Grażyna
T.
specjalista d/s
bhp,pasjonatka magii
roślin - zapraszam
d...
Temat: nowe przepisy
oto wycinek z artykułu Gazety Prawnej:"...nowela k.p. z 21 listopada 2008 r. nakłada na pracodawców znacznie więcej obowiązków, w tym zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Pracodawcy będą musieli wyznaczyć pracowników odpowiedzialnych za udzielenie pierwszej pomocy, ewakuację oraz ochronę przeciwpożarową. Z przepisów wynika, że ci ostatni muszą mieć co najmniej średnie wykształcenie i ukończone szkolenie inspektorów ochrony przeciwpożarowej lub tytuł zawodowy technika pożarnictwa. Aby wypełnić ten obowiązek, firmy będą musiały zatrudnić inspektora ochrony przeciwpożarowej lub skierować pracownika na szkolenie prowadzone przez jednostki dydaktyczne Państwowej Straży Pożarnej. Koszt takiego szkolenia wynosi obecnie 1247 zł. ..."
ciekawa jestem jak to ma wyglądać w jednoosobowej firmie... właściciel sam może sobie wyrobić papiery ppoż i BHP??
a z drugiej strony na forum e-bhp zadano pytanie:
"A co w przypadku gdy ja jako właściciel firmy mam zawodowe wykształcenie, mam 5 pracowników także z zawodowym wykształceniem, i teraz tak Ja jako właściciel pracuje w biurze, 1 pracownik pracuje w warsztacie który mieści się w innym miejscu niż moje biuro, a kolejni pracownicy są kierowcami i jeżdżą po Europie tirami, to postawmy pytanie w którym miejscu ma pracować ten niby specjalista, kogo ma ochraniać od pożaru, mnie, pracownika warsztatu czy może któregoś z kierowców?"
co o tym myślicie ??