Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Prawo konsumenckie: Przez telefon można porozmawiać....

Wypowiedziane przez klienta do słuchawki słowo „tak” nie wystarcza do zawarcia, a nawet przedłużenia umowy. Nabywca musi swoją zgodę jeszcze potwierdzić mailowo lub na piśmie.

Chociaż nowe przepisy konsumenckie obowiązują od ubiegłego roku, wciąż wielu przedsiębiorców uważa, że umowę można skutecznie zawrzeć przez telefon. Tymczasem art. 20 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) zmienił zasady gry.

Nie wystarczy już sam kontakt telefoniczny, a uzgodnienia przez telefon nie mają znaczenia dla skutecznego zawarcia umowy. Trzeba wymienić potwierdzające pisma, e-maile lub oświadczenia na innych trwałych nośnikach – przypomina dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska, radca prawny w kancelarii Wierzbowski Eversheds.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/897271,prawo-kon...