Maciej W. Menedżer
Temat: Konflikt w zespole – jak sobie z nim radzić?
W pracę w zespole wpisany jest konflikt. Jeżeli zespół pracuje ze sobą już jakiś czas, jest prawie niemożliwe, że wszyscy zawsze będą się ze sobą zgadzać w każdej kwestii. Rolą menadżera nie są próby dążenia do takiej utopii, ale odpowiednio wczesna identyfikacja problemów i mądre działania prowadzące do ich rozwiązania. Pierwszy element jest tu szczególnie ważny. Nierzadko lider deklaruje, że z rozwiązywaniem konfliktów nie ma żadnych problemów, jednak uparcie stara się nie zauważać tych, które powstają w grupie jego współpracowników. Mimo że atmosferę można ciąć nożem, on nie reaguje, bo przecież jeśli nikt się nie skarży, to problem nie istnieje, prawda? Takie spojrzenie na sytuację nie jest właściwe. Ignorowany konflikt będzie narastał i niekorzystnie odbije się na biznesie. W takim razie co robić?http://cvexpert.pl/konflikt-w-zespole/