Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Obsługuj swojego Klienta tak, jak sam chciałbyś być...

1)70% wrażeń klienta na temat firmy i jej produktów związanych jest ze sposobem, w jaki został potraktowany– McKinsey
2)96% niezadowolonych klientów nie narzeka, ale większość (91%) z nich już nigdy nie dokona zakupu ponownie– 1st Financial Training services
3)68% klientów odchodzi dlatego, że zostali źle potraktowani przez zespół obsługi klienta danej firmy– US Chamber of Commerce
4)Klient jest 4 razy bardziej skłonny przejść do konkurencji, jeśli jego niezadowolenie dotyczy obsługi klienta, a nie produktu czy ceny– Bain & Company
5)Niezadowolony konsument powie o swoim negatywnym doświadczeniu z Twoją firmą 9-15 osobom. Zadowolony klient opowie o tym 4-6 znajomym– White House Office of Consumer Affairs
6)Pozyskanie nowego klienta kosztuje 6-7 razy więcej niż utrzymanie klienta, który już raz dokonał u Ciebie zakupu– Bain & Company
7)Prawdopodobieństwo sprzedania kolejnego produktu klientowi, któremu sprzedało się coś wcześniej wynosi 60-70%. Prawdopodobieństwo sprzedania produktu i usługi do zupełnie nowego klienta wynosi 5-20%– Marketing Metrics
8)Wzrost współczynnika utrzymania stałych klientów o 2% przynosi średnio taki sam efekt, jak redukcja kosztów o 10%– Leading on the Edge of Chaos, Emmet Murphy & Mark Murphy

konto usunięte

Temat: Obsługuj swojego Klienta tak, jak sam chciałbyś być...

Zdobycie klienta nie jest tak trudne jak jego utrzymanie. Szkoda, że firmy telekomunikacyjne tego nie rozumieją, bardziej im zależy na pozyskaniu nowego niż utrzymaniu istniejącego.

konto usunięte

Temat: Obsługuj swojego Klienta tak, jak sam chciałbyś być...

Andrzej M.:
Zdobycie klienta nie jest tak trudne jak jego utrzymanie. Szkoda, że firmy telekomunikacyjne tego nie rozumieją, bardziej im zależy na pozyskaniu nowego niż utrzymaniu istniejącego.

Niestety taki stan rzeczy może w dużej mierze wynikać z niskiego rozwoju świadomości konsumenckiej w Polsce. Być może również w niektórych branżach z braku "prawdziwej rynkowej konkurencji" . Od znajomych pracujących za granicą usłyszałem kiedyś że nieraz dostają coś za darmo aby tylko zostali w danej sieci komórkowej.
Polacy mimo iż dają się traktować jako nabijany wolumen i tak nie zmieniają swoich usługodawców.
Trochę jeszcze nam brakuje do Europy zachodniej

konto usunięte

Temat: Obsługuj swojego Klienta tak, jak sam chciałbyś być...

Mateusz K.:
Niestety taki stan rzeczy może w dużej mierze wynikać z niskiego rozwoju świadomości konsumenckiej w Polsce
Może i świadomość konsumencką mamy nie za wysoką, ale Menagerowie są wyszkoleni i wiedzą, że taka technika daleko ich nie zaprowadzi. To oznacza, że kierują się chęcią zysku i „łupią niemiłosiernie naiwnych konsumentów” doskonale sobie z tego zdając sprawę. To świadczy o przekładaniu chęci zysku nad etykę zawodową. Oczywiście niewykształceni konsumenci nie kojarzą tego z działalnością PR firmy i dlatego im ufają. Mam zastrzeżenia do ekspertów, którzy nie wychwytują tych technik i nie nagłaśniają w opinii masowej. To może wynikać z tego, że pracują dla tych firm i nie mogą wygłaszać takich teorii. Nasz rynek nie ma wykształconych mechanizmów obronnych w postaci niezależnych grup ekspertów i dlatego nie możemy się równać z zachodem. Tam ludzie nie są bardziej świadomi tylko istnieją organizacje opiniotwórcze, które na nich wpływają a są niezależne od firm. To jest tajemnica zachodu a nie ich świadomość konsumencka.



Wyślij zaproszenie do