konto usunięte
Temat: Czy dzisiaj jest dobry moment?
W czerwcu 2008 roku przeprowadzono gotowość przedsiębiorstw do podjęcia zmian i wprowadzenia przedsięwzięć innowacyjnych. Z uwagi na ówczesną dobrą sytuację rynkową, ponad 80% firm twierdziło, iż nie potrzebuje innowacji, bo nie może nadążyć nad realizacją zleceń. „Po co wprowadzać innowacje, gdy wszystko idzie dobrze?” Pół roku później, w lutym 2009 roku, 80% badanych firm twierdziło, iż muszą się skupić na przetrwaniu i na razie nie ma możliwości wprowadzania działań innowacyjnych…Czy polscy managerowie wciąż myślą liniowo, postrzegając biznes jako sekwencję wydarzeń mających swoje jedyne, oczywiste przyczyny?
Czy firmy zarządzane są przez pryzmat wydarzeń? - sprzedaży z ostatniego miesiąca czy kwartału, zapowiedzianych nowych produktów u konkurencji, kryzysu światowego i reagowania na nie?
Jakie są Wasze obserwacje?
I czy dzisiaj jest dobry moment, aby jako dyrektor, właściciel, czy manager firmy, zastanowić się nad modelem prowadzenia firmy, kierunkiem, w jakim będzie się zmieniać w przyszłości?
Czy jest czas, by myśleć o innowacyjności i tworzeniu własnej rzeczywistości biznesowej?
Czy skazani jesteśmy na reagowanie i dostosowywanie się do warunków i możliwości, jakie stwarza sytuacja?