Dorota Zbroszczyk

Dorota Zbroszczyk kierownik skupu,
P.W.Radostowa

Temat: Proszę o wyjaśnienie wątpliwości

Podpisałam umowę z biurem pośrednictwa w sierpniu 2008 r..
Biuro to wskazało mi dwie nieruchomości i tę drugą zdecydowałam się zakupić.
Jednak w międzyczasie pracownik biura, który pośredniczył w transakcji założył własne biuro o czym mnie nie powiadomił i nie podpisałam nowej umowy z jego biurem.
Na propozycję rozliczenia się z nim w formie gotówkowej(czy to wogóle jest praktykowane i co stanowi wtedy dowód wpłaty) nie zgodziłam się i zarządałam faktury od właściciela biura z którym
w owym czasie umowę podpisałam i kóre ma obecnie inną siedzibę.
Twierdzi on,że ma umowę z byłym pracownikiem na rozliczenie się
z nim na rozpoczęte przez niego transakcje.
Fakturę taką wystawiono mi w dniu podpisania aktu notarialnego.
Mam jednak odczucie, że coś tu nie gra.
Mam też pewne wątpliwości, czy właściciel mieszkania ktore kupiłam
miał wogóle podpisaną umowę z biurem i uiścił opłaę (wiem, że znał się dobrze z pracownikiem biura).
Czy mogę zażyczyć sobie wglądu w takie dokumenty, lub gdzie zwrócić się o sprawdzenie prawidłowości działania biura nieruchomości w sytuacji zmian jakie w nim nastąpiły.
Szczególnie zależałoby mi na opinii Pana Tomasza.

konto usunięte

Temat: Proszę o wyjaśnienie wątpliwości

Witam, Tomaszów tu wielu.
Moim zdaniem, ma Pani prawo do wglądu w dokumenty, bo to one świadczą min. o zakresie wykonanej usługi i bezpieczeństwie transakcji.
Jest tu kilka wątków.
1. czy w umowie, która Pani zawarła z firmą był wskazany zawodowo odpowiedzialny pośrednik z licencją?
2. czy to był ten, który założył potniej swoje biuro? ( nie przeszkadza to w niczym, –ponieważ Pani rozlicza się z firmą, z która zawarła umowę, jeśli nastąpiła tu jakaś cesja praw do wynagrodzenia za usługę to powinni Panią poinformować wcześniej)
3. Jeśli tak to, jakie miał umocowania z poprzednim pracodawcą ten Pan?
4. czy zawarto umowę pośrednictwa na oferowaną Pani nieruchomość? (właściciel mieszkania może znać pracownika, ale umowa musi być zawarta inaczej nie można wprowadzić nieruchomości do obrotu).
To tyle na gorąco, mam nadzieję, że transakcja odbyła się bez niespodzianek, a to jest najważniejsze.
Pozdrawiam, T
Dorota Zbroszczyk

Dorota Zbroszczyk kierownik skupu,
P.W.Radostowa

Temat: Proszę o wyjaśnienie wątpliwości

Dziękuję,nie spodziewałam się tak szybkiej odpowiedzi.
Przepraszam za gafę z pominięciem Pana nazwiska.
Odnośnie pytań, które Pan wyszczególnił :

1.tak
2.nie,to jego pracodawca; nie powiadomiono mnie, dowiedziałam się
o tym dopiero,gdy zadzwoniłam do biura kilka dni przed planowano-
wanym terminem podpisania aktu notarialnego i proponowano mi
abym kontaktowała się z byłym pracownikiem, który założył swoje
biuro.
3....nie wiem, ale chyba on sam nie ma licencji zawodowej do dziś,
bo w reklamie jego biura ktoś inny figuruje z adnotacją o posiadanej licencji, a przy jego nazwisku takich danych nie ma.
4.nie wiem ale mam odczucie, że nie

Było kilka niespodzianek ale odbyła się.
Spółdzielnia mieszkaniowa najpierw wystawiła zaświadczenie, że jest
on członkiem Spółdzielni (według mojego rozeznania przed podpisaniem aktu notatialnego powinien uregulować w Sp-ni należność za wykup gruntu),a w dniu podpisywania aktu tj.02.06.2009 r. przedstawiono nowe zaświadczenie(z taką samą datą jak poprzednie czyli 26.06.2009 r.) z ustnym wyjaśnieniem, że pracownik Sp-ni się pomylił, bo właściciel nie był członkiem (ha,ha).
Nie jestem pewna ale zdaje się, jeśli chodzio przepisy o uregulowaniu należności za grunt przed podpisaniem aktu notarialnego to są one takie same dla członków jak nieczłonków.
Wartość nieruchomości była przeszacowana o czym przekonałam się póżniej porównując ceny podobnych nierucomości z tego rocznika
i jej stanu technicznego (mieszkanie wymagało kapitalnego remontu).
Ta nauczka życiowa stanowczo za dużo mnie kosztowała.
Jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

Następna dyskusja:

Proszę o Opinię!!!




Wyślij zaproszenie do