Temat: Wydawnictwa Wiedza i Praktyka??
Witam serdecznie!
Jestem osobą zajmującą się relacjami naszego wydawnictwa z otoczeniem. Co jakiś czas pojawiają się w Internecie dyskusje podobne do tych, którą prowadzą Państwo na GoldenLine.pl . Rozumiem Państwa rozgoryczenie i zdenerwowanie i proszę mi wierzyć, staramy się robić wszystko, by problemy naszych Klientów rozwiązywać na ich korzyść. Nie zawsze jest to możliwe, choćby z przyczyn regulacji podatkowych, ale o tym za chwilę.
Nasze wydawnictwo istnieje na rynku od 1997 r. Zostało założone z myślą o księgowych, specjalistach ds. prawa pracy i przez wiele lat nasza oferta skierowana była do tych odbiorców. Od samego początku jesteśmy wydawnictwem B2B – tzn. nasze książki skierowane są do sektora biznesowego, a nie osób prywatnych.
Nasza oferta i model sprzedaży odbiega od tego, z czym spotykają się Państwo w sklepach, dużej części usług Internetowych i może budzić emocje, zapewniam jednak, że takie sytuacje są marginalne. Obecnie mamy ponad 100.000 Klientów, duża część firm korzysta z naszej oferty nieprzerwanie od kilku lat, a dokładniej korzystają z niej pracownicy firm. Niewielki odsetek spraw ma charakter sporu.
O naszej ofercie:
Sprzedajemy nasze publikacje za pomocą telefonu, Internetu, katalogów. W takim wypadku Klienci nie mają możliwości fizycznej oceny publikacji, dlatego jeżeli ktoś złoży zamówienie na publikację, dajemy możliwość przetestowania tytułu i ew. rezygnacji z zamówionych książek. Jest to szczególny rodzaj sprzedaży – zwany sprzedażą na próbę – którą reguluje przepis art. 592 Kodeksu cywilnego. Jeżeli nie odnotowujemy w przewidzianym terminie (od 14 do 30 dni) rezygnacji uznajemy, że Klient zgodnie z zamówieniem chce otrzymywać te publikacje.
O tym, że nasze publikacje są abonamentowane, Klient informowany jest w miejscu składania zamówienia (czy jest to telefon, strona internetowa czy oferta przesłana pocztą). Po złożeniu zamówienia telefonicznie i za pośrednictwem Internetu Klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia, a potem raz jeszcze, wraz z publikacją, otrzymuje szczegółową informację o zamówieniu, z danymi o terminie i drogach rezygnacji. Muszę sprzeciwić się temu co niektórzy z Państwa piszą: nie sprzedajemy naszych publikacji jako „bezpłatne broszury, darmowe książki” etc.. mówimy piszemy o bezpłatnej próbie, darmowym okresie testu, a to zasadnicza różnica.
W przypadku portali internetowych dostęp do portalu jest sprzedawany (tak jak inne usługi – np. doradztwo podatkowe w kancelarii). Informacja o tym, że dostęp do portalu jest płatny, jest dostępna w kilku miejscach. Możliwy jest także ograniczony dostęp do porad w portalach, wtedy płatność realizowana jest przez SMS.
Obecnie Internet w większości oferuje bezpłatne treści, dziwić może więc fakt, że my każemy sobie za to płacić. Proszę jednak pamiętać, że my sprzedajemy ofertę fachową – doradztwo w bardzo wąskim zakresie, za które w kancelariach musieliby Państwo zapłacić od kilkudziesięciu do kilkuset zł za jedną poradę, gdy tymczasem nasze portale, poradniki, magazyny oferują ich od kilkudziesięciu do kilkuset, a to wszystko za niewygórowaną cenę kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Przypadki uznania Państwa reklamacji są przez Państwa negowane, co przyznaję nieco mnie dziwi, bo chyba jest to dowód na prawidłowe działanie firmy. Pragnę podkreślić, że od 3 lat, rok w rok, poddajemy się certyfikowanemu audytowi Instytutu Zarządzania, który porównuje nasz system obsługi Klienta z systemami innych firm. Przez 2 lata uzyskiwaliśmy wyróżnienie Firma Przyjazna Klientowi, a w tym roku udało nam się zdobyć certyfikat Firma Przyjazna Klientowi 2009. Nasze publikacje 3-krotnie uzyskały Medal Europejski przyznawany przez BCC i Komitet Europejski. A magazyn Forbes uznał nasze wydawnictwo za Diament 2010 miesięcznika Forbes. Tym bardziej jest mi trudno zgodzić się z niektórymi głosami bardzo nisko oceniającymi nasze publikacje, ale to właśnie po to wprowadziliśmy okres próbny, by w takim wypadku łatwo i bez problemów odwołać zamówienie i zrezygnować z prenumeraty.
Pragnę jeszcze raz podkreślić, że staramy się pomagać firmom i ich pracownikom w osiąganiu celów biznesowych i rozwijaniu ich działalności, my zyskujemy tak naprawdę dopiero przy kilkumiesięcznej współpracy, nie zależy nam na „jednorazowym” pozyskaniu Klienta, taka sytuacja nie jest dla nas korzystna biznesowo, a dodatkowo może budzić negatywne emocje. Zapraszam Państwa do kontaktów z naszym Centrum Obsługi Klienta, jeżeli jednak uznają Państwo, że nie są zadowoleni z kontaktów z naszymi konsultantami, proszę o informację bezpośrednio do mnie, na adres
pr@wip.pl, jestem pewien, że możemy wyjaśnić każdy z opisywanych przez Państwa przypadków, a sytuacje sporne rozwiązać z na Państwa korzyść. Mam nadzieję, że Państwa nie zanudziłem. Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie
http://wiedzaipraktyka.pl .
PS – grupa pracowników naszego wydawnictwa na goldenline jest grupą moderowaną, ponieważ jej zadaniem jest skupianie byłych i obecnych pracowników naszej firmy, jej zadaniem jest pomoc w utrzymywaniu kontaktów.
Pozdrawiam
Robert Wierzbicki
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka
Robert Wierzbicki edytował(a) ten post dnia 08.12.09 o godzinie 20:01