konto usunięte
Temat: Uwaga na specyfikacje sprzętu komputerowego
Chciałbym podzielić się z Wami pewną informacją. Kupiłem w Neonet Laptop G780 z procesorem i7 3632QM. Laptop wbrew opisom na stronie Neonet nie pracował maksymalnie jako 4 x 3,2GHz, lecz jako 4 x 2,9GHz. Po rozmowie z serwisem Lenovo oddałem laptop w ramach gwarancji, która po wizycie laptopa w serwisie Lenovo została uwzględniona. Zwrócono mi pieniądze. Wtedy kupiłem podobny model G780 z takim samym procesorem lecz w Neo24. Procesor ponownie wbrew opisowi na stronie Neo24 (opis dokładnie identyczny z tym ze strony Neonet - przypuszczam, że uzyskany od Lenovo lub Intel) pracuje maksymalnie jako 4 x 2,9 GHz. Opis na stronie to:---
Trzecia generacja procesorów Ivy Bridge Core i7-3632QM (4 x max 3.2 GHz, 6 MB Intel Smart Cache) zapewnia niespotykaną dotąd wydajność. Dzięki czterem rdzeniom i wykorzystaniu technologii Intel Hyper Threading (pozwalającej każdemu z rdzeni zajmować się dwoma zadaniami równocześnie) moc obliczeniowa procesora nie ma sobie równych, a pełne wykorzystanie technologii 22 nm oraz inteligentne zarządzanie częstotliwością pracy rdzeni pozwalają na optymalizację zużycia energii.
---
Kiedy ponownie skontaktowałem się z serwisem Lenovo, usłyszałem od pracownika, że:
1. To, że sprzedawca tak opisuje procesor na swojej stronie nie ma dla Lenovo żadnego znaczenia.
2. Skoro ja znam się na tym, to to zauważyłem, ale innym to nie przeszkadza, więc nie ma o czym mówić.
3. Informacja o tym, że przy pracy czterech rdzeni procesor pracuje jako 2,9 GHz a 3,2 GHz tylko przy pracy jednego rdzenia znajduje się na jakimś forum pod jakimś adresem (i tu podał mi długi adres forum, którego nie zapamiętałem), więc mogłem sobie to sprawdzić przed kupnem.
4. To, że procesor nie jest nawet zgodny z dosłownym brzmieniem specyfikacji na stronie Intel-a też nie ma dla nich żadnego znaczenia.
5. Jak chcę to mogę znowu oddać laptop.
Nie podoba mi się podejście Lenovo do tematu. Uważam, że umieszczanie nieprawdziwej specyfikacji w ofercie sprzedaży jest to wprowadzanie w błąd potencjalnego klienta.