konto usunięte
Temat: Otwarcie festiwalu - FRAKTALE & FRIENDS forward_me
OTWARCIE FESTIWALUFRAKTALE & FRIENDS forward_me - OTWARCIE FESTIWALU
17 listopada (wtorek), godz. 19:00, Teatr Polski, ul. 27 Grudnia 8/10
60 min., wstęp: 15/20 zł (do nabycia w kasie Teatru Polskiego)
forward_me otwiera II Międzynarodowy Festiwal Twórczości Kobiet No Women No Art. Jest spontanicznym pomysłem, wynikającym z potrzeby odreagowania internetowo-medialnego zgiełku. Inspiracją i punktem wyjścia do pracy nad projektem stały się między innymi: portale społecznościowe typu facebook, krążące w internecie łańcuszki szczęścia, skype, reality show, plotkarskie czasopisma i programy prezentujące życie celebrytów. forward_me korzysta ze współczesnych środków artystycznego wyrazu: obok działań scenicznych pojawią się projekcje video i live act muzyki elektronicznej.
Fraktale to grupa kobieca, w teatralny i artystyczny sposób reagująca na rzeczywistość, chętnie wkraczająca w przestrzenie marginalne. Od roku 2001 zespół zrealizował szereg spektakli, projektów, akcji teatralnych i happeningów (udział między innymi w: Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Malta w Poznaniu, Międzynarodowym Festiwalu Artystów Ulicy w Szczecinie, festiwalu Fanaberie Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, Łódzkich Spotkaniach Teatralnych, Międzynarodowym Festiwalu w Dunkierce).
Fraktale zaprosiły do swojego projektu:
An On Bast, czyli Anna Suda z Poznania, nazywana jest pierwszą damą polskiej elektroniki. Przygodę z muzyką elektroniczną rozpoczęła w 2003 roku (choć i tak wszystko zaczęło się, kiedy zaczęła grać na pianinie w wieku czterech lat…). Przełomowy w jej karierze był rok 2006 – wtedy to wydaje pierwszy album "WELCOME SCISSORS" i bierze udział w prestiżowych warsztatach muzycznych Red Bull Music Academy w Melbourne. Zdobyte wówczas nowe doświadczenia oraz udział performerski w kolejnych koncertach i festiwalach: Sonar (Barcelona), Strom (Kopenhaga), Kvitnu (Kijów), Numusic (Stavanger), Unsound (Toruń), Plateaux (Toruń), Audioriver (Płock), poszerzają umiejętności i obszary zainteresowań producentki. Powstają kolejne płyty: „Happy-Go-Lucky”(Etalabel 2006) i „Words Are Dead” (Rednetic 2008). Zafascynowana taneczną energią w 2009 roku wydaje EP “Calypso” (La Folia Recordings/USA ) utrzymaną w klimacie minimal techno. Delicate synthetic music", przestrzenny idm pełen melodii, tekstów, klików, zgrzytów i wszystkiego, co ważne pomiędzy - tak An On Bast mówi o swojej twórczości.
Dj Joana - nienasycony apetyt na odkrywanie coraz to świeższych dźwięków oraz niestrudzona chęć do ciągłego rozwijania i udoskonalania indywidualnego, nietuzinkowego brzmienia. Mixy Joany (prywatnie – Joanny Tomczak) zawsze są zaplanowane i głęboko przemyślane, co sprawia, że muzyczny apetyt klubowiczów rośnie w trakcie „konsumpcji”. To trochę jak hołd dla scenariusza Tarantino - wszystkie jej „krótkie historie” są fascynujące same w sobie i mogą wydać się niektórym chaotyczne. Prawdziwie docenić je można dopiero po wysłuchaniu całej „opowieści”, od deski do deski. Joana jest zdecydowaną zwolenniczką najnowocześniejszej technologii, z których nie boi się korzystać w studiu i za deckami. Wkroczyła również niedawno w kolejny etap swej miłości do muzyki, współtworząc własne tracki, poprzez eksperymentowanie i stawianie pierwszych kroków w świecie produkcji razem z kolektywem C.I.A oraz An on Bast.
Ewa Janicka zajmuje się rejestracją i montażem video, tworzy filmy krótkometrażowe oraz wizualizacje do spektakli teatru "Prefabrykaty". Współpracuje z kolektywem artystycznym "Kakofonikt". Zrealizowała wizualizacje do akcji duetu performatywnego "janicka_elsner".
Johnny Popiel - wokalista, aktor, performer. W latach 2002-03 studiował w Music & Arts w Skid More College w Saratoga Springs w stanie New York. Od 1995 artysta współpracował z francuskimi teatrami Compagnie Les Passagers i Compagnie TranssExpress. W 2001 brał udział w tryptyku "Sex, Drugs & Rock 'n' Roll" Teatru Usta Usta. W ramach współpracy z Polskim Teatrem Tańca występował w wielu spektaklach, aż w 2008 roku współtworzył spektakl w atelier PTT. Podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych współpracował z Nowojorskimi teatrami: The Independent Theatre, West Side Theatre oraz The Cutting Room.