Temat: nie polecam UPC
Gdybym miał zacząć pisać o UPC to musiałbym założyć dedykowanego bloga lub napisać e-booka :) Nazbierało się tego trochę. Aster był super - słuchali klienta, kroili ofertę "na miarę" i umieli go utrzymać. UPC jest pod tym względem tragiczne, a operacyjnie jeszcze gorsze. Odnoszę wrażenie, że są już kompletnie oderwani od rzeczywistości i mają tylko jeden cel - sprzedawać, sprzedawać, ciąć koszty i maksymalizować zysk.
Moja przygoda z UPC zaczęła się ponad 2 lata temu gdy zostałem namówiony na przejście z usług Aster na usługi UPC. Zapewniano mnie, że w nową lokalizację (miałem zaplanowaną przeprowadzkę) przeniosę tylko sprzęt, wezwę instalatora który wprowadzi w peszle kabel i podłączy mi wszystko na nowo. Dalej było tak:
- przyjechał instalator typu "cwaniak malinowy" bez żadnego sprzętu (oprócz modemu identycznego z moim) i z triumfem w glosie stwierdził ze i tak nic nie podłączy bo tu jest okablowanie UPC, a nie Aster i muszę dzwonić na infolinię
- infolinia motała się, aż odesłala mnie do salonu
- w salonie okazało się, że muszę podpisać ...zupełnie nową umowę (jedyny ich "ukłon" w moją stronę to identyczne warunki cenowe)
- podpisałem i przyjechał instalator (tym razem BARDZO kompetentny, uczynny i przygotowany), zabrał sprzęt podpisując protokół
- następnie bujałem się wiele tygodni z infolinią, bo teraz figurowałem jako dwóch różnych klientów (na domiar złego pochrzanili nazwisko i dane) i UPC próbowało pobierać nienależne opłaty przez polecenie zapłaty
- następnie zacząłem otrzymywać monity/groźby żebym oddał sprzęt (który to sprzęt odebrał instalator)
Minęły prawie dwa lata. Do samych usług nie mam specjalnych zastrzeżeń (internet bezawaryjny, jedynie dekoder się często rozprogramowuje bo rzadko oglądam TV). W międzyczasie:
- odebrałem kilkadziesiąt telefonów (numery, z których dzwonią mam już wpisane jako "nie odbierać") z nachalnymi próbami wciśnięcia mi pakietów TV ...nie dociera do nich to, że TV nie oglądam prawie wcale
- gdy już dzwonili to prosiłem ich o:
a. optymalizację pakietu (z telefonu nie korzystam w ogóle, z TV - rzadko) ...raz słyszałem nawet tekst "czy pan rozumie co ja mówię? przecież tłumaczę że nie ma teraz pakietu tak dobrego jak ten pana"
b. zmianę grata-dekodera na kartę CI+ (UPC twierdzi, że jedyny sposób to ...wypowiedzenie umowy i podpisanie na nowo)
często odpowiadali też, że nie są kompetentni by o tym rozmawiać, bo oni są wyłącznie od sprzedaży usług TV.
In plus to, że UPC zaprosiło mnie do testów internetu 500 Mbps (testy wypadły super... ale na co komu takie łącze?).
Gdy chciałem zrezygnować to czekałem 21 minut na linii, aż ...pan z którym rozmawiałem omyłkowo przełączył mnie do innego działu gdzie niewiasta przywitała mnie tymi słowy.. "jesteś tam jeszcze? słuchaj, tu jest jakiś meksyk.. jakaś masakra, nikt nic nie wie". Myślę, że fajnie podsumowała to co się dzieje u nich na "zapleczu" :)
Do mojego budynku zawitały Supermedia i Vectra. Przełączenie się na nich to formalność i przepięcie na dwóch trójnikach (całe okablowanie jest nasze). Jest też Orange - w inne peszle wprowadzona jest skrętka. Ponadto będziemy mieli antenę zbiorczą (satelita + DVB-T).
Co tymczasem robi UPC? Czy posłuchało mnie i zaproponowało mi inny pakiet bez telefonu? Czy wymieni dekoder na kartę do TV? Nie! Złożyło właśnie propozycję nie do odrzucenia - albo dopłacam 7 zł od lutego i podwajają mi prędkość internetu albo mogę wypowiedzieć umowę.
Pozdrawiam,
Wojtek