konto usunięte

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

no właśnie, dużo się mówi o Nas - Pośrednikach, Agentach - w pewnej chwili w kilku wątkach powstały posty na temat Klientów ....

ponarzekamy ??

:)
Robert M.

Robert M. Zarządca
nieruchomości,
trener, negocjator,
handlowiec.

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

:) Jak widać nie ma powodów do narzekań :)

konto usunięte

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Myślę, że to wynika z obawy przed potencjalnym klientem, który może to przeczytać i zrazi się do biura całkowicie.
Robert M.

Robert M. Zarządca
nieruchomości,
trener, negocjator,
handlowiec.

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Marcin H.:
Myślę, że to wynika z obawy przed potencjalnym klientem, który może to przeczytać i zrazi się do biura całkowicie.

Nie jestem zwolennikiem narzekania i uprawiania czarnego PR niemniej jednak Marcin, Twoja sugestia mnie rozbawiła a z drugiej strony zainspirowała :) Może własnie to jest najlepsze rozwiązanie aby omijali Nas z daleka zwłaszcza klienci oszuści. Taka np. wyskakująca informacja na stronie www:

Drogi kliencie. Jeśli jesteś kombinatorem, oszustem, podstawionym klientem, nie dotrzymujesz terminów i obietnic, wszystko wiesz najlepiej, nie interesuje Cię współpraca oparta na partnerskich relacjach to wybierz "nie wchodzę". Jeśli zaś oczekujesz pomocy przy sprzedaży, kupnie, najmie, wynajmie nieruchomosci. Chciałbyś zaoszczędzić czas, przeprowadzić transakcję solidnie i bezpiecznie z poszanowaniem ciężkiej pracy, którą dla Ciebie wykonamy wybierz "wchodzę"

I w czterech literach mam, że Ci pierwsi się zrażą i obrażą :)Robert M. edytował(a) ten post dnia 02.08.12 o godzinie 16:56

konto usunięte

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Robert M.:
Marcin H.:
Myślę, że to wynika z obawy przed potencjalnym klientem, który może to przeczytać i zrazi się do biura całkowicie.

Nie jestem zwolennikiem narzekania i uprawiania czarnego PR niemniej jednak Marcin, Twoja sugestia mnie rozbawiła a z drugiej strony zainspirowała :) Może własnie to jest najlepsze rozwiązanie aby omijali Nas z daleka zwłaszcza klienci oszuści. Taka np. wyskakująca informacja na stronie www:

Drogi kliencie. Jeśli jesteś kombinatorem, oszustem, podstawionym klientem, nie dotrzymujesz terminów i obietnic, wszystko wiesz najlepiej, nie interesuje Cię współpraca oparta na partnerskich relacjach to wybierz "nie wchodzę". Jeśli zaś oczekujesz pomocy przy sprzedaży, kupnie, najmie, wynajmie nieruchomosci. Chciałbyś zaoszczędzić czas, przeprowadzić transakcję solidnie i bezpiecznie z poszanowaniem ciężkiej pracy, którą dla Ciebie wykonamy wybierz "wchodzę"

I w czterech literach mam, że Ci pierwsi się zrażą i obrażą :)

A mnie rozbawiło, że od razu zakładasz, iż ktoś, kto się pojawia na stronie biura jest: "a) kombinatorem, b) oszustem, c)nie dotrzymującym terminów klientem"

Czy jest aż tak źle, że 80-90% klientów jest oszustami?
Robert M.

Robert M. Zarządca
nieruchomości,
trener, negocjator,
handlowiec.

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Marcin H.:
Czy jest aż tak źle, że 80-90% klientów jest oszustami?

Nigdzie nie napisałem, że 80-90% klientów to oszuści. Skąd takie dane Marcin? Natomiast jeśli chodzi o założenia. Cóż, tak jak spotyka się nieuczciwych Pośredników tak samo spotkać można nieuczciwych klientów. Na szczęście są metody na jednych i drugich :)

konto usunięte

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Robert M.:
Marcin H.:
Czy jest aż tak źle, że 80-90% klientów jest oszustami?

Nigdzie nie napisałem, że 80-90% klientów to oszuści. Skąd takie dane Marcin? Natomiast jeśli chodzi o założenia. Cóż, tak jak spotyka się nieuczciwych Pośredników tak samo spotkać można nieuczciwych klientów. Na szczęście są metody na jednych i drugich :)

Tak, tak, nie napisałeś, ale taki komunikat jak zobaczą klienci, to od razu pomyślą, że problem musi być duży, skoro się to im pojawia zaraz na wstępie...

;-)
Monika S.

Monika S. Marketing

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Zastanawiam się, dlaczego ludzie, którzy chcą kupić/sprzedać mieszkanie za ......set tysięcy zł nie potrafią wydać parunastu groszy na telefon odwołujący spotkanie.

Przykłady z ostatniego tygodnia:

Spotkanie umówione popołudniu na kolejny dzień rano. Kupujący jadą 150 km do Warszawy, a Sprzedającego po prostu nie ma.Telefonu nie odbiera.

Spotkanie umówione również z dnia na dzień. Sprzedająca jedzie przez cale miasto, kupująca po prostu nie przychodzi. Telefonu nie odbiera.

Takich historii mogłabym przytoczyć naprawdę wiele.

