontroli GIODO?
 Jakie praktyczne znaczenie ma nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych ?

Szkolenie poprowadzi:
Marcin Kaszuba prawnik i doświadczony trener, Kierownik Biura ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz Administrator Bezpieczeństwa Informacji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Od 2005 r. prowadzi audyty i kontrole z zakresu ochrony danych osobowych oraz regularnie szkoli pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z zakresu danych osobowych. Przeprowadził wiele szkoleń z tej tematyki m.in. dla pracowników i dyrektorów szkół i placówek oświatowych, nauczycieli, doradców metodycznych, pracowników kadr, księgowości i administracji.

Szczegółowy program szkolenia:

1. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych:
1. Akty prawne krajowe i międzynarodowe z obszaru ochrony danych osobowych.
2. Zasadnicze pojęcia i zakres stosowania ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
3. Podstawy umożliwiające legalne przetwarzanie danych osobowych.
4. Prawa osoby, której dane dotyczą.
5. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych – zadania i kompetencje.
2. Praktyczne aspekty przetwarzania danych osobowych:
1. Dopuszczenie i upoważnienie osób przetwarzających dane osobowe
2. Dokumentacja z zakresu danych osobowych (polityka bezpieczeństwa danych osobowych, instrukcja określająca sposób zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych).
3. Rejestracja zbiorów danych osobowych.
4. Przepisy karne.
5. Zabezpieczenie danych osobowych.
6. Dobre praktyki w zakresie ochrony informacji.
3. Nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych – wprowadzone zmiany i ich konsekwencje:
1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
2. Nowe uprawnienia Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
3. Zmiany dotyczące kontroli GIODO.
4. Wystąpienie GIODO zmierzające do zapewnienia skutecznej ochrony danych osobowych.
5. Udostępnianie danych.
6. Zgłaszanie zbiorów danych osobowych do rejestracji.
7. Przepisy karne.
4. Ochrona danych osobowych – najczęstsze problemy i naruszenia – jak im zapobiegać? - Prezentacja przykładów przetwarzania danych osobowych, wskazanie konkretnych przykładów naruszeń (w tym orzecznictwo).


Każdy uczestnik szkolenia otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz przykładowe wzory dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych (m. in. politykę bezpieczeństwa danych osobowych, instrukcję zarządzania systemami informatycznymi, upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, rejestr upoważnień, klauzulę informacyjną, wypełniony formularz zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO).

Koszt uczestnictwa w szkoleniu: 400 zł brutto/osoba

Koszt uczestnictwa obejmuje:
obsługa organizacyjna szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe, indywidualne konsultacje z wykładowcą, ciągły serwis kawowy, lunch w formie bufetu, zaświadczenie ukończenia szkolenia

Termin zgłoszenia: 16 maja 2011 r.
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia w przypadku otrzymania zbyt małej liczby Zgłoszeń. O ewentualnym odwołaniu szkolenia zostaną Państwo poinformowani telefonicznie.

Zgłosznia prosimy przesyłać faxem (karta zgłoszeniowa do pobrania tutaj)

Kontakt: tel. 691 681 080 lub 81/759-30-11 wew. 34 lub 10, e-mail: szkolenia@lechaa.pl, http://lechaa.plMartyna Rucińska edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 15:28

Następna dyskusja:

Praktyczne informacje o pro...




Wyślij zaproszenie do