Temat: Aktualizacja wniosku do GIODO
Z tego co rozumiem to w opisanym przypadku będziemy mieli do czynienia z zaprzestaniem przetwarzania danych w 2 zbiorach przez jedną firmę, natomiast będą one przetwarzane tylko w drugiej firmie. W tej sytuacji procedura wygląda następująco. Pierwsza firma, o ile zupełnie zaprzestaje przetwarzać dane ze wspomnianych 2 zbiorów, pisze do GIODO pismo, w którym informuje urząd o tym, iż dane zawarte w tych zbiorach nie będą już przetwarzane i w związku z tym firma prosi o ich wykreślenie z rejestru. Natomiast druga firma, która przejmuje te zbiory musi je na nowo zarejestrować, gdyż zmienia się administrator danych osobowych, być może zmienią się środki zabezpieczeń etc. W każdym razie te 2 zbiory, które przechodzą do nowej firmy, należy ponownie zarejestrować. Zgłoszenia zbioru danych do rejestracji można dokonać poprzez przesłanie formularza zgłoszenia w formie papierowej na adres Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), bądź też drogą elektroniczną (wymagany bezpieczny podpis elektroniczny). Wzór wniosku można znaleźć i pobrać stąd:
http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/530/j/pl/
Jeśli chodzi o zbiór „rejestr zamówień publicznych” to o ile nie są tam przetwarzane dane osób fizycznych, nie wymagana jest rejestracja takiego zbioru. Dane przedsiębiorców, a więc zarówno osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą jak i spółek (np. spółka akcyjna etc.) mają charakter publiczny, a więc są powszechnie dostępne i jako takie nie wymagają rejestracji w GIODO.
Jeśli chodzi o zbiór „oświadczenia majątkowe” to na tę chwilę wydaje się, że o ile są to informacje, które musicie ujawniać na podstawie konkretnego przepisu prawnego, a przede wszystkim mają one charakter jawny i publiczny, to nie będzie wymagana rejestracja takich zbiorów. Niemniej żeby jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, potrzeba więcej informacji o tym zbiorze. Po co zbierane są takie dane, jaki jest zakres etc.