I dlatego wylewa mi się, jak słyszę, jacy to okropni są agenci. Proponuję, żeby klienci agencji zaczęli od siebie.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Monika ja niestety mam wrażenie że klienci dostosowują się poziomem. Poza tym pośrednik to profesjonalista...
Monika S.

Monika S. Marketing

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Hmmm..... tu można by dyskutować, co było pierwsze, jajko czy kura.....

Co masz na myśli mówiąc, że pośrednik to profesjonalista?

Mnie w sytuacjach ani zawodowych, ani prywatnych nie przeszłoby przez myśl, żeby się umówić i nie przyjść, a do tego wyłączyć telefon.

To profesjonalizm czy zwykła kultura osobista?

Oczywiście rozumiem, że coś się może wydarzyć, ale zachowania, o których piszę, ostatnio przybierają rozmiary plagi. I jakoś trudno mi uwierzyć, żeby to była wina pośredników.

Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli pośrednik się spóźnia to zwykle dlatego, że jego klient spóźnił się na poprzednie spotkanie, a przecież my takich spotkań miewamy x w ciągu dnia.

Ludzie po prostu nie szanują innych, ich czasu, pracy itd.
A w dodatku pośrednikowi nie płacą, to niby czym się przejmować?
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Niestety masz racje, to z pewnością wynika również z kultury osobistej...
Andrzej Borecki

Andrzej Borecki Przedstawiciel
Handlowy

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Monika S.:
e.

Przykłady z ostatniego tygodnia:

Spotkanie umówione popołudniu na kolejny dzień rano. Kupujący jadą 150 km do Warszawy, a Sprzedającego po prostu nie ma.Telefonu nie odbiera.

Spotkanie umówione również z dnia na dzień. Sprzedająca jedzie przez cale miasto, kupująca po prostu nie przychodzi. Telefonu nie odbiera.

Dlaczego Kupujący nie odbiera można się domyślać - czytaj cwaniactwo,
ale dlaczego Sprzedający tak zrobił to ciężko wytłumaczyć.

Skoro rozmawiamy o klientach to przypomniała mi się historia z ubiegłego roku.
Wchodzimy do mieszkania i nagle słyszę:
-Zenek?!
-Stefan, to ty?!
-To ty sprzedajesz mieszkanie?
...........

Po czym Kupujący wchodząc do mieszkania odwrócił się do mnie i powiedział
-Tutaj Pan nie zarobi !

Skończyło się, że i tak nie kupił mieszkania ,ale próbował kombinować.
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Ja taką nieprzyjemną sytuację w sobotę, wcześniej w tygodniu spotkałem się z agentką, która chciała pokazać moje mieszkanie klientom. Problem był tylko taki że klient mógł je obejrzeć jedynie w sobotę a agentka już miała zaplanowany jakiś wyjazd. Uznałem że (może to dziwne dla niektórych ) pośrednik też człowiek :) i należy mu się odpoczynek. Zaproponowałem że podpiszemy umowę pośrednictwa, a mieszkanie pokaże klientom sam.
Tak też zrobiliśmy klienci przyszli obejrzeli, a potem pytają czy tata też może obejrzeć. Pomijam fakt że było to małżeństwo po 40 i potrzebowało porady taty :)
Najgorsze było dla mnie to jak "tata" pyta "to co jak by co dogadamy się bez agencji ? poco płacić tym nierobom ? "
Oczywiście klientom powiedziałem bardzo dobitnie że takiej opcji nie ma, a zaraz po spotkaniu przedstawiłem sytuacji agentce ale....
Robert M.

Robert M. Zarządca
nieruchomości,
trener, negocjator,
handlowiec.

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Marcin Zawistowski:
Ja taką nieprzyjemną sytuację w sobotę, wcześniej w tygodniu spotkałem się z agentką, która chciała pokazać moje mieszkanie klientom. Problem był tylko taki że klient mógł je obejrzeć jedynie w sobotę a agentka już miała zaplanowany jakiś wyjazd. Uznałem że (może to dziwne dla niektórych ) pośrednik też człowiek :) i należy mu się odpoczynek. Zaproponowałem że podpiszemy umowę pośrednictwa, a mieszkanie pokaże klientom sam.
Tak też zrobiliśmy klienci przyszli obejrzeli, a potem pytają czy tata też może obejrzeć. Pomijam fakt że było to małżeństwo po 40 i potrzebowało porady taty :)
Najgorsze było dla mnie to jak "tata" pyta "to co jak by co dogadamy się bez agencji ? poco płacić tym nierobom ? "
Oczywiście klientom powiedziałem bardzo dobitnie że takiej opcji nie ma, a zaraz po spotkaniu przedstawiłem sytuacji agentce ale....

Marcin, ja bym przemilczał temat lub udałbym, że nie usłyszałem a do ewentualnej transakcji przystąpiłbym z agentką ;))) Uczciwości jak widać tez należy co poniektórych uczyć ;)
Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Porozmawiajmy o Klientach

Robert powiem Ci że myślałem o tym, jednak że po przebiegu oględzin nieruchomości już wiedziałem że Ci klienci nie tego szukają więc nie kupią mojego mieszkania. Pytanie o transakcję bez agencji potraktowali chyba jako wybadanie gruntu...

Następna dyskusja:

Porozmawiajmy o studiach :)




Wyślij zaproszenie do