Jacek
Janota
Zapraszam do
współpracy.
Temat: Nie polecam MLM
Tadeusz Fojt:
Jacek Janota:.
Ostatni raz w piątek zadałem pytanie koledze Tadeuszowi... do dziś echo...
Sorry Jacek, ale jakoś umknął mi Twój wpis.
Bywa, choć wpisem zainteresowało się kilka osób.
Zresztą może i dobrze, bo raz, to miejsce nie jest najstosowniejszym na takie opisy
Dlaczego nie miejsce? To miejsce jest gorsze od każdego innego?
Nie oczekuje tutaj 100% sprawozdania finansowego, tylko ogólny zarys działalności.
Np. Stacja benzynowa i opieram się na pytaniach zadanych przeze mnie w piątek:
1. czym handluje(cie),
Paliwa, benzyna 95, 98, olej napędowy i gaz oraz handel w bistro żywością i produktami pierwszej potrzeby.
Zaopatrzenie dostajemy z rafinerii X w ustalonych cenach oraz dla bistro obsługuje nas firma Y.
2. na jakich zasadach działa(cie) i dlaczego takie zasady
Zasady korporacyjne pod szyldem sieci głównej
Dlaczego: Bo właścicielem wszystkich stacji jest firma matka i ona ustala zasady działania określone przez nia jako najwłaściwsze. A te zasady to:
A. -------
B. -------
C. -------
D. -------
E. -------
3. jakie są stawki prowizyjne?
Tutaj wiadomo: opłata za zakup paliwa, podatki, vat, akcyza i dopiero marża np 5% na każdym litrze paliwa. Dodatkowo % z marży ze sprzedaży w bistro.
I tutaj ogólna informacja że jest to zakres od 5% na paliwie do 25% na żywności (przykładowo)
4. jakie są zasady rozliczeń wewnętrznych na poszczególnych stopniach
Zasady związane są z wynikami sprzedaży paliw (im więcej tym lepszy udział w prowizjach) oraz w drugiej kolejności sprzedaży w bistro na tych samych zasadach.
5. w jaki sposób miałbym budować strukturę sprzedaży, czyli jaki jest preferowany przez Pana firmę lub firme przez Pana wskazaną model i dlaczego taki model jest obowiązujący
W przypadku stacji opieramy się o rozbudowę sieci stacji benzynowych ale za to odpowiada centrala
6. w jaki sposób zdobywani mają być klienci
Klient masowy, często występują zakupy impulsywne lub związane z daną potrzeba (zatankowania pojazdy) i lub brakiem innej alternatywy na określonym obszarze.
7. kto jest klientem docelowym i dlaczego wskazany klient jest wg Pana firmy, lub firmy która Pan poleca, klientem docelowym?
no tutaj nie ma sie co rozpisywać
Da się? Da się! Tylko że w przypadku MLM będę oczekiwał nieco dokładniejszych informacji zwłaszcza o produkcie, skąd on jest i np jaki % ceny stanowi cena zakupu i jak zmienia się cena produkty w zależności poziomu od dystrybutora. Czyli czy cena u dystrybutora na samym szczycie organizacji lub u dystrybutora wysoko postawionego jest taka sama jak u dystrybutora nazwijmy go szeregowego?
- w jednym zdaniu nie da się tego wyjaśnić
Dlatego oczekuję wielu zdań :)
- a dwa, kogo oprócz Ciebie to tu interesuje?
Myślę że wszyscy przeciwnicy oraz sceptycy MLM (jak ja) będą BARDZO zainteresowani odpowiedzią na te kilka punktów. Więc wnioskuję, że wielu ludzi będzie zainteresowanych.
Dasz radę?
Po pracy zerknę na odpowiedzi i będziemy rozmawiać dalej